The New Stuff - Suit digital marketing

Γιατί το 68% των shopping carts εγκαταλείπονται;

Νικόλας Γρηγορίου


Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τους online καταναλωτές να παραιτούνται ένα βήμα πριν την αγορά και πως αυτό επηρεάζει ένα e-shop;

Σίγουρα το έχετε κάνει και εσείς. Φτάνετε λίγο πριν την ολοκλήρωση μιας online αγοράς και μετανιώνετε. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό και πόσο συχνά; Κάποια πολύ σημαντικά δεδομένα μας ενημερώνουν πως:

• Σχεδόν το 68% των online καλαθιών εγκαταλείπονται.
• Υπάρχει ένα «ψυχολογικό φράγμα», γύρω στα 100 $ (ή 100 €), όταν πρόκειται για online αγορές, που προκαλεί πολλούς να εγκαταλείψουν την διαδικασία αγοράς.
90% των καταναλωτών χάνει το ενδιαφέρον του μετά από μία ώρα.

Το παρακάτω αποκόμματα από το infographic του Nextopia μας δίνει πολύ σημαντικές πληροφορίες για το πως η εγκατάλειψη καλαθιού μπορεί να επηρεάσει την επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

1 (2)

Ένα 67,45% των καλαθιών (shopping carts) εγκαταλείπονται. Ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ της πρώτης επίσκεψης στο e-shop και την αγορά είναι οι 19 ώρες, με το 72% των χρηστών να ολοκληρώνουν την αγορά τους μετά από 12 ώρες.

Υπολογίζεται επίσης, πως το 2015, αγορές αξίας 4 τρισεκατομμυρίων θα εγκαταλειφθούν πριν την αγορά. Αν και ο αριθμός αυτός φαντάζει τεράστιος, παρουσιάζει μια μεγάλη ευκαιρία στους εμπόρους να αναλογιστούν εκ νέου τις μεθόδους πληρωμής, αλλά και την στρατηγική marketing που χρησιμοποιούν ως τώρα. Είναι μια καλή ευκαιρία επανεκτίμησης και βελτιστοποίησης.

2 (2)

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το ψυχολογικό όριο των 100 $ (ή για τους Ευρωπαίους 100 €) αποτελεί το πιο σημαντικό φράγμα εγκατάλειψης. Με λίγα λόγια, οι καταναλωτές θεωρούν τα 100 $ ως πολλά για μια αγορά online. Αν αναλογιστούμε ποια είναι τα πιο δημοφιλή προϊόντα και υπηρεσίες που αγοράζονται online, μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το πώς πρέπει να τιμολογούνται αυτά στα e-shops.

3 (2)

Γιατί όμως οι καταναλωτές αποχωρούν από μια μελλοντική αγορά που οι ίδιοι έχουν ξεκινήσει, λίγο πριν την ολοκλήρωση της;

  1. Δεν υπολόγισαν καλά τα συνολικά κόστη. Είτε πρόκειται για έξοδα αποστολής, είτε για κάποιου είδους ασφάλεια / εγγύηση, το 56% κοιτά το τελικό κόστος με απορία, μιας και δεν περίμενε να δει κάτι περισσότερο από την αξία του προϊόντος / υπηρεσίας. Ένα 32% θεωρεί το συνολικό κόστος πολύ ακριβό και αποχωρεί απογοητευμένο.
  2. Ένα 37% απλά τσεκάρει/ ενημερώνεται. Μπορεί να γεμίζει το καλάθι του, αλλά στην πραγματικότητα ίσως πρόκειται απλά για ένα κατάλογο αγαπημένων προϊόντων. Συνήθως τα γεμάτα καλάθια δεν σβήνονται από την μνήμη του λογαριασμού μας, και μας περιμένουν έτοιμα στο τελευταίο στάδιο όταν ξαναμπούμε. Κι αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά.
  3. Το 36% βρίσκει καλύτερη προσφορά για τα ίδια προϊόντα σε άλλο site. Όλοι το κάνουμε, ανοίγουμε 2-3 tabs στον browser μας και συγκρίνουμε τιμές σε διαφορετικά sites. Αγοράζουμε εκεί που βρίσκουμε την καλύτερη προσφορά. Τόσο απλά.
  4. Υπάρχει ένα 26% που απλά αλλάζει γνώμη, χωρίς να δηλώσει κάποιον συγκεκριμένο λόγο. Ίσως το πιο δύσκολο target group προς αντιμετώπιση.
  5. Μια κατηγορία λόγων έχει να κάνει με τεχνικά και user experience θέματα. Ένα 25% δυσκολεύεται από την πλοήγηση του μέσα στο e-shop. Ένα 13% βλέπει την τιμή σε ξένο νόμισμα κάτι που θεωρεί εμπόδιο στην κατανόηση εξόδων και διαδικασίας. Το 21% κουράζεται από την μακροχρόνια διαδικασία πληρωμής και το 15% αντιμετωπίζει διακοπή της διαδικασίας από το ίδιο το website. Τεχνικά προβλήματα που μπορούν να αντιμετωπιστούν από τους κατάλληλους ειδικούς.
  6. Τέλος, έχουμε 2 σημαντικές κατηγορίες λόγων προς αποχώρηση. Πρώτα έχουμε αυτούς που έχουν θέματα ασφαλείας. Ένα 17% δεν πείθεται από την ασφάλεια του e-shop, ενώ αντιθέτως ένα 18% θεωρεί υπερβολικά πολλές τις διαδικασίες μιας ασφαλής αγοράς. Η δεύτερη κατηγορία έχει να κάνει με τους τρόπους αποστολής, οι οποίοι δεν ικανοποιούν ένα 16% των χρηστών.

4 (1)

Συμπληρωματικά, να προσθέσουμε μερικά ακόμα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως το ότι:

  • Το 71% της οργανικής επισκεψιμότητας ενός e-shop έρχεται από το Google
  • Τα 2/3 των χρηστών θα προχωρούσαν σε περισσότερες online αγορές αν οι επιστροφές ήταν δωρεάν (μάλλον για ρούχα / υποδήματα που το νούμερο παίζει ρολό)
  • 15% των χρηστών ανακαλύπτουν στην πορεία ότι το προϊόν δεν είναι άμεσα διαθέσιμο (out of stock)
  • 47% απαιτούν να φορτώσει η σελίδα που επισκέπτονται σε λιγότερο από 2 δευτερόλεπτα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν τροφή για σκέψη για εν δυνάμει αλλά και μελλοντικούς digital επιχειρηματίες. Μελετήστε τα προσεκτικά και οργανώστε την στρατηγική σας, ώστε να τα αντιμετωπίσετε όσο πιο σύντομα γίνεται. Άλλωστε ο χρόνος είναι χρήμα και οι πελάτες σας δεν μπορούν να περιμένουν!

E-commerce · Online Marketing

cart · e-commerce · e-shop

Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Νικόλας Γρηγορίου

Ο Νικόλας κατά δήλωσή του είναι online από το 1994 και γι αυτό το λόγο δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Στον ελεύθερό του χρόνο είναι Account Manager στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting