The New Stuff - Suit digital marketing

3 εργαλεία για να κάνετε το προϊόν σας viral

Pinelopi Tsirintani


Είναι γεγονός ότι το virality βοηθάει τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν νέους πελάτες  μειώνοντας τα κόστη τους. Πώς όμως μπορούν οι marketers να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα των brands τους κάνοντας τις καμπάνιες τους viral; Πάμε να δούμε κάποια από τα πιο σημαντικά viral fearures και πώς χρησιμοποιούνται ανάλογα με τους σκοπούς του viral marketing.

Viral features 

1. Auto- shares

Τα auto-shares είναι ένα από τα πιο γνωστά viral features που επιτρέπουν στους χρήστες να μοιράζονται αυτόματα το διαφημιστικό περιεχόμενο στα κοινωνικά τους δίκτυα. Όταν μιλάμε για auto-shares εννοούμε τα αυτόματα shares που γίνονται με την χρήση των social media buttons (βλ. εικόνα 1) τα οποία είναι ενσωματωμένα σε μία viral καμπάνια,  σε ένα newsletter ή σε ένα οποιοδήποτε διαφημιστικό προϊόν. Αυτό που είναι σημαντικό να ξέρετε για να χρησιμοποιήσετε αυτό το viral feature είναι τα χαρακτηριστικά του κοινού σας και τα social media στα οποία δραστηριοποιείται.
Αυτή η πληροφορία θα καθορίσει και τα social media buttons που θα χρησιμοποιήσετε. Μία καλή συμβουλή είναι να ενσωματώνετε στις καμπάνιες σας όσο το δυνατόν περισσότερα social media buttons μπορείτε καθώς έτσι θα διευκολύνεται το sharing και θα αυξήσετε το reach σας. Για να αυξήσετε μάλιστα την ανταγωνιστικότητά σας, σας προτείνουμε να  βελτιστοποιήσετε το auto-sharing ενσωματώνοντας στα social media buttons ένα στοχευμένο μήνυμα που έχει να κάνει με το προϊόν ή το brand σας. 
 

Εικόνα 1: Social Media Buttons

 2. Personilized Referrals

Όταν μιλάμε για personilized referrals εννοούμε τις προσωπικές προσκλήσεις που μπορούν να κάνουν οι χρήστες μιας εφαρμογής στους φίλους τους. Αυτές οι προσκλήσεις μπορούν να αυξήσουν σημαντικά το virality της εφαρμογής δίνοντας κίνητρο στους χρήστες να την εγκαταστήσουν. Στην ουσία τα personilized referrals επιτρέπουν στους χρήστες να “μιλήσουν” για μία εφαρμογή  στο δίκτυο των φίλων και των γνωστών τους. Ως παράδειγμα, μπορούμε να αναφέρουμε την εφαρμογή dropbox.

Το dropbox λοιπόν προτρέπει στους χρήστες να προτείνουν στους φίλους τους να εγκαταστήσουν την εφαρμογή με αντάλλαγμα δωρεάν χώρο. Πώς το κάνει αυτό; Από την στιγμή που κάποιος χρήστης εγκαταστήσει την εφαρμογή στο PC ή κινητό του, το dropbox του δίνει την δυνατότητα να καλέσει τις επαφές του από τα email του (βλ. εικόνα 2). Πέραν των personilized referrals, η γνωστή εφαρμογή χρησιμοποιεί και τα social media buttons για να διευκολύνει την διαδικασία του sharing.

Είναι σημαντικό βέβαια να έχετε στο μυαλό σας ότι στην περίπτωση των personilized referrals αυτό που μετράει είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα. Πρέπει λοιπόν να προτιμάτε αυτό το viral feature αν θέλετε να προσεγγίσετε κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για προϊόντα σας.

dropbox-referral

Εικόνα 2: Dropbox (personalized referrals και social media buttons)

3.  Αutomated broadcast notifications

Τα automated broadcast notifications είναι στην ουσία αυτόματες κοινοποιήσεις που δημιουργούνται την στιγμή, που ένας υπάρχων πελάτης χρησιμοποιεί μία εφαρμογή, παίζει κάποιο παιχνίδι στο Facebook ή κάνει ένα update στο status του. Οι αυτόματες κοινοποιήσεις, που δημιουργούνται από συγκεκριμένες ενέργειες ενός χρήστη αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα ενός προϊόντος ή μιας εφαρμογής καθώς το κάνουν πιο δημοφιλές μεταξύ της λίστας των επαφών του χρήστη. Το συγκεκριμένο viral feature επιτρέπει την παραγωγή πολλών μηνυμάτων και έτσι γρήγορα και χωρίς να απαιτείται προσπάθεια από τον χρήστη (όπως συμβαίνει στην περίπτωση των personilized referrals) η λίστα επαφών του ενημερώνεται αυτόματα για την δραστηριότητά του και για τα προϊόντα που χρησιμοποιεί.

Οι marketers  θα πρέπει να είναι πολύ προσεχτικοί όταν πρέπει να επιλέξουν τα κατάλληλα viral features για τις καμπάνιες ή τις εφαρμογές τους καθώς από αυτά εξαρτάται κατά πολύ η επιτυχία τους. Πριν επιλέξετε λοιπόν, καλό θα ήταν πρώτα να κατανοήσετε το κοινό σας (χαρακτηριστικά, δημογραφικά κτλ.) καθώς και ποια social media χρησιμοποιεί. Επίσης, θα πρέπει να θέσετε εξ’ αρχής τους στόχους της viral στρατηγικής σας. Αν για παράδειγμα θέλετε να αυξήσετε το reach σας θα χρησιμοποιήσετε σίγουρα τα auto- shares τα automated braoadcast notifications.  Αν όμως θέλετε να αυξήσετε ποιοτικά την βάση των πελατών σας τότε θα πρέπει να επιλέξετε τα personalized referrals. Λάβετε υπόψη σας βέβαια ότι τα παραπάνω  viral  features μπορούν να χρησιμοποιηθούν και συνδυαστικά, όπως στην περίπτωση του dropbox.

Advertising · How To · Social Media · Tools · Viral

Viral · virality

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Pinelopi Tsirintani

H Πηνελόπη Τσιριντάνη αγάπησε το digital marketing έτσι ξαφνικά και αποφάσισε να το γνωρίσει καλύτερα κάνοντας το δικό της blog, δουλεύοντας ως affiliate και ξεκινώντας να δουλεύει ως Account Executive στην Socialab!

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting