The New Stuff - Suit digital marketing

8 βήματα για να μειώσετε το υψηλό CPC στο AdWords

Dimitra Kasapoglou


Το cost-per-click (CPC) αφορά την τιμή που πληρώνετε στην Google ή σε οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Μετράει πόσο κοστίζει ένα κλικ στις διαφημίσεις σας και είναι ένα από τα βασικά metrics των καμπανιών του AdWords.

Το CPC διαφέρει για διάφορα keywords, διαφημίσεις και καμπάνιες, έτσι πρέπει να έχετε κατανοήσει καλά την bidding στρατηγική που θα ακολουθήσετε για να βελτιστοποιήσετε το CPC σας. Συνήθως το CPC καθορίζεται από το bidding που θα εφαρμόσουν οι ανταγωνιστές σας.

Όπως υποδηλώνει το όνομα, το CPC αφορά το κόστος ανά κλικ και είναι το κόστος που επωμίζεστε όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας. Επομένως πρέπει να παραμείνει σε χαμηλό επίπεδο.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που αν εφαρμόσετε θα σας βοηθήσουν να μειώσετε το κόστος ανά κλικ στο AdWords.

1. Προσθέστε Long Tail keywords


Τα long tail keywords είναι εκείνες οι λέξεις-κλειδιά που έχουν χαμηλό search volume και στα οποία φανερώνεται ξεκάθαρα το ενδιαφέρον του χρήστη. Όσο πιο γενικό είναι ένα keyword, τόσο περισσότεροι άνθρωποι κάνουν bidding σε αυτό με αποτέλεσμα το bid να ανεβαίνει. Από την άλλη πλευρά, τα Long Tail keywords είναι συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχουν χαμηλό search volume, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι επιρρεπείς σε άσχετα ερωτήματα αναζήτησης και συνεπώς δεν σπαταλάτε το διαφημιστικό σας budget. Tα Long Tail keywords τείνουν να έχουν υψηλότερο Quality Score, κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για να μειώσετε το CPC σας.

2. Στοχεύστε σε keywords με χαμηλό bidding

Καθώς στοχεύετε διάφορα keywords, αναζητήστε αυτά που έχουν συγκριτικά χαμηλότερο bid, καθώς αυτά τα keywords έχουν αναγκαστικά χαμηλότερο CPC. Το CPC εξαρτάται επίσης από το πόσο ανταγωνιστικός είναι ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιήστε. Ορισμένα keywords είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά και περιζήτητα, συνεπώς έχουν υψηλό CPC. Προσπαθήστε να αποφύγετε τη χρήση αυτών προκειμένου να ελαττώσετε το spending σας. Επίσης, μετατρέψτε το bid σας από αυτόματο σε μη αυτόματο, καθώς η δεύτερη επιλογή σας δίνει μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στο CPC σας.

3. Χρησιμοποιήστε negative keywords


Τα negative keywords βοηθούν επίσης στη μείωση του CPC. Αφήνουν τις διαφημίσεις σας να εμφανίζονται στα άτομα που αναζητούν τη διαφήμισή σας και ενδιαφέρονται για το προϊόν / την υπηρεσία σας. Ως εκ τούτου, αποφεύγοντας όλα τα άσχετα ερωτήματα αναζήτησης, τα negative keywords βοηθούν το CTR να αυξηθεί βελτιώνοντας το Quality Score και μειώνοντας το CPC.

4. Στόχος για 3η ή 4η θέση

Η Google χρησιμοποιεί ένα σύστημα δημοπρασίας για να ταξινομεί τις διαφημίσεις και να διαμορφώνει το CPC για κάθε διαφήμιση. Ως διαφημιζόμενος στο διαδίκτυο, θα πρέπει επίσης να στοχεύσετε τουλάχιστον την ή την θέση προβολής για τις διαφημίσεις σας. Για να κατακτήσετε την 3η ή την 4η θέση στο ranking, θα πρέπει να δουλέψετε πάνω στη συνάφεια των keywords, το copy και το landing page σας. Η Google καθορίζει το ranking με βάση το Quality Score και το max CPCΥψηλότερη θέση διαφήμισης σημαίνει υψηλότερο Quality Score και το υψηλότερο Quality Score μειώνει πάντα το CPC σας.

5. Εστιάστε στο Quality Score

Το Quality Score είναι η βαθμολογία της Google που αφορά τη συνάφεια των keywords με τις διαφημίσεις και το landing page. Καθορίζει τη θέση των διαφημίσεών σας καθώς και το ποσό που θα πληρώσετε για κάθε κλικ. Όταν δημιουργείτε πολύ στοχοθετημένες διαφημίσεις που είναι πιο σχετικές με τα ερωτήματα αναζήτησης, τότε το CTR θα δείτε να αυξάνεται.

6. Δημιουργήστε Ad Groups με κοινή θεματολογία

Μια από τις πιο συνιστώμενες πρακτικές για την επίτευξη υψηλού Quality Score και χαμηλού CTR είναι να δημιουργήσετε Ad Groups με την ίδια θεματολογία. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να διαρθρώσετε τα keywords και τις ομάδες διαφημίσεών με βάση την κατηγορία προϊόντος και υπηρεσίας που ανήκουν. Αφού διαχωρίσετε το Ad Group για κάθε είδος προϊόντος / υπηρεσίας, δημιουργήστε σχετικά keywords και επιλέξτε το πιο σχετικό landing page για κάθε μία από τις ομάδες διαφημίσεών σας. Εφόσον δημιουργήσατε πλέον ομάδες διαφημίσεων με αυστηρές θεματικές ενότητες που κάνουν τις λέξεις-κλειδιά, τις διαφημίσεις και τα landing pages σας εξαιρετικά σχετικά μεταξύ τους, η Google θα σας ανταμείψει με υψηλό Quality Score μειώνοντας έτσι το κόστος ανά κλικ.

7. Χρησιμοποιήστε το προγραμματισμό διαφημίσεων


Ο προγραμματισμός διαφημίσεων είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό της PPC διαφήμισης. Και παρόλο που πολλές φορές αγνοείται η σημασία του, είναι μια ενέργεια που μπορεί να μειώσει σημαντικά το spending σας. Επιτρέπει στον διαφημιζόμενο να επιλέξει συγκεκριμένες ημέρες και ώρες της ημέρας που θα ήθελε να τρέχει η διαφήμιση του. Προβάλλοντας τις διαφημίσεις σας 24/7 μπορεί να είναι δαπανηρό και είναι πολύ πιθανό να σας μειώσει το ROI. Εάν γνωρίζετε την ημέρα ή την ώρα που οι πελάτες σας ανταποκρίνονται καλύτερα, είναι προτιμότερο να προγραμματίσετε τις διαφημίσεις σας για τότε. Με αυτόν τον τρόπο, οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται στους πελάτες σας όταν είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν conversion. Αυτό θα μειώσει περαιτέρω την πιθανότητα λήψης άσχετων κλικ που θα οδηγήσει σε χαμηλότερο CPC.

8. Εφαρμογή Geo-Targeting

Το Geo-Targeting σας βοηθά να επικεντρωθείτε στη διαφήμιση στις περιοχές όπου θα βρείτε τους κατάλληλους πελάτες για την επιχείρησή σας. Για κάθε καμπάνια AdWords, μπορείτε να επιλέξετε την τοποθεσία στην οποία θέλετε να εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Υπάρχουν πολλοί τύποι geo-targeting. Μπορείτε να στοχεύσετε ολόκληρη τη χώρα, την πόλη, τις περιοχές της πόλης, τον ταχυδρομικό κώδικα ή την ακτίνα γύρω από μια τοποθεσία. Με τη γεωγραφική στόχευση, οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται μόνο σε περιοχές όπου κατοικούν οι πιθανοί πελάτες σας. Αυτό θα αυξήσει το CTR σας, το οποίο τελικά θα βελτιώσει το Quality Score σας, μειώνοντας έτσι το CPC σας.

Τελικές σκέψεις

Τα 8 παραπάνω σημεία είναι μόνο μερικές συμβουλές για τη μείωση του CPC σας. Υπάρχουν άλλοι τρόποι μείωσης του, όπως το conversion tracking, η χρήση των extensions, η προσαρμογή του bid ανάλογα με την τοποθεσία, τη συσκευή, την ημέρα και την ώρα. Η μείωση του CPC είναι μόνο ένα μέρος του συνολικού στόχου σας για μείωση της διαφημιστικής σας δαπάνης, αλλά δεν είναι το απόλυτο. Επομένως, θα πρέπει να βελτιώσετε και άλλες παραμέτρους των καμπανιών σας όπως το Quality Score και το Ad rank, ώστε να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας στο AdWords.

Advertising · marketing · Online Marketing · Social Media

cpc · google ads · google adwords · google adwords campaign · keywords · quality score

Brand & Marketing Managers

Communications · Media · Technology

Dimitra Kasapoglou

Η Δήμητρα Κασάπογλου είναι απόφοιτος του Οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Διαθέτει ακόμη μεταπτυχιακό πάνω στο Advertising and Marketing από το Coventry University της Αγγλίας. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Media Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting