Το “Like” or not to “Like”?
Ο Mark Zuckerberg σκέφτηκε ότι το ‘’like’’σε ένα post δε μεταφράζει πάντα τα πραγματικά συναισθήματα και τις αληθινές σκέψεις των χρηστών για αυτό. Έτσι, ο CEO του Facebook, αποκάλυψε ότι σχεδιάζεται τo κουμπί του ‘’Dislike’’ για το Facebook, το οποίο ήταν για καιρό θέμα αμφιλεγόμενης συζήτησης. Ισχυρίστηκε μάλιστα, ότι αυτό που θέλουν οι χρήστες είναι να εκφράσουν την ενσυναίσθησή τους σε αναρτήσεις όπως η προσφυγική κρίση, ο θάνατος κλπ γιατί όπως χαρακτηριστικά πρόσθεσε ‘’Not every moment is a good moment.”
Τι τελικά θα συμβεί;
Το έχουμε ξαναδεί στο Reddit με το σύστημα ψήφου αλλά και στο YouTube με το Thumbs down. Μπορεί οι προθέσεις από τους δημιουργούς να είναι διαφορετικές αλλά αυτό που τελικά θα γίνει είναι απλά ο καθένας να μπορεί να εκφράσει όχι μόνο την εμπάθεια αλλά τη χαιρεκακία, τη ζήλια, το σαρκασμό απλά και εύκολα με το πάτημα ενός κουμπιού. Θα μου πείτε μα και τώρα μπορεί να το κάνει, κάνοντας comment και hide/unfollow, αλλά η διαφορά είναι ότι καταβάλει λίγο παραπάνω προσπάθεια για αυτό. Σύμφωνοι! Θα πρέπει να ξεφύγουμε από την ανόητη θετικότητα που διαχέει το Facebook, που όμως θα είναι το όριο πίσω από το περίβλημα της οθόνης;
Δε θα ξεχάσω χαριτωμένο και γλυκό βιντεάκι στο YouTube που δείχνει παπάκια στην αγκαλιά μίας γατούλας και έχει 250 thumbs down..whaaaaat?.
Τι σημαίνει για τα Brands
Κανείς δε νοιάζεται αν θα πληγώσει τα αισθήματα μίας μάρκας. Τα brands λοιπόν θα χρειαστεί να επενδύσουν πολύ περισσότερο στη δημιουργία ενδιαφέροντος και δημιουργικού περιεχομένου. Ταυτόχρονα θα χρειαστεί να διερευνήσουν ποιο από το content αυτό κουράζει τους χρήστες, όπως για παράδειγμα μπορεί να συμβεί με την εκτεταμένη χρήση των GIF posts μελλοντικά από τα brands.
Μέχρι τώρα κάθε like, share και comment (θετικό και αρνητικό) μετράει για τα αποτελέσματα μίας σελίδας, μαζί με μία σειρά άλλων παραγόντων. To ερώτημα που ακόμα παραμένει αναπάντητο είναι εάν ο αλγόριθμος του Facebook θα εκλαμβάνει το ‘’αρνητικό’’ feedback ως engagement του χρήστη ανεβάζοντας τη σελίδα στο EdgeRank άρα στο Newsfeed των χρηστών ή θα υπολογίζεται όπως το Hide σε ένα post; Τα καλά νέα είναι ότι τα brands θα μπορούν να αξιοποιήσουν τα καινούργια δεδομένα ως χρήσιμα insights για να γνωρίσουν καλύτερα το κοινό τους, να λειτουργήσουν κατά μία έννοια σαν ένα είδος focus group.
Μήπως τελικά θα έπρεπε..
Η εποχή του τέλειου yin and yang παθητικού ενδιαφέροντος έχει τελειώσει στο Facebook. Μήπως απλά χρειαζόμαστε ως χρήστες περισσότερες επιλογές από ένα dislike button;
Ή μήπως θα μπορούσε να επιτρέψει το Facebook στις σελίδες των brands να αποφασίσουν κατά πόσον ή όχι το περιεχόμενο που δημοσιεύουν θα έχει κάτι άλλο πέρα από το κουμπί του Like;