The New Stuff - Suit digital marketing

Πεθαίνει το χειροκρότημα;

George Anagnostopoulos


Αγαπάω τον Michael Stevens. Είναι ο 29χρονος τύπος που μπορεί να έχετε δει σε ένα από τα πολλά video στο κανάλι του στο YouTube, Vsauce.

Το κανάλι υπάρχει για να εξηγεί επιστημονικά και κοινωνικά φαινόμενα με ένα fun τρόπο και φυσικά είναι πολύ αγαπητό ανάμεσα στους geeks σαν εμένα. Έχει πάνω από 8,5 εκ. subscribers και κοντά στα 800 εκ. views σε όλα τα videos του συνολικά.

Οι παραγωγές του είναι μικρές σε έξοδα αλλά πλούσες σε πληροφορία. Περιλαμβάνουν κυρίως τον ίδιο να μιλάει στην κάμερα και να εξηγεί διάφορα φαινόμενα τα οποία έχει ερευνήσει. Το κανάλι του Michael έχει πολύ πλούσιο υλικό και τον προτείνω ανεπιφύλακτα για όσους θέλουν να ενημερωθούν ή να γίνουν καλύτεροι στο Trivial Pursuit.

[youtube= https://www.youtube.com/watch?v=ZD037VSAG2I]

Σε ένα -όχι και τόσο πρόσφατο- video του, ο Michael αναρωτήθηκε «Γιατί χειροκροτάμε;». Από την ερώτηση αυτή άρχισε να ερευνά διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με την ψυχολογία, την κοινωνιολογία αλλά και την ανθρώπινη φυσιολογία. Έκανε μια ιστορική αναδρομή και μεταξύ άλλων ανέδειξε τη σημασία του χειροκροτήματος στην πολιτική διαδικασία της αρχαίας Ελλάδας, όπου το χειροκρότημα έδειχνε την έγκριση του πολιτικού προσώπου από το λαό του.

Και στο τέλος, αφού κατέληξε στο ότι το χειροκρότημα είναι μια μορφή έκφρασης θαυμασμού ή έγκρισης όταν συνυπάρχει κάποιος performer με κάποιο κοινό live, στο τέλος αναρωτήθηκε: «Και ποιο είναι το μέλλον του χειροκροτήματος;»

Αναλύει λοιπόν το που βρισκόμαστε τώρα και εξηγεί πως το από τα 90s έχουμε δει την έξαρση του Cocooning, ενώ τον τελευταίο αιώνα, η κατανάλωση recorded material  (ηχογραφημένο, μαγνητοσκοπημένο, streaming κλπ) μας έχει απομακρύνει από οποιοδήποτε live performance. Το θέατρο έχει αντικατασταθεί από ταινίες, οι ραδιοφωνικές σειρές έχουν γίνει TV series, οι συναυλίες και τα κονσέρτα έχουν γίνει CD και MP3, το παιχνίδι έχει αντικατασταθεί με games. Και τα περισσότερα από αυτά καταναλώνονται όπως τα βιβλία, χωρίς άλλους παρόντες.

Και φυσικά κανείς μας όταν βλέπει κάτι από απόσταση δεν χειροκροτά τους παράγοντες, αφού δε θα τον ακούσουν. Και κάνει λοιπόν την αναλογία: Μήπως το like, το favorite, το share αντικαθιστούν σιγά-σιγά το χειροκρότημα;

Και όσο κι αν αυτό μας ξενίζει επειδή αυτό το αντικατάστατο είναι λίγο sad όταν το κάνουμε σε σχέση με το χειροκρότημα, αυτό ίσως έχει να κάνει με το δικό μας perception, καθώς δίνουμε αξία σε κάτι αλλά δεν ακούμε την αξία που δίνουμε.

Την αξία αυτή την βλέπουν οι φίλοι μας αμέσως μετά, στο δικό τους χώρο. Και επειδή τα likes και τα favs και τα shares είναι αέναα και traceable, μήπως απλά αυτά δίνουν μια νέα διάσταση στο digital χειροκρότημα, η οποία απλά μας ξενίζει γιατί είναι καινούρια; Αλλά μήπως την ίδια στιγμή ενισχύουν την έννοια του χειροκροτήματος;

Και για να το κλείσουμε marketing-wise, πόσο χειροκρότημα εισέπραταν τα brands πριν τα social media;

Future

clap · clapping · future · vscauce

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting