Multi-Screen: Η εποχή της ευκαιρίας
Η δυναμική εμφάνιση των smartphones και των tablets την τελευταία πενταετία δείχνει πως ήρθαν για να μείνουν. Έχοντας πλέον μπει για τα καλά στην εποχή του multi-screen, πρέπει να έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας και να μην παραβλέπουμε βασικά στοιχεία που προκύπτουν από τη νέα αυτή τάση.
Αξίζει να αναφερθεί πως 4 στους 5 ανθρώπους παρακολουθούν τηλεόραση και online content σε παράλληλο χρόνο, ενώ μεγάλο δίλημμα προκαλεί η ερώτηση «Ποιο device θα παρατούσες πιο εύκολα; Το κινητό σου ή την τηλεόραση;». Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε το γιατί αφού το κινητό έχει φτάσει να αποτελεί την πρώτη οθόνη («first screen») για τους περισσότερους από εμάς.
Παρατηρείται πως το 75% του συνολικού second screen activity δε σχετίζεται με το πρόγραμμα που βλέπει ο χρήστης στην τηλεόραση, αλλά με άλλα devices. Αυτό εξηγείται γιατί πολλές φορές ενώ η τηλεόραση μένει ανοιχτή ο χρήστης προχωράει σε ανάγνωση ειδήσεων, ενασχόληση με παιχνίδια & puzzles, έρευνα αγοράς & online shopping, όπως ακόμη και σε chatting με φίλους.
Οι χρήστες υιοθετούν το multi-screen activity για να έρχονται σε «επαφή» με άλλους χρήστες. Κάποιοι θέλουν να αισθάνονται την έντονη αδρεναλίνη ενός live show σε πραγματικό χρόνο, ενώ άλλοι επικεντρώνονται στο να είναι οι πρώτοι που θα μεταδώσουν cool περιεχόμενο και να ακουστεί η φωνή τους.
Πάντοτε πρέπει να έχουμε κατά νου την ερώτηση «Γιατί κάνει share content ένας χρήστης; Τι κερδίζει;» και με γνώμονα αυτό να προχωράμε στις κατάλληλες ενέργειες.
Πώς θα μπορούσαμε λοιπόν, ως digital marketers να επωφεληθούμε από αυτήν τη νέα τάση, ώστε να έρθουμε πιο κοντά με τους χρήστες μας και να τους κρατάμε διαρκώς ευχαριστημένους με το content που τους παρέχουμε;
Ξεκινήστε social conversations για μεγαλύτερο awareness
Το πρώτο βήμα για έναν content marketer είναι να εμπνεύσει το κοινό του για νέες συζητήσεις σχετικά με το brand του, με σκοπό την ανάπτυξη ισχυρού WOM. Κάνοντας πράξη το παραπάνω βήμα, μια εύκολη και ιδιαιτέρως αποτελεσματική τακτική είναι η χρήση hashtags σχετικά με το brand μας και με το πρόγραμμα που μπορεί να παρακολουθεί το κοινό μας στην τηλεόραση.
Προετοιμαστείτε εκ των προτέρων για όλα τα πιθανά σενάρια που μπορεί να προκύψουν
Είναι αυτονόητο πως τα live events είναι απρόβλεπτα. Ο σωστός marketer, όμως, πρέπει να είναι πάντοτε προετοιμασμένος για κάθε πιθανή εξέλιξη, από την οποία μπορεί να επωφεληθεί το brand του και να κερδίσει awareness. Φυσικά, δεν θα πρέπει να βλέπουμε τα live events σαν μια one-off ευκαιρία που προέκυψε τυχαία. Αντιθέτως, πρέπει να έχουμε προετοιμάσει αρκετό υλικό, για πολλές διαφορετικές περιπτώσεις, το οποίο θα ξεχωρίσει την κατάλληλη στιγμή και θα δημιουργήσει φοβερό impact.
Φροντίστε το social content σας να είναι κατάλληλο για όλες τις συσκευές
Όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, οι χρήστες κάνουν share content για τους δικούς τους λόγους και το δικό τους όφελος και όχι απλώς επειδή εμείς τους το ζητάμε. Για το λόγο αυτό, ο κάθε χρήστης θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα που τον εξυπηρετεί περισσότερο στο interaction με άλλους χρήστες. Με δεδομένο αυτό, οι marketers θα πρέπει να φροντίζουν να παρέχουν content που μπορεί εύκολα να μοιραστεί σε διαφορετικές πλατφόρμες.
Κάντε το content σας εύκολα προσβάσιμο στο web
Είναι πολύ σημαντικό για τους χρήστες να μπορούν να βρουν εύκολα το content μας όταν βρίσκονται σε second screen και αυτό γιατί η προσοχή τους είναι διασπασμένη σε πολλά μέρη και συνήθως δεν θα είναι διατεθειμένοι να δώσουν πολύ από το χρόνο τους για το δικό μας extra content. Συνεπώς θα πρέπει:
1. Να ποστάρουμε το content μας στα social media την κατάλληλη χρονική στιγμή του live show.
2. Να φροντίσουμε ώστε το σχετικό με το live show περιεχόμενο να βρίσκεται στο πιο εμφανές σημείο του site μας.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα second screen ενέργεια είναι αυτή του Watch With eBay, η οποία προτείνει στον χρήστη πιθανές αγορές που μπορεί να θέλει να πραγματοποιήσει σύμφωνα με το πρόγραμμα που παρακολουθεί εκείνη τη στιγμή και την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται.
Αυτό που πρέπει να κάνει, λοιπόν, ένας digital content marketer είναι να μελετήσει καλά το κοινό του, να αναγνωρίσει τα ενδιαφέροντα και τη συμπεριφορά του και να του παρέχει το second screen content που θα του είναι χρήσιμο και διαθέσιμο στις περισσότερες δημοφιλείς πλατφόρμες.