The New Stuff - Suit digital marketing

Augmented Reality: Ένα ακόμα Buzz ή το μέλλον της διαφήμισης;

Aris Polizos


Το marketing, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι ένα ραγδαίως μεταβαλλόμενο αλλά και εξελίξιμο αντικείμενο, ενα αναπόσπαστο κομμάτι του εμπορίου και της σύγχρονης καταναλωτικής αγοράς. Χωρίς τις σωστές ενέργειες, το προϊόν δε θα λάβει την αναμενόμενη απήχηση, ιδίως απο τη στιγμή που η τεχνολογία έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα του απλού χρήστη και καταναλωτή.

Κοιτώντας πίσω στο χρόνο, θα διαπιστώσουμε πως η σχέση μεταξύ καταναλωτή και brand έχει αλλάξει αισθητά, σε βαθμό οπού πλέον ο καταναλωτής έχει αυξημένη δύναμη χάρη στη ραγδαία ανάπτυξη των social media, του mobile internet αλλά και των τόσο εύχρηστων mobile apps. Ο καταναλωτής πλέον είναι απαιτητικός και οποιαδήποτε προσπάθεια να δημιουργηθεί μια αμφίδρομη σχεση χωρίς τη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου το οποίο θα καλύπτει μια βασική ανάγκη και δεν θα περιορίζεται μόνο στη Fun πλευρά της διαφήμησης, πολύ απλά δεν θα καρποφορήσει.

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια προσπάθεια των brands να αποκτήσουν ενα  πλεονέκτημα υπέρ των ανταγωνιστών τους με σκοπό να ξεχωρίσουν με το να επενδύουν σε διάφορες πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες, όπως π.χ τα QR codes, οι οποίες όμως αποτυγχάνουν στο να καλύψουν μια βασικη ανάγκη και γρήγορα γρήγορα φτάνουν στο κορεσμό τους.

Κάτι φρέσκο αλλά όχι και τόσο καινούργιο είναι η εφαρμογή της τεχνολογίας επαυξημένης πραγματικότητας ή αλλιώς augmented reality (AR). Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί μοντέλα εικονικής πραγματικότητας εμπλουτίζοντας το με πραγματικά στοιχεία και εικόνες. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της σύντηξης εικονικών γραφικών μοντέλων με πραγματικές εικόνες. Στόχος του Augmented Reality είναι ο χρήστης να μην μπορεί να ξεχωρίσει το αληθινό απο το εικονικό.

Η σημαντικότερη ίσως αλλαγή που έχει επέλθει με την είσοδο των social media στη ζωή μας αλλά και με τη χρήση των mobile apps είναι οτι πλέον οι εταιρίες πρέπει να ακολουθούν τα trends της εποχής και να ακούν. Για το λόγο αυτό, τα brands βρισκονται σε ένα διαρκή αγώνα να διαφοροποιούν τα μηνύματά τους αλλά και τη στρατηγική που εφαρμόζουν με κάθε τρόπο επενδύοντας σε οτιδήποτε νέο, σε οτιδήποτε μπορεί να κάνει μια εταιρεία να ξεχωρίσει απο τους ανταγωνιστές της. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε δει νέες και πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες να αποδεικνύονται ελλιπείς ως προς την ανάγκη για ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο θα καλύπτει κάποια σγκεκριμένη ανάγκη και δεν θα περιορίζεται μόνο στο fun κομμάτι της επικοινωνίας.

Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι μια τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί μοντέλα εικονικής πραγματικοτητας εμπλουτίζοντάς τα με πραγματικά στοιχεία και εικόνες. Πρόκειται για το αποτέλεσμα της σύντηξης εικονικών γραφικών μοντέλων με πραγματικές εικόνες . Στόχος της τεχνολογίας είναι ο χρήστης να μην μπορεί να διακρίνει το αληθινό απο το εικονικό.

 

IKEA-augmented-reality-app-catalogue-01

Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι ο νέος κατάλογος του ΙΚΕΑ, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη- αφού κάνει πρώτα Download το free app της εταιρίας, το οποίο είναι διαθέσιμο στο app store της Apple αλλά και στο Google Play- να σκανάρει το δωμάτιο το οποίο σκοπεύει να διακοσμήσει, ενώ παράλληλα έχει τοποθετήσει τον κατάλογο στο σημείο που θα μπεί το έπιπλο και να κάνει προεπισκόπηση στο πώς θα δείχνει. Αυτή η ενέργεια είναι σίγουρα απο τις περισσότερο χρηστικές εφαρμογές της τεχνολογίας αυτής, γιατί λύνει ένα βασικό πρόβλημα, αυτό του να μπορείς να δεις αν όντως ο καναπές χωράει στο χώρο σου πρωτού τον αγοράσεις. Παράλληλα, η εφαρμογή αυτή έχει και το fun element, κάτι το οποίο είναι απολύτως σημαντικό ειδικά στο word of mouth marketing και φυσικά πετυχαίνει να αυξήσει το χρόνο που περνούν οι πελάτες ξεφυλίζοντας τον κατάλογο.

Αυτό που μένει είναι να δούμε αν όντως η τεχνολογία augmented reality ήρθε για να μείνει ή είναι απλά άλλο ένα trend που θα χαθεί στο χρόνο. Ένα είναι σίγουρο, ότι το μέλλον αποκτά πολύ ενδιαφέρον.

 

Advertising · Case Studies · Mobile

augmented reality · ikea · mobile apps · Social Media

Aris Polizos

Ο Άρης είναι απόφοιτος του Middlesex University με master στο Digital marketing & Social Media. Εκτός απο fan της διαφήμισης και του experiential marketing του αρέσει να ασχολείται με τη μουσική, ενώ λατρεύει τη ζωγραφική και τα ταξίδια.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting