The New Stuff - Suit digital marketing

Έρευνα: πώς το online delivery αλλάζει τις αγοραστικές μας συνήθειες

Despina Skordili


Το τελευταίο διάστημα, το online delivery έχει κατακτήσει όλο και μεγαλύτερη θέση στην καθημερινότητά μας. Πλέον μπορούμε να έχουμε συγκεντρωμένα στη διάθεσή μας όλα τα καταστήματα που βρίσκονται στην περιοχή μας, να τα ταξινομήσουμε ανά βαθμολογία ή απόσταση, να διαβάσουμε αξιολογήσεις χρηστών και να παραγγείλουμε με ένα click στο σπίτι ή στο γραφείο.  Πώς, λοιπόν, αυτή η νέα υπηρεσία έχει επηρεάσει το τι παραγγέλνουμε; Και τι μπορούν να μας μάθει η συμπεριφορά των χρηστών στα online delivery websites για τις νέες αγοραστικές ανάγκες του κοινού;

Το suit.gr μίλησε με τους δύο μεγαλύτερους παίκτες στον χώρο του online delivery στην Ελλάδα, το e-food.gr και το ClickDelivery.gr, και οι πληροφορίες που συγκέντρωσε παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για marketers του food industry και όχι μόνο.

online food delivery

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το online delivery ήρθε στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, σχετικά αργοπορημένα σε σχέση με το εξωτερικό και με μικρή διείσδυση σε πρώτο στάδιο. Παρόλο που στην αρχή οι καταστηματάρχες δυσκολεύτηκαν να δουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία ως το μέλλον του delivery, σύντομα τα πλεονεκτήματα που προσέφερε τόσο στους ίδιους όσο και στους χρήστες έγιναν εμφανή. Σήμερα, το 5-10% των παραγγελιών καθημερινά σε πανελλαδικό επίπεδο γίνονται online, ενώ η ανάπτυξη του συγκεκριμένου χώρου είναι ταχύτατη. “Ήδη, μέσα στο 2014 οι παραγγελίες τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρσι”, εξηγεί ο Νικόλας Στεφάνου, CEO του ClickDelivery.gr.

Εξάλλου, κάτι που μας έχει διδάξει το digital είναι το ότι ο χρήστης έχει την τάση να δοκιμάζει νέα πράγματα και, όταν πειστεί για την ευκολία κινήσεων που του προσφέρουν, σπάνια θα γυρίσει πίσω. Με τις υπηρεσίες online delivery ο καταναλωτής μπορεί να δει άμεσα όλα τα καταστήματα που βρίσκονται στην περιοχή του και να τα φιλτράρει ανάλογα με τη σειρά προτεραιότητας που τον ενδιαφέρει: χρόνος παράδοσης, ελάχιστη παραγγελία, reviews από άλλους χρήστες. Ακόμα, τα online delivery websites κάνουν την εμπειρία της παραγγελίας ακόμα πιο personalized: την ώρα που ο χρήστης επιλέγει από ποιο κατάστημα επιθυμεί να παραγγείλει, έχει στη διάθεσή του προσφορές προσαρμοσμένες στις δικές του προτιμήσεις. Όπως λέει ο Γιώργος Γιαννακέας, υπεύθυνος Marketing του e-food.gr, “με 6.000 παραγγελίες καθημερινά, έχουμε στη διάθεσή μας μια τεράστια ποσότητα δεδομένων για τις προτιμήσεις των καταναλωτών και είμαστε σε θέση να τους παρουσιάζουμε προσφορές που να ανταποκρίνονται σε αυτές”.

Με λίγα λόγια, μπορούμε να πούμε ότι τα online delivery websites έχουν αναλάβει τον ρόλο ενός intermediary που επηρεάζει την αγοραστική απόφαση του καταναλωτή, με το να συγκεντρώνει τις επιλογές του, να τις αξιολογεί, και να τις παρουσιάζει με τον τρόπο που τον βολεύει, ανακατανέμοντας τελικά την τράπουλα στις προτιμήσεις του κοινού. Ο καταναλωτής ξεφεύγει από τον παραδοσιακό τρόπο παραγγελίας, όπου είχε στη διάθεσή του μόνο κάποιους καταλόγους που βρέθηκαν κάτω από την πόρτα του ή κάποια τηλέφωνα που είχε αποθηκευμένα στο κινητό του. Πλέον, μπορεί να βλέπει όλες τις επιλογές συγκεντρωμένες σε μία σελίδα, να ενημερώνεται άμεσα για νέες προσφορές, νέα προϊόντα και αλλαγές στις τιμές. Έτσι, έχει τη δυνατότητα να εξερευνήσει νέες επιλογές και, τελικά, να κατασταλάξει σε κάτι καινούριο που ανταποκρίνεται περισσότερο στις προτιμήσεις του.

Και οι εκτιμήσεις για το άμεσο μέλλον δείχνουν ότι η ανάπτυξη του online delivery θα γίνει με ακόμα ταχύτερους ρυθμούς. “Μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια, οι παραδοσιακοί τρόποι παραγγελιών αναμένεται σιγά σιγά να εκλείψουν. Αυτό ήδη συμβαίνει στο εξωτερικό, όπου πάνω από το 50% των παραγγελιών φαγητού γίνεται online”, λέει ο Γ. Γιαννακέας.

Την ίδια ώρα, βλέπουμε ότι οι online παραγγελίες επεκτείνονται σιγά σιγά και σε άλλα industries: κάβες, φούρνοι, μανάβικα αναπτύσσουν σιγά σιγά τις δικές τους υπηρεσίες delivery, ενώ αναμένουμε με ενδιαφέρον να τις δούμε σύντομα να εξαπλώνονται και σε supermarkets, για παράδειγμα σε προϊόντα FMCG. Σύμφωνα με τον Ν. Στεφάνου, “τα καταστήματα που έχουν καλό προϊόν και μια σοβαρή πολιτική marketing θα ωφεληθούν, αρκεί να μπουν σωστά στο παιχνίδι”. Εξάλλου, όπως γνωρίζουμε καλά, τα πράγματα στο digital εξελίσσονται με μεγάλη ταχύτητα και, όπως τονίζει ο Γ. Γιαννακέας, “σήμερα, όποιος λειτουργεί καλύτερα online, σαφώς και θα αναπτυχθεί γρηγορότερα”.

 

Online Marketing

online delivery

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Alcohol Drinks · Beauty/ Cosmetics · FMCG - Food · FMCG - Non food · Food Platform · Pharma · Super Market/ Mall

Despina Skordili

Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting