Οδεύοντας προς το Facebook Zero
Είναι γνωστό ότι τον τελευταίο χρόνο το Facebook έχει κάνει σημαντικές αλλαγές στον αλγόριθμό του, επηρεάζοντας το visibility του περιεχομένου στις σελίδες. Σαν αποτέλεσμα, πολλά brands έχουν παρατηρήσει μια σταθερή μείωση στο organic reach του περιεχομένου στις σελίδες τους στο Facebook.
Σύμφωνα με έρευνα της Ogilvy, από τον Οκτώβριο του 2013 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014, οι 100 πιο δημοφιλείς σελίδες brands στο Facebook παρουσίασαν πτώση 49% στο organic reach τους, ενώ για μεγάλες σελίδες, με περισσότερα από 500.000 likes, το organic reach έφτασε στο ίδιο διάστημα επίπεδα του μόλις 2%.
Η αλλαγή αυτή έγινε μείζον θέμα στους κύκλους του digital marketing, όταν πηγές από το ίδιο το Facebook ανέφεραν ανεπίσημα ότι οι αριθμοί αυτοί δεν αποκλείεται στο μέλλον να γίνουν μηδενικοί για τις σελίδες που δεν πληρώνουν για να αποκτήσουν ευρύτερο reach. Ειδικοί αναλυτές καθιέρωσαν τον όρο Facebook Zero για να περιγράψουν τη στιγμή όπου μία σελίδα δε θα μπορεί πλέον να βασίζεται στους fans της για να μοιραστούν και να προωθήσουν το περιεχόμενό της. Ένας χρήστης δε θα μπορεί να δει το περιεχόμενο μίας σελίδας στο newsfeed του, παρά μόνο εάν την επισκεφτεί.
Παρόλο που η έλευση ενός Facebook Zero περιβάλλοντος δε φαίνεται να πραγματοποιείται μέσα στο άμεσο μέλλον, ήδη έχει αρχίσει να γίνεται εμφανές ότι, χωρίς promoted posts, τα brands χάνουν ένα μεγάλο μέρος του κοινού που θα μπορούσε να έχει interaction με το περιεχόμενο των σελίδων τους. Το σίγουρο είναι ότι σύντομα οι marketers θα χρειαστεί να αναθεωρήσουν ξανά τη στρατηγική επικοινωνίας τους στο δημοφιλές social network.