To flashmob του ΕΟΤ
Από το blog του Θ. Γεωργακόπουλου πληροφορήθηκα για το flashmob του ΕΟΤ. Διαβάζοντας το άρθρο του ήμουν άμεσα γεμάτος με αρνητισμό πριν ακόμα το δω.
Αφού το είδα, δεν άλλαξε κάτι. Επικοινωνιακά μου φάνηκε λειψό. Είναι λίγο “2010” σε ένα χώρο που κάθε χρονιά από την επόμενη απέχουν δεκατίες.
[youtube= http://www.youtube.com/watch?v=44WXZa9mneg]
Το καλό είναι ότι το video μέσα σε ελάχιστες μέρες έχει πάρει ένα καλό αριθμό views.
Το κακό δεν έχει αρέσει στους περισσότερους που ασχολήθηκαν με το να σχολιάσουν.Τη στιγμή που το είδα (μεσημέρι Σαββάτου), περίπου τα δύο τρίτα των χρηστών που ψήφισαν με το μηχανισμό like / dislike είπαν πως δεν τους άρεσε το video.
Επίσης, στα σχόλια γίνεται ένας πανικός με πολλά σχόλια τόσο κατά της Υπουργού, κ. Όλγας Κεφαλογιάννη, όσο και κατά της σπατάλης για το video και πολλών άλλων παραμέτρων.
Εγώ είμαι στη μέση. Χαιρετίζω ότι επιτέλους κάποιος έκανε κάτι καινούριο σε σχέση με όλες τις δημοσιοϋπαλληλίστικες σαχλαμάρες που δεν έχουν αλλάξει πνεύμα από τα 80s μέχρι χθες, αλλά από την άλλη αναγνωρίζω ότι το user attention απαιτεί κάτι περισσότερο γιατί -υποθέτω- πως ο μεγαλύτερος όγκος όσων κάνουν share το video το κάνουν όχι γιατί πιστεύουν ότι είναι ένα καλό flashmob αλλά επειδή νιώθουν την ανάγκη να νιώσουν υπερήφανοι για τη χώρα τους.
Λίγα brands μπορούν να ξεφύγουν με μέτριο περιεχόμενο, επειδή έχουν φανατικούς οπαδούς από πίσω. Συνήθως είναι κράτη, θρησκείες, ομάδες (αθλητικές και άλλες), πρόσωπα, lovebrands και brands στον τομέα της ψυχαγωγίας. Οι άλλοι κρίνονται πιο σκληρά.
Ελπίζω να δούμε κι άλλες marketing ενέργειες από τον ΕΟΤ. Πιο digital, πιο ψαγμένες, πιο long-term και πιο αποτελεσματικές.
UPDATE 20 Nov 2012:
To video κατέβηκε από τον επίσημο λογαριασμό στο YouTube αλλά το ανέβασε άλλος χρήστης στο Daily Motion. Πλέον δεν έχω διαβάσει ούτε ένα ΜΜΕ το οποίο να έχει θετική άποψη για το video.
UPDATE 21 Nov 2012:
Από σχόλιο του Φώτη (ένας είναι ο Φώτης στα digital) μάθαμε πως το video ξαναναρτήθηκε στο account του Visit Greece εκ νέου σήμερα, χάνοντας τα αρχικά views βέβαια. Αυτή τη φορά με κλειστά σχόλια και κλειστά ratings, για να μη μπορεί κανείς να τους μαγαρίσει. Αυτά πληρώνει ο ΕΟΤ όταν ακολουθεί πρακτικές “last year” στα social media και όταν δεν έχει κάποιο connection με το community που προσπαθεί να στοχεύσει.