The New Stuff - Suit digital marketing

Το digital spending το 2015

George Anagnostopoulos


Earth

Σε πρόσφατη παρουσίαση, ένας πελάτης μας ζήτησε να του παρουσιάσουμε στοιχεία για τα μεγέθη του digital spending. Και η απάντηση εδώ μπορεί να είναι πιο ιδιαίτερη απ’ ότι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Συνολικά λοιπόν, το eMarketer.com βλέπει το παγκόσμιο ad spending να είναι στα $592b, με περίπου $170b αυτού να είναι στο digital, μια ανάσα κάτω από το 30% του συνολικού. Το νούμερο αυτό περιλαμβάνει desktop και mobile advertising.

Αυτά είναι τα εύκολα νούμερα, όπως επίσης εύκολο είναι το όσο πιο δυτικά κοιτάμε γεωγραφικά, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό του συνολικού είναι το digital, καθώς επίσης και τόσο μεγαλύτερο ποσοστό του digital είναι το mobile.

Έτσι για παράδειγμα στις ΗΠΑ το ποσοστό του digital είναι το 31% του συνολικού και το mobile είναι το 48% του digital. Το ενδιαφέρον του πράγματος είναι πως, πέρα από τις εταιρείες που το ίδιο το business model τους προαπαιτεί την ύπαρξη του Internet (π.χ. Amazon), οι εταιρείες που οδηγούν αυτή την ανάπτυξη του digital βλέπουν και ανάπτυξη της ίδιας της εταιρείας λόγω αυτού.

Για παράδειγμα, η P&G, ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στον κόσμο, ξόδεψε το 35% του διαφημιστικού της budget στο digital. Την ίδια χρονιά, αύξησε και το τζίρο της και τα κέρδη της κατά $500m.

Και όσο μου αρέσουν τα νούμερα, τόσο δε μπορώ παρά να αναρωτηθώ: Πού βρισκόμαστε στην Ελλάδα;

Κανένας από τους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας ψηφιακής διαφημιστικής αγοράς (Google, Facebook, etc) δε δημοσιεύει νούμερα ανά χώρα. Έτσι, η μόνη πηγή για το digital spending στην Ελλάδα έρχεται από το IAB Hellas, το μόνο οργανισμό στη χώρα που βλέπει το θέμα αρκετά σοβαρά ώστε να κάνει μετρήσεις και να δημοσιεύει τα αποτελέσματά του.

Το IAB Hellas -αν κρίνω από το ότι βρισκόμασταν στο 9μηνο του 2014 στα €51m– μάλλον θα τοποθετήσει το νούμερο του display advertising γύρω στα €80m για την ελληνική αγορά για το 2014 όταν δημοσιεύσει αποτελέσματα.

Το πρόβλημα, ωστόσο, με το νούμερο που δημοσιεύει το IAB Hellas είναι πως περιλαμβάνει τιμές τιμοκαταλόγου πριν τις εκπτώσεις και τα agency fees και αφορά 26 publishers που έχουν περίπου 150 websites στην Ελλάδα. Δεν περιλαμβάνει το spending στο Google, στο Facebook, στο YouTube και τα δίκτυά τους. Ομοίως, δεν περιλαμβάνει την πολύ fragmented αγορά των μικρότερων ή τοπικών websites ή blogs και το κόστος των advertorials ή τις διάφορες μορφές mobile διαφήμισης.

Αν όμως ήταν να εκτιμήσετε το μέγεθος της αγοράς του Facebook, του YouTube, του Google στην Ελλάδα, πού θα το τοποθετούσατε και σε ποιες πηγές θα βασιζόσασταν;

 

 

Advertising

ad spending · iab

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting