The New Stuff - Suit digital marketing

Το τέλος των Google Right Side Ads: Λόγοι και συμπεράσματα

Giannis Arbis


Από τον Δεκέμβριο του 2015 είχε παρατηρηθεί ότι η Google δοκίμαζε να παρουσιάζει 4 διαφημίσεις στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων των αναζητήσεων που γίνονται από desktop. Όλοι τότε είχαμε αναρωτηθεί το γιατί, και το μυαλό τον περισσοτέρων πήγαινε στο ότι απλά θα προσθέσει ακόμα μία text ad.

Τελικά η σκοπιμότητα αυτής της δοκιμής ήταν τελείως διαφορετική. Η Google καταργεί τις right side ads.  Θα υπάρχουν διαφημίσεις μόνο στην αρχή και στο τέλος της σελίδας. Στην κορυφή θα υπάρχουν 3 διαφημίσεις και σε high commercial queries (πχ. ασφάλειες) θα υπάρχουν 4. Στο τέλος της σελίδας παραμένουν κανονικά οι 3 διαφημίσεις.

Θα μοιάζει δηλαδή η σελίδα των αποτελεσμάτων σε desktop σαν αυτή του mobile; Σε μεγάλο βαθμό, ναι. Η εταιρεία σκοπεύει να αντικαταστήσει τις right text ads με PLA boxes και το Knowledge Panel. Κατά τη διάρκεια των διακοπών του 2015 ( Δεκέμβριος – Ιανουάριος ), παρατηρήθηκε άνοδος 33% στο ad spending στα PLAs σε αντίθεση με τις ‘’παραδοσιακές’’ text ads που η άνοδος ήταν της τάξεως του 13%. Άλλωστε η αύξηση των αγορών από την υπηρεσία Google Shopping είναι στα άμεσα σχέδια της εταιρείας και στόχος της στο προσεχές μέλλον είναι να ξεπεράσει την Amazon σε πωλήσεις. Είναι λογικό λοιπόν να θέλει η Google να θέλει επενδύσει στις shopping ads και να τους δίνει εξέχουσα θέση στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Το Knowledge Panel αποτελεί κομμάτι της συνεχούς προσπάθειας της Google να παρουσιάζει έγκυρα αποτελέσματα στον χρήστη. Με το συγκεκριμένο box, η εταιρεία καταφέρνει να απαντά στα ερωτήματα των χρηστών με δικό της περιεχόμενο και όχι με links άλλων websites.

Screenshot

Πώς όμως αυτές οι αλλαγές θα επηρεάσουν τους διαφημιζόμενους, το SEO αλλά και το UX;

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το CPC θα αυξηθεί. Αν το σκεφτούμε, η αύξηση του CPC αποτελεί μονόδρομο, γιατί από την πρώτη σελίδα θα “απουσιάζουν” πλέον 3-4 αποτελέσματα. Έτσι, οι 3-4 διαφημίσεις που θα εμφανίζονται θα είναι αυτές που θα έχουν ένα καλό CPC αλλά και το καλύτερο Quality Score. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι ο χρήστης θα βλέπει αποτελέσματα με καλύτερο relevance σχετικά με το query που έκανε. Και αυτό είναι παραδοσιακά το μεγάλο “όπλο” της Google. Η γρήγορη και έγκυρη εμφάνιση αποτελεσμάτων. Άρα από πλευράς user experience, θα έχουμε μια ποιοτική βελτίωση. Ναι μεν ο χρήστης θα βλέπει λιγότερες text ads (πράγμα που πολλοί χρήστες ζητούσαν καιρό τώρα) αλλά οι διαφημίσεις θα έχουν μεγαλύτερη σχετικότητα με την αναζήτησή του.

Εκ πρώτης όψεως οι μη ευνοημένοι θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν μεγάλο budget να διαθέσουν για τις διαφημίσεις τους. Αυτό όμως δεν είναι απόλυτο. Στο search δίκτυο της  Google δεν εμφανίζεται πρώτος όποιος έχει το μεγαλύτερο CPC. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το Quality Score, όπως είπαμε και παραπάνω. Έτσι λοιπόν, αυτή η κίνηση της εταιρείας δεν αποτελεί ‘’τον θάνατο των μικρών επιχειρήσεων’’. Μπορεί μια μικρή επιχείρηση με ένα όχι μεγάλο spending αλλά με καλό ad relevance και user friendly landing page να εμφανιστεί στα πρώτα αποτελέσματα.

Για το SEO , η αφαίρεση των right text ads έχει και θετικές και αρνητικές επιπτώσεις. Το αρνητικό είναι ότι τα οργανικά αποτελέσματα χάνουν μια θέση (την 4η ) σε μερικές περιπτώσεις. Βέβαια, το SEO ενισχύεται διότι στην πρώτη σελίδα θα εμφανίζονται συνολικά λιγότερα αποτελέσματα. Δηλαδή, θα πάψει να ισχύει ότι με μια ‘’πρόχειρη’’ καμπάνια στο Google AdWords μπορεί μια επιχείρηση να εμφανιστεί στην πρώτη σελίδα και δεν θα κάνει υπομονή περιμένοντας τα αποτελέσματα του SEO. Αρκετές επιχειρήσεις θα στραφούν στο SEO γιατί σε πολλές περιπτώσεις θα είναι πιο συμφέρον να δαπανήσεις χρόνο για το optimization του website παρά να δαπανήσεις αρκετά παραπάνω χρήματα για μια καμπάνια στο search δίκτυο.  Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το SEO αποτελεί “επένδυση” για την επιχείρηση και όχι πρόσκαιρη διαφήμιση, γιατί τα αποτελέσματα των ενεργειών του μπορούν να διατηρήσουν το website σε υψηλά rankings για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς κάποιο μηνιαίο fee σε διαφημιστικές ενέργειες.

google-2

Το συμπέρασμα

Φαίνεται λοιπόν ότι η Google κάνει το παιχνίδι πιο σκληρό. Πραγματοποίησε σημαντικές αλλαγές στο core κομμάτι του αλγόριθμού της για το SEO, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα του περιεχομένου και τώρα αφαιρεί τις right text ads αφήνοντας μόνο τις πιο relevant στην πρώτη σελίδα. Και οι δύο αυτές ενέργειες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν θα “επιβιώσουν” οι επιχειρήσεις με το μεγαλύτερο spending, αλλά οι επιχειρήσεις που έχουν καλή ποιότητα διαφημίσεων και έγκυρο περιεχόμενο στις landing pages τους.

Συνεπώς το βάρος πέφτει και στους marketers αλλά και στις επιχειρήσεις. Οι marketers πρέπει να πραγματοποιούν μεγαλύτερο research πριν τις διαφημιστικές ενέργειες ( Google Ads & SEO)  γιατί θα περάσουμε σε μια εποχή που τα keyword opportunities (πχ long tail αναζητήσεις) θα έχουν ουσιαστικό ρόλο.  Από την άλλη, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιλέξουν ποιου είδους διαφημιστική ενέργεια θα ακολουθήσουν στο search δίκτυο της Google όχι με γνώμονα τα “day one” αποτελέσματα αλλά με μια στρατηγική που ναι μεν μπορεί να θέλει περισσότερο χρόνο αλλά τα αποτελέσματα θα έχουν διάρκεια και πραγματικό όφελος.

Google · News · Online Marketing · Search · SEO

adwords · google

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops · Small Businesses

Giannis Arbis

Ο Γιάννης ξεκίνησε την καριέρα του στο digital marketing σε startup του τουριστικού κλάδου. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Digital Marketing Strategist κάνοντας πράξη το motto της εταιρείας ''Creating Buzz, Delivering Results''.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting