The New Stuff - Suit digital marketing

Πώς αυξάνεται το organic reach στο Facebook;

Nikos Memos


Από τη στιγμή που το Facebook αποφάσισε να κινείται στη λογική pay-to-play, τα reports δείχνουν συνεχή μείωση στο organic reach μεγάλων brands.

Η μεγάλη μείωση στο organic reach οφείλεται στην πολιτική του Facebook να μην εμανίζονται όλες οι αναρτήσεις στο Newsfeed, μιας και έχουν φτάσει να δραστηροποιούνται 18 εκατ. επιχειρήσεις στο διαδίκτυο. Ακόμη, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε πως το Facebook είναι κι αυτό με τη σειρά του μία επιχείρηση, τα έσοδα της οποίας προέρχονται κυρίως από τα ads των brands με στόχο τους να αυξήσουν το reach.

Λόγω αυτού του φαινομένου, η Kissmetrics δημιούργησε ένα infographic, το οποίο βασίζεται στη στρατηγική των 500 μεγαλύτερων εταιρειών της λίστας του Fortune και δίνει συμβουλές και λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν πλέον τα περισσότερα brands στο Facebook. 

Καταγραφή

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το organic reach έχει μειωθεί για δύο λόγους:

  • Για να αποφευχθεί ο κατακλυσμός αναρτήσεων στο Newsfeed των χρηστών
  • Για να αυξηθούν τα έσοδα του Facebook μέσω του paid reach

Πώς το Facebook όμως υπολογίζει τι θα εμφανιστεί στο Newsfeed; 

Το τι εμφανίζεται στο Newsfeed κάθε χρήστη είναι μία διαδικασία η οποία είναι αρκετά πολύπλοκη και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς πως λειτουργεί. Σίγουρα ο αλγόριθμος του Facebook λαμβάνει υπόψη του τα εξής στοιχεία:

  • Ποιοι τύποι posts λαμβάνουν περισσότερη προσοχή από έναν χρήστη
  • Ποια posts γίνονται hide ή report από έναν χρήστη
  • Tην αλληλεπίδραση ενός χρήστη με τα Facebook ads
  • Τη συσκευή και την ταχύτητα της σύνδεσης στο ίντερνετ ενός χρήστη

2

Σίγουρα όμως παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες, όπως:

  • Η σχέση του χρήστη με τη σελίδα, δηλαδή πόσο αλληλεπιδρά με αυτή
  • Η βαρύτητα που δίνει το Facebook, π.χ. δίνει προτεραιότητα σε videos και φωτογραφίες
  • Ο κορεσμός ενός post, δηλαδή ένα post που κοινοποιήθηκε χθες έχει λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστεί σήμερα.

3

Πώς η συμπεριφορά των χρηστών επηρεάζει την εμφάνιση των posts στο Newsfeed;

Σημαντικό ρόλο στη ροή του Newsfeed κάθε χρήστη είναι πρώτα από όλα η αλληλεπίδραση του ίδιου με:

  • φίλους
  • σελίδες
  • τύπους posts

    4

Πώς να αυξήσετε το Facebook reach σας οργανικά; 

5

  • Αυξήστε το organic reach της σελίδας σας ανοίγοντας την επιχείρηση σας στο κοινό.
  • Δείξτε ότι είστε διαθέσιμοι, ώστε να μπορούν οι χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σας.
  • Να είστε πάντα ευχάριστοι και ευγενικοί για να μεταδίδεται αυτό και στην εμπειρία του χρήστη.

6

  • Το reach ενδέχεται να ανέβει αν δεν ποστάρετε τις ώρες αιχμής. Όταν υπάρχει μεγάλη κινητοποίηση αναρτήσεων είναι πιθανό η δική σας να χαθεί, έτσι δοκιμάστε να κοινοποιήσετε κάτι μεταξύ 10 μ.μ. έως τις 3 π.μ.10
  • Μπορείτε να συμβουλευτείτε και τα Facebook Insights για να δείτε ποιες ώρες σημειώνεται το μεγαλύτερο reach.

11

7

  • Έχει παρατηρηθεί πως η κοινοποίηση αυθόρμητου και original υλικού «αγγίζει» περισσότερο το κοινό, μιας και νιώθει πιο οικεία με το brand και δημιουργείται μία πιο προσωπική σχέση. Επομένως, μη διστάσετε να ποστάρετε στιγμές από τα «παρασκήνια».

8

  • Ένας αποτελεσματικός τρόπος να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού και να πετύχετε το μέγιστο engagement είναι να «αφουγκράζεστε» τις ανάγκες του. Για να πετύχετε τους στόχους σας δείξτε στο κοινό σας ότι το «ακούτε» και ότι σας ενδιαφέρει η γνώμη του. Ακόμη, για να ενθαρρύνεται το interaction χρησιμοποιείστε κάποια calls-to-action.

9

  • Eνημερώστε το κοινό με έξυπνα infographics και επεξηγηματικές εικόνες. Με αυτόν τον τρόπο είναι πιο εύκολο οι χρήστες να επεξεργαστούν τις πληροφορίες που δέχονται και να αφιερώσουν χρόνο σε αυτές.

Ακολουθήστε τα παραπάνω tips και δε θα χάσετε. Σύντομα θα παρατηρήσετε αποτελέσματα με αυξημένο organic reach στις σελίδες σας στο Facebook. Promise 😉

Facebook · How To

Facebook · organic reach · reach

Agencies · Brand & Marketing Managers

Nikos Memos

O Νίκος μόλις τελείωσε τις σπουδές του, στο τμήμα Επικοινωνίας και MME. Τελικά δεν τον κέρδισε η δημοσιογραφία αλλά ο χώρος της διαφήμισης και πιο συγκεκριμένα το digital κομμάτι της. Τον ελευθέρο χρόνο του γράφει στο προσωπικό του blog.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting