The New Stuff - Suit digital marketing

X-mas Sales! Πώς θα τις πετύχουμε;

Vassiliki Plemmenou


Βρισκόμαστε στα μέσα Δεκεμβρίου και όλοι έχουμε στο μυαλό μας τα χριστουγεννιάτικα ψώνια. Τα δώρα για αγαπημένα πρόσωπα μάς απασχολούν όλους, τόσο τους καταναλωτές όσο και εμάς τους marketers.

Θα τολμήσω να πω πως η φετινή χρονιά προβλέπεται να σπάσει κάθε ρεκόρ στο digital marketing. Μπορεί ο καταναλωτής να απολαμβάνει τη βόλτα του στα καταστήματα, στους ήχους και τα φώτα των Χριστουγέννων, πλέον όμως κάνει μεγάλη έρευνα στο web για να καταλήξει στις κατάλληλες αγορές. Ποιος είναι ο δικός μας σκοπός λοιπόν; Να τον βοηθήσουμε όσο περισσότερο γίνεται να φτάσει στην τέλεια, για εκείνον, αγορά (είτε online είτε offline).

Wunschliste_Weihnachten
Πρώτα από όλα όμως πρέπει να είμαστε καλά προετοιμασμένοι ως προς το stock που διατηρούμε ως brand και να μη «ρίχνουμε» όλο μας το εμπόρευμα στα φυσικά καταστήματα. Χρειαζόμαστε επαρκές stock για να καλύψουμε τις αγορές που θα γίνουν μέσα από τις social ενέργειές μας.

Ένας βασικός κανόνας που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι πως οι καταναλωτές δεν θέλουν να βομβαρδίζονται με ενέργειες social media marketing. Αυτό που περιμένουν από τα brands είναι να τους δίνουν αξιόλογο content και info, είτε αυτό είναι ευχαρίστηση και γέλιο, είτε free shipping για τις μέρες των γιορτών, είτε απλώς να τους «δώσουν» το τέλειο προϊόν κατά τη γιορτινή ηλεκτρονική έρευνά τους.

Θέλουμε, λοιπόν, να δώσουμε στον καταναλωτή ό,τι ακριβώς χρειάζεται και στη συνέχεια να τον οδηγήσουμε σε αγορά. Πώς θα το καταφέρουμε; Εστιάζοντας στο digital word-of-mouth (ή αλλιώς earned media) και παντρεύοντάς το με τα owned και paid media. Οι marketers που θα καταφέρουν κάτι τέτοιο θα βγουν νικητές στη μάχη των χριστουγεννιάτικων πωλήσεων.

Xmas time

Ας δούμε όμως τι είναι αυτό που πρέπει να προσέξει ένα επιτυχημένο brand τις μέρες των γιορτών ώστε να κερδίσει πωλήσεις μέσω των social media:

Ποιο προϊόν παίρνει τα περισσότερα shares;

Το πρώτο βήμα είναι να εντοπίσουμε τι είναι αυτό που θέλουν οι καταναλωτές του target group και ποια από τα προϊόντα του brand μοιράζονται συνήθως μέσω των earned social. Στην περίπτωση που διατίθενται πολλά προϊόντα από το ίδιο brand απλώς παρατηρούμε ποια μαζεύουν τα περισσότερα shares. Πάντα οι καταναλωτές δείχνουν μια μεγαλύτερη προτίμηση σε κάποιο από τα διατιθέμενα προϊόντα του ίδιου brand. Εντοπίστε τη!

Ποιο προϊόν είναι αυτό που εκτός από shares φτάνει και σε πώληση;

Τα shares είναι ο ιδανικός δείκτης του τι «δουλεύει» στα social media, δεν είναι όμως το σημαντικότερο στοιχείο εάν θέλετε να οδηγηθείτε σε πωλήσεις. Αυτό που μας ενδιαφέρει σε αυτήν την περίπτωση είναι εάν τα προϊόντα που λαμβάνουν πολλά shares, φτάνουν το ίδιο συχνά στο στάδιο της πώλησης.

Γι’ αυτό είναι χρήσιμο να παρακολουθούμε τη social συμπεριφορά των χρηστών, αφού πολλοί από αυτούς δεν είναι πάντα σε mood αγοράς τη χρονική στιγμή που βλέπουν το προϊόν μας στα social media. Ωστόσο, η μελέτη της συμπεριφοράς πολλές φορές μας οδηγεί στο τι είναι αυτό που «τραβάει» ένα χρήστη περισσότερο και τον φέρνει πιο κοντά στην αγορά.

Εκμεταλλευτείτε τα earned media

Αφού λοιπόν παρατηρήσετε ποια είναι τα προϊόντα με τα περισσότερα shares στα earned media, έρχεται η στιγμή που πρέπει να τα μοιραστείτε κι εσείς οι ίδιοι στα owned media σας. Όταν αυτά πέσουν στα «πληκτρολόγια» των social users θα τύχουν της καλύτερης μεταχείρισης και θα φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Δημιουργήστε λοιπόν το κατάλληλο και εντυπωσιακό υλικό και μοιραστείτε το στις social πλατφόρμες που διατηρείτε.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα προϊόντα με δυνατό digital word-of-mouth φέρνουν τριπλάσιο revenue όταν γίνονται share στα κανάλια του ίδιου του brand, σε σχέση με τα προϊόντα χωρίς επιτυχία στα earned media.

Ενθαρρύνετε το re-sharing

Γνωρίζοντας πως το word of mouth είναι διαχρονικά ο πιο αποτελεσματικός παράγοντας στις αγοραστικές αποφάσεις των ανθρώπων, δε μπορείτε να αγνοήσετε κάθε επιπλέον ευκαιρία για digital W-O-M επειδή το αρχικό μήνυμα προέρχεται από το ίδιο το brand σας. Αρκεί να σκεφτείτε πως το το 85% των αγορών προέρχονται από earned social.

Δώστε το περιεχόμενό σας με τέτοιο τρόπο που να ωθεί τους χρήστες να το μοιραστούν στα social media. Μπορείτε, ακόμη, να τους προτρέπετε ανοιχτά να κάνουν share τα posts σας.

Χρησιμοποιήστε έξυπνα τα social ads σας

Τελευταίο, αλλά πολύ σημαντικό, βήμα είναι αυτό στο οποίο θα πρέπει να δώσετε το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής και ενδεχομένως και του budget σας. Μιλάω, φυσικά, για τα social ads. Κάντε έστω τα βασικά: φτιάξτε custom audiences με τις mailing lists που έχετε στα χέρια σας, δημιουργήστε συγκεκριμένα audiences που θέλετε να προσεγγίσετε, στοχεύστε τα δημογραφικά στοιχεία που επιθυμείτε και, τέλος, στοχεύστε εκείνους τους χρήστες που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για προϊόντα ή υπηρεσίες (παρ)όμοιες με τις δικές σας (re-targeting) μέσω του Facebook Exchange.

Διαβάζοντας τα παραπάνω βήματα, δε μπορούμε παρά να παρατηρήσουμε πως οι τρόποι για x-mas sales υπάρχουν και με το παραπάνω. Εάν είστε διατεθειμένοι να δώσετε χρόνο, προσοχή και budget προς αυτή την κατεύθυνση, θα είστε σίγουρα οι νικητές των φετινών γιορτών.

Advertising · How To · Social Media

christmas sales · earned media · sales · shares · word of mouth

Vassiliki Plemmenou

Η Βασιλική έχει 2ετή εμπειρία ως Social Media Manager σε μεγάλο Δημοσιογραφικό Οργανισμό, είναι όμως new entry στο χώρο των digital agencies. Ως Account Executive μαθαίνει συνεχώς καινούργια πράγματα για το Digital Marketing και είναι μονίμως ενθουσιασμένη γι'αυτό! Welcome her to the digital world!

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting