Το ξεκαθάρισμα της αγοράς
Όσοι δεν έχουμε ήδη φύγει για διακοπές, είμαστε έτοιμοι να φύγουμε.
Και αυτή η εποχή, συνήθως αμέσως μετά τις καλοκαιρινές διακοπές είναι εκεί που μετριόμαστε πάλι για να δούμε πόσοι μείναμε.
Κάποιοι που δεν τους έβγαινε το επάγγελμα του digital-αίου ίσως αποφασίσουν να μείνουν λίγο παραπάνω στην Ικαρία, έναν προορισμό που -κρίνοντας από το newsfeed μου- αποφάσισαν αρκετοί από τον κλάδο να προτιμήσουν και φέτος.
Άλλοι είχαν την ατυχία να τους ανακοινωθεί πως το agency στο οποίο εργάζονταν κλείνει, ή δεν έχει να πληρώσει μισθούς, οπότε κάνει ένα restructuring και κρατάει έναν εργαζόμενο-ζογκλέρ.
Ως τώρα το έβλεπα από τη μεριά του ιδιοκτήτη agency. Θα το δω για λίγο από τη μεριά του πελάτη.
Φαντάζομαι λοιπόν την κατάσταση, να έχω επιλέξει να συνεργαστώ με agency στο οποίο η υπηρεσία σιγά-σιγά μειώνεται. Πρώτα τα αποτελέσματα, μετά το πόσο εύκολα με εξυπηρετούν, μετά το κατά πόσο βρίσκω τους ανθρώπους με τους οποίους μιλάω.
Είμαι υπεύθυνος στα μάτια των ανωτέρων μου για την επιλογή αυτή, άρα έπρεπε να είχα φροντίσει τουλάχιστον τα credentials των συνεργατών μου να μην είναι μόνο καλά αλλά και πρόσφατα, αλλιώς η ερώτηση θα γίνει πολύ γρήγορα «καλά, κι εσύ δεν το ήξερες ότι θα σκάσουν;»
Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι μένουν πίσω οι καμπάνιες μου, τα projects μου, και εν τέλει οι πωλήσεις μου.
Δεν έχω βρεθεί σε αυτή τη θέση, αλλά πολλές φορές βρίσκονται οι accounts της Socialab σε τέτοια ραντεβού για να «σώσουν τη μέρα»: να φτιάξουν το περιεχόμενο που κάποιος άφησε, να συνεχίσουν τη σελίδα επειδή κάποιος «έσκασε» (είτε οικονομικά, είτε ψυχολογικά από burnout), να τελειώσουν το website και οτιδήποτε.
Νιώθω όμως πως η αγορά ξεκαθαρίζει. Κάθε χρόνο βλέπουμε λιγότερα digital agencies τα οποία έχουν κάποιο track record να επιδείξουν: συνέπεια σε ό,τι κάνουν, δυνατότητα να κλιμακώσουν το μέγεθος των εργασιών τους, παρουσία σε συνέδρια του χώρου, δουλειές που έχουν διακριθεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Και ίσως η αγορά αυτή του digital να το χρειάζεται αυτό τώρα: Να έχει μερικά ονόματα στα οποία να πιστέψει και να συσπειρωθούν πελάτες και εργαζόμενοι γύρω από αυτά, για να πάμε όλοι μαζί το digital ένα βήμα παραπάνω.
Όσο ζω, ελπίζω! Καλές βουτιές!