The New Stuff - Suit digital marketing

Κάνε like για να…. μπα, δε νομίζω!

Manos Valasis


To suit.gr είχε προειδοποιήσει πριν λίγες εβδομάδες πως το Like Gating, το να δίνεις δηλαδή κίνητρο στο χρήστη να κάνει “like” στη σελίδα σου προκειμένου να δει το περιεχόμενο κάποιας εφαρμογής, θα σταματήσει να επιτρέπεται από το facebook.

Πολλοί δεν έδωσαν στο θέμα τη βαρύτητα που του έπρεπε, σκεπτόμενοι πως θα είναι ακόμα ένας από τους γκρίζους κανόνες του facebook: «Θα περάσει στα facebook terms, αλλά αφού δεν υπάρχει τρόπος να γίνει enforce, θα εξακολουθήσουμε να ζητάμε τα likes στα apps μας.»

Είχαν λάθος.

facebook-dislike

Το facebook αυτήν τη φορά το εννοούσε πραγματικά. Όχι μόνο το πέρασε στους όρους χρήσης, αλλά το έκανε και αδύνατο για τους προγραμματιστές να χρησιμοποιήσουν τη συγκεκριμένη τεχνική, απλά αφαιρώντας την πληροφορία από το graph api v2.

Πρακτικά, όταν κάποιος χρήστης επισκεπτόταν ένα tabbeb application, το facebook ενημέρωνε τον προγραμματιστή αν ο συγκεκριμένος χρήστης έχει κάνει like στη σελίδα ή όχι. Έτσι, ο προγραμματιστής κατηύθυνε το χρήστη στην αντίστοιχη σελίδα.

Στο νέο graph api v2, το facebook απλά δεν ενημερώνει τον προγραμματιστή, όπως λέει και το σχετικό blog post του facebook για το θέμα στα Breaking Changes.

Το αποτέλεσμα; Μη γνωρίζοντας αν ο χρήστης έχει κάνει “like” στη σελίδα ή όχι, δε μπορούμε πλέον να του ζητήσουμε να κάνει like, γιατί μπορεί να έχει ήδη κάνει. Κι ακόμα κι αν κάνει, ο προγραμματιστής δε θα το μάθει ποτέ.

Το flow που συνοδεύει την πλειοψηφία των facebook applications που κοσμούν Page Tabs στον κόσμο έφτασε στο τέλος του:

  1. Κάνε like για να συμμετάσχεις
  2. Δώσε μου τα στοιχεία σου για να συμμετάσχεις
  3. Χρησιμοποίησε το app

Το πρώτο βήμα, εκτός από το ότι είναι ενάντια στους όρους χρήσης του facebook, είναι πλέον και μη υλοποιήσιμο τεχνικά.

Γενικότερα, το facebook έχει πάρει τον τελευταίο καιρό αρκετά μέτρα για να προστατέψει τους χρήστες από websites και applications που καταχράζονται των δυνατοτήτων του. Κάποια από τα μέτρα όμως, όπως το συγκεκριμένο, αλλάζουν τη λειτουργία ενός σημαντικού κομματιού του οικοσυστήματος της διαφήμισης στο facebook.

Αν και η συγκεκριμένη σταγόνα φαίνεται ότι πέφτει στον ωκεανό, ο μπλε γίγαντας θα πρέπει να προσέχει, γιατί είναι ακριβώς αυτές οι τεράστιες σταγόνες που μπορούν να κάνουν το ποτήρι να ξεχειλίσει – όσο κι αν ευαγγελίζονται στο Menlo Park ότι το έκανε για το καλό των χρηστών.

 

facebook-recommendation-bar

 

Bonus πληροφορία: Το επόμενο «θύμα» των αλλαγών του facebook είναι το recommendation bar. Μετά από δύο και πλέον χρόνια ζωής, θα σταματήσει να λειτουργεί στις 5 Νοεμβρίου του 2014. Αν το έχετε σε κάποια σελίδα σας, καλό θα ήταν να το αντικαταστήσετε νωρίτερα, γιατί τότε θα σταματήσει να δουλεύει!

Facebook · News

graph api · like gating

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Manos Valasis

Ο Μάνος Βαλάσης έχει περάσει από Telecoms και INGO Executive Management, όμως τα τελευταία 3 χρόνια ασχολείται με το development και τη διαχείρισή του με άξονα την online διαφήμιση. Έχει συμβάλει στο development του δημοφιλέστερου ελληνικού mobile app και σε projects/apps/websites για μερικά από τα μεγαλύτερα brands στη χώρα. Ως Head Developer της socialab ακολουθεί το motto "κάθε γραμμή κώδικα πρέπει να έχει θετικό impact στο brand".

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting