Facebook Audience Overlap: Tips για προχωρημένους
Σας παρουσιάσαμε στο παρελθόν το Audience Overlap, ένα από τα τελευταία εργαλεία που έχει κάνει διαθέσιμο η διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook. Όπως αναφέραμε το εργαλείο ακόμα δεν έχει λειτουργίες ώστε να ενσωματωθεί στο στήσιμο μιας καμπάνιας, αλλά για τον πιο προχωρημένο διαφημιστή του facebook, είναι πηγή πολύτιμων πληροφοριών. Ας δούμε τι είδους πληροφορίες μπορεί να εκμεταλλευτεί κανείς από αυτό:
Να αναλύσουμε την επικάλυψη 2 διαφορετικών κοινών που στοχεύουμε με διαφήμιση
Ας πούμε πως έχουμε μια καμπάνια και θέλουμε να στοχεύσουμε διαφορετικά αλλά παρεμφερή κοινά, πχ: 1) Saved audience από Άντρες/γυναίκες 25-45 χρονών στην Αθήνα που απασχολούνται στο digital marketing και 2) Custom audience από επισκέπτες των Socialab.gr και Suit.gr. Αν θέλουμε να εκμεταλλευτούμε και τα δύο αυτά κοινά, τότε η καλύτερη ιδέα είναι να τα στοχεύουμε εναλλάξ και όχι ταυτόχρονα, καθώς υπάρχει μια σημαντική πιθανότητα να υπάρχει μεγάλη επικάλυψη αυτών των κοινών. Αν τα στοχεύουμε ταυτόχρονα σημαίνει πως στην ουσία θα κάνουμε bidding εναντίον του εαυτού μας, με αποτέλεσμα τα κόστη όλων των διαφημίσεών μας να αυξάνονται.
Να μάθουμε πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα των fan της σελίδας μας
Παλιότερα μπορούσαμε μέσω του Graph Search να αναλύσουμε απευθείας τα interests του κοινού μας. Τώρα αυτό μπορεί να γίνει έμμεσα μέσω του Audience Overlap. Για να το κάνουμε αυτό, θα δημιουργήσουμε 2 Saved Audiences: Ένα με τους fans της σελίδας μας και ένα με τa interests για τα οποία ενδιαφερόμαστε. To overlap των 2 κοινών είναι ο αριθμός των fans που έχουν το συγκεκριμένο interest.
Να αναλύσουμε ένα Lookalike Audience.
Όταν φτιάχνουμε ένα Lookalike Audience, ενώ είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο, πολλές φορές καταλήγουμε με απρόβλεπτα αποτελέσματα, καθώς αφηνόμαστε στο “έλεος” του αλγορίθμου του Facebook, o οποίος αποφασίζει με σχετικά αδιαφανή κριτήρια ποιος θα συμπεριληφθεί στο κοινό αυτό. Ένας τρόπος λοιπόν να ελέγξουμε πόσο σχετικό είναι το κοινό μας σε σχέση με κάποια interests/demographics κλπ καθώς και πόσο διαφορετικό είναι στην πραγματικότητα από το ήδη υπάρχον κοινό μας, είναι και η χρήση του Audience Overlap.
Να συγκρίνουμε τους επισκέπτες του site μας με την mailing list μας.
Ξέρετε πόσοι από τους επισκέπτες του site σας είναι επίσης και στην mailing list σας; Με την δημιουργία των αντίστοιχων Custom και Saved Audiences πλέον αυτό είναι δυνατόν να γίνει εύκολα συγκρίνοντας τα 2 κοινά. Έχοντας αυτή τη γνώση σαν διαφημιστές μπορούμε να κρίνουμε αν χρειάζεται μέσω του Facebook να κάνουμε κάποια ενέργεια ώστε να μεγαλώσουμε την mailing list μας ή να δραστηριοποιήσουμε τα άτομα στη λίστα μας ώστε να επισκεφτούν τις σελίδες του site μας.
Να δούμε πόσοι από τους Facebook Fans μας επισκέπτονται επίσης και το website μας
Πόσοι από τους Fans σας επισκέπτονται τη σελίδα σας; Μπορούμε να φτιάξουμε τα 2 αντίστοιχα audiences και αν το overlap είναι πολύ μικρό τότε ίσως αυτό να σημαίνει πως το Page μας και το περιεχόμενό του δεν προωθούν πολύ αποδοτικά το website μας (και κατ’ επέκταση την ίδια μας την επιχείρηση).
Εσείς έχετε χρησιμοποιήσει το εργαλείο με κάποιον άλλο δημιουργικό τρόπο;