Το Facebook ετοιμάζει μηχανή αναζήτησης στα posts των χρηστών
“Τα γραπτά μένουν” στο internet, και αυτό, όσοι εργαζόμαστε στο digital marketing, το γνωρίζουμε καλά. Η πρόσφατη αποκάλυψη ότι το Facebook πειραματίζεται πάνω σε μία μηχανή αναζήτησης που θα επιτρέπει στον χρήστη να ψάχνει παλιότερα posts που έχουν ανεβάσει οι επαφές του ενισχύει ακόμα περισσότερο τη σημασία της παραπάνω αλήθειας. Και, πιθανόν, δημιουργεί μεγάλες ευκαιρίες για marketeers.
Πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό ότι το Facebook άρχισε να επιτρέπει σε περιορισμένο αριθμό χρηστών της mobile version του να περιηγηθούν χρησιμοποιώντας keywords σε παλιότερα posts που έχουν δημοσιεύσει οι φίλοι τους. Δεν έχει γίνει ακόμα επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το πότε η υπηρεσία αυτή θα γίνει διαθέσιμη σε όλους του χρήστες του κοινωνικού δικτύου, καθώς και το πότε θα επεκταθεί και στο desktop version. Πάντως, μία τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να ανοίξει νέους δρόμους προβολής για όσους την εκμεταλλευτούν σωστά.
Σκεφτείτε το εξής: στα δέκα χρόνια λειτουργίας του, και μετρώντας πλέον πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, το Facebook έχει συγκεντρώσει μία ασύλλυπτη ποσότητα περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από χρήστες. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο Mark Zuckerberg, ο συνολικός αριθμός των posts των χρηστών του social network ξεπερνά το index οποιασδήποτε online μηχανής αναζήτησης. Επομένως, αναζητώντας πχ. πληροφορίες για κάποιο πρόσωπο ή κάποιο brand, ένας χρήστης μπορεί να βρει όλα όσα έχουν γράψει οι φίλοι του στο παρελθόν με το συγκεκριμένο keyword. Και είναι πλέον αναμφισβήτητο το πόσο μεγάλη επιρροή μπορούν να ασκήσουν στους online users αυτά που γράφουν οι επαφές τους στα social media.
Μία τέτοια μηχανή αναζήτησης θα μπορούσε να έχει ιδιαίτερη σημασία για οποιεσδήποτε αγορές έχουν high commitment: από αυτοκίνητα και ηλεκτρονικές συσκευές μέχρι ξενοδοχεία και εστιατόρια, και από luxury goods μέχρι ιατρικές υπηρεσίες και πολιτικά κόμματα. Για την ώρα, είμαστε σε αναμονή μέχρι να εφαρμοστεί επίσημα στο σύνολο των χρηστών του δημοφιλούς social network.