Η CIA «τιτιβίζει»!
Στην αρχή είχαμε τους απλούς χρήστες. Έπειτα τις εταιρείες που κατάλαβαν ότι το παιχνίδι της αγοράς παίζεται πλέον και μέσω social media. Ποιος θα περίμενε, όμως, ότι ένα οργανισμός, όπως η CIA, θα εισχωρούσε στον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης και μάλιστα με ένα τρόπο, ο οποίος θα ήταν εντελώς διαφορετικός από τον χαρακτήρα που έχει;
Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, είχαμε μια επαναστατική κίνηση στον κόσμο της πληροφόρησης. “We can neither confirm nor deny that this is our first tweet”, ήταν το tweet της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών των ΗΠΑ, λεγόμενα που δεν άφηναν δεύτερη σκέψη για το ότι ένας σοβαρός φορέας αποφάσισε να κάνει αυτό που ζητά η εποχή, να αποτελέσει, δηλαδή, εκτός από το να ελέγχει, κομμάτι της κοινωνίας. Η CIA κατάφερε με ένα tweet να κάνει αυτό που δεν μπορούν να κάνουν εκατομμύρια δολλάρια. Να επικοινωνήσει το brand της με έναν απρόσμενο και έξυπνο τρόπο.
Η ομάδα επικοινωνίας της παρέδωσε μαθήματα marketing, διδάσκοντας ότι πολλές φορές πρέπει να σκεφτόμαστε ότι, το να αλλάξουμε λίγο το προφίλ που έχει η επιχείρησή μας, δεν οδηγεί απαραίτητα σε αποπροσανατολισμό του κοινού μας ή του αντικειμένου που εκπροσωπούμε. Σε ένα κόσμο που η πληροφορία αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα της επικοινωνίας, επιβάλλεται να στοχεύουμε στις ανάγκες, τις επιθυμίες και τις συνήθειες του δέκτη.
Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι ότι, η CIA αποφάσισε να μοιραστεί και να κάνει περισσότερο προσβάσιμες στο κοινό πληροφορίες σχετικά με τη δράση της, διευρύνοντας την περιορισμένη διαδικτυακή της παρουσία πέρα από την επίσημη ιστοσελίδα της και τους λογαριασμούς σε Flickr και YouTube.
Τα ταμπού, λοιπόν, έχουν αρχίσει και λιγοστεύουν. Το χιούμορ και το πιο ανάλαφρο ύφος έχουν αρχίσει να χαρακτηρίζουν τους περισσότερους φορείς, ανεξαρτήτως αντικειμένου. Ο κόσμος αναζητά τη διαφορετικότητα, τη φαντασία και το καινούριο. Το συντηρητικό δεν σημαίνει, πλέον, ότι πρέπει να είναι και ξεπερασμένο. Δώστε στο brand name σας την ευκαιρία να συμβαδίσει με τις εξελίξεις της αγοράς, με όποιο τρόπο κι αν αυτό συνεπάγεται.
Η σχέση με το κοινό πρέπει να είναι ο βασικός γνώμονας της στρατηγικής σας. Αυξήστε το engagement με καινοτόμους τρόπους και δώστε την ευκαιρία στο κοινό σας να εκφραστεί για το brand σας.
Ολόκληρη CIA το έκανε, γιατί όχι κι εσείς;