Retarget your Customers – the Facebook way
Συνεργάτης μου στέλνει e-mail μόλις μερικές μέρες μετά την απόφαση να αξιοποιήσουμε τις remarketing επιλογές που παρέχει η Google.
Τηλεφωνώ για διευκρινίσεις – δηλαδή τον ρωτώ: τώρα θα μπορούμε να κάνουμε remarketing και μέσω Facebook;
Η απάντηση ενθουσιώδης και καταφατική- η λογική είναι παρόμοια, διαφοροποιείται μόνο η κωδικήονομασία (Custom Audiences Vs Remarketing Lists) και το περιβάλλον της ενέργειας.
Στα τι, πώς & γιατί που ακολούθησαν της πρότασης/ προτροπής – υποθέτω και στα δικά σας-, μετά από σχετική αναζήτηση πρόεκυψαν τα παρακάτω:
– Τι είναι τα Custom Audiences;
To Facebook παρέχει πλέον τη δυνατότητα στους marketersτης δημιουργίας λίστας-ών από IPs που έχουν αλληλεπιδράσει με την Facebook campaign ή online activity του brand. Τα data αυτά είναι διαθέσιμα και μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε branded sub-segments, ώστε μελλοντικά να τα χρησιμοποιήσεις για να βελτιώσεις την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας μέσω καλύτερης στόχευσης κοινού.
Ας υποθέσουμε, για παράδειγμα, ότι το Βrand A διαθέτει στην αγορά το προϊόν Χ και το προϊόν Υ- για τα οποία τρέχει facebook campaign. Εφόσον έχει τοποθετηθεί retargeting code στο site του Brand A, μπορούν να δημιουργηθούν 2 διαφορετικέςλίστες από όσους έδειξαν ενδιαφέρον/ είχαν αλληλεπιδράσει με το αντίστοιχο post του Χ ή του Υ προϊόντος. Να σημειωθεί ότι η δημιουργία αξιοποιήσιμων λιστών απαιτεί τουλάχιστον 3 εβδομάδες.
Μετά από ένα μήνα το Βrand A ξανατρέχει facebook campaign, αξιοποιώντας αυτή τη φορά τα Custom Audiences και προγραμματίζει στο Newsfeed αυτών που παλαιοτέρα είχαν δείξει ενδιαφέρον για το post του Χ να τοποθετήσει σχετική διαφήμιση, ώστε να αυξήσει την έκθεση του Χ στο κοινό που έχει δείξει ενδιαφέρον.
– Γιατί να το επιλέξω;
Με την παραδοχή ότι το περιβάλλον στο facebook είναι πιο συνειδητοποιημένο σε σχέση με τις διαφημίσεις που επιλεγεί σε σχέση με το κοινό στο GDN αναφορικά με τις διαφημίσεις χαμηλού επιπέδου, η επιλογή του Retargeting θα βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας σου σε όρους engagement & conversion. Επιπλέον τα Custom Audiences έχουν τεράστια χρησιμότητα όχι μόνο στη στόχευση επισκεπτών προς το BrandA.gr, αλλά και προς τη Facebook σελίδα του.
Τέλος να σημειωθεί, ότι η retargeting strategy βρίσκει τη μέγιστη χρησιμότητά της σε performance campaigns, ενώ για ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την επιτυχία ή όχι, θα πρέπει το κάθε Brand να αφήσει ένα διάστημα τουλάχιστον 4 εβδομάδων.
Καλή μας επιτυχία.