Το χακάρισμα της Volvo Greece
Χθες απόγευμα η σελίδα της Volvo Greece βρέθηκε στον έλεγχο ενός κακόβουλου χρήστη (θα τον λέμε hacker χάριν συντομίας, παρόλο που αυτό δεν είναι πραγματικά hacking, ok?).
Ο hacker λοιπόν φάνηκε να γνωρίζει προσωπικά έναν από τους ανθρώπους που είχαν πρόσβαση στη σελίδα και να θέλησε να τον εκδικηθεί για κάποιο προσωπικό λόγο. Ανάρτησε λοιπόν σχετική ανακοίνωση σχετικά με τις (υποτιθέμενες) ερωτικές περιπτύξεις του εν λόγω ατόμου.
Μέσα σε λεπτά, η ανάρτηση γέμισε φυσικά από σχόλια. Οι χρήστες γέλασαν με την κατάσταση για την κατάσταση. Κάποιοι θέλησαν να μάθουν περισσότερα για το ειδύλλιο. Ήταν άλλωστε προφανές πως δεν μιλούσε η μάρκα, αλλά κάποιος που δεν είχε σχέση με αυτήν. Ή τουλάχιστον όχι τέτοιου είδους σχέση. 😉
Την ανάρτηση φυσικά μυρίστηκαν (και μοιράστηκαν) αρκετοί άνθρωποι του χώρου.
Αν και δεν είναι πελάτης μας η συγκεκριμένη εταιρεία, πολύ γρήγορα επικοινωνήσαμε με την ομάδα της Volvo και προσφέραμε τη βοήθειά μας, γιατί ακόμα και σε τέτοιες περιπτώσεις πάντα υπάρχει κάτι που μπορεί κάποιος να κάνει. Ακούσαμε το ιστορικό, αναλύσαμε τις διάφορες προσεγγίσεις και εξηγήσαμε πως σε καμία περίπτωση δεν είναι κάτι ιδιαίτερα ανησυχητικό για το brand. Το πολύ σε 1-2 μέρες θα είχαν και πάλι τον έλεγχο της σελίδας.
Τελικά δε χρειάστηκε η διαδικασία της πιστοποίησης του ποιός είναι ο πραγματικός κάτοχος της σελίδας (η οποία μπορεί να πάρει μήνες), καθώς η Volvo έχει σχετικό digital team στην Αγγλία που επικοινώνησε με τα ευρωπαϊκά κεντρικά γραφεία του Facebook στην Ιρλανδία και έτσι η κατάσταση αποκλιμακώθηκε εντός κάποιων ωρών.
Δεν είναι όμως πάντα τόσο εύκολα τα πράγματα όπως έχουμε δει σε αντίστοιχα cases στο παρελθόν τα οποία έχουν κοστίσει σε μεγάλα brands τη διαγραφή της σελίδας για 1-2 μήνες πρωτου αυτή επιστρέψει στον κάτοχό της.
Γι αυτό το λόγο πάντα, πάντα, πάντα πρέπει να προσέχετε ποιός είναι admin της σελίδας. Κάθε διαχειριστής της σελίδας βάζει σε ρίσκο την ασφάλεια της σελίδας όταν:
- κάνει login στο Facebook από οποιοδήποτε WiFi χωρίς https
- εξουσιοδοτεί apps ή κάνει login σε sites με facebook connect χωρίς να προσέχει κάθε φορά με λεπτομέρεια επ’ ακριβώς τι δικαιώματα δίνει από το λογαριασμό του
- ξεχνάει/αφήνει σε κάποιον υπολογιστή ανοιχτό το λογαριασμό του στο Facebook χωρίς να κάνει log out.
- δεν είναι αρκετά web-savvy ώστε να κάνει login στο Facebook σε sites ή pop-ups που μοιάζουν με το facebook σαν γραφικά αλλά δεν είναι
- χρησιμοποιεί το ίδιο password οπουδήποτε αλλού
- … και διάφορα άλλα που θα σας πει το δικό σας digital agency, γιατί αν δεν έχετε ήδη ένα εξειδικευμένο agency, τότε σίγουρα θα μπορούσατε να αποφύγετε πολλές κακοτοπιές αν αποκτήσετε ένα καλό.
Better safe than sorry!