The New Stuff - Suit digital marketing

Impressions αλλά τι impressions;

Performance Team


Είμαστε στην εποχή όπου όλα στο digital μπορούν να μετρηθούν… εκτός ίσως από τη σύνδεση της online επικοινωνίας με τις offline πωλήσεις.

Όμως ένα από τα μεγαλύτερα metrics είναι τα impressions. Σε κάθε μορφή ενέργειας έχουμε impressions: στα social, στο search, στο display, στο mobile, στα videos, στο email, στο native advertisting / digital PR.

Financial-sector-demands-digital-marketing-expertise

Παρόλα αυτά σε κάθε μέσο έχουν διαφορά τα impressions μεταξύ τους και δεν ανήκουν όλα στο ίδιο καζάνι.

Η διαφορά αυτή προκύπτει από τα εξής:

  • Ορισμός του impression: Σε κάποια μέσα το impression δεν έχει σαφή ορισμό. Στο native advertising υπάρχει η διαφορά του impression γιατί μπορεί άλλο metric να εννοούμε όταν ένα άρθρο εμφανίζεται σαν link με τίτλο και thumbnail, ενώ άλλο εμφανίζεται ως ανοιγμένο άρθρο.
  • Real Estate του Impression: Εδώ παίζει ρόλο και το είδος του impression γιατί επηρεάζει το μέγεθός του. Άλλο να κάνεις ένα skin που μπορεί να πιάνει τη μισή έκταση μιας 22άρας οθόνης και άλλο να κάνεις ένα Facebook Ad που καταλαμβάνει ένα χώρο όσο δύο γραμματόσημα.
  • Interactivity: Ομοίως, είναι διαφορετικό να κάνεις μια στατική διαφήμιση σε σχέση με μία interactive. Άλλη αξία έχει στατικό banner σε σχέση με ένα κινούμενο. Ομοίως άλλη αξία έχει το να είδαν ένα post στο Facebook με εικόνα οι χρήστες και άλλη αξία το να είδαν το ίδιο post με native Facebook video το οποίο είχε auto-play.
  • Viewability: Ένα πολύ hot θέμα από το 2013 είναι το κατά πόσον τα impression που αφορούν στο display advertising είναι πραγματικά impressions ή απλά φορτώσεις των banners. Όσοι υποστηρίζουν τα νέα “viewable impressions” σαν ένα πιο σωστό metric (και θα συμφωνήσω) λένε πως περίπου 1 ή 2 στα 3 (δηλαδή το 30% ως το 70%) των impressions των display banners είναι στην πραγματικότητα «αέρας». Για πιο εκτενή αρθρογραφία σχετικά με αυτό μπορείτε να επισκεφθείτε παλαιότερα άρθρα μας ή να δείτε το παράδειγμα και τα στατιστικά που παραθέτει ο AdMan, ο οποίος τοποθετεί το μέσο viewability για τον Απρίλιο του 2015 στο 45% του συνολικού impression count. Με άλλα λόγια, πάνω από 1 στα 2 banners δεν εμφανίστηκε ποτέ στο χρήστη.
  • Click Through Rate: Κάθε impression έχει διαφορετική αξία γιατί έχει και διαφορετικό expected CTR. Τι είναι όμως καλύτερο; 100 clicks από display, 100 clicks από mobile ή 100 clicks από Facebook newsfeed ή 100 clicks από Facebook right side ads; Η σωστή απάντηση τις περισσότερες φορές είναι πως τα 100 clicks από το πιο μικρό property, τα 100 clicks από Facebook right side ads έχουν μεγαλύτερη αξία. Το γιατί θα το εξηγήσουμε σε επόμενο άρθρο.
  • Credibility: Το πόσο πιστευτο θα γίνει το κάθε impression παίζει επίσης το ρόλο του. Άλλη βαρύτητα έχει ένα άρθρο που θα διαβάσω για ένα brand από μια influencer που αγαπάω στο Facebook και η οποία έχει authority στο συγκεκριμένο κλάδο (π.χ. όταν μια fashion blogger γράφει για μόδα) και άλλο authority έχει ένα ανώνυμο blog τύπου «μας ψεκάζουν» το οποίο γράφει για ένα σχετικό θέμα.
  • Organic vs Paid: Πρόκεται για impression το οποίο πληρώσαμε ή ήταν οργανικό; Κάποιες φορές (όχι πάντα) έχει διαφορά. Όχι ίσως τόσο στην αξιολόγηση της αξίας των impressions, αλλά στην αξιολόγηση του brand love που έχουμε. Αυτο είναι κάτι που δεν το φτιάχνει συνήθως μια καμπάνια από μόνη της.
  • Content: Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει από την καταγραφή αυτή το βάρος του ίδιου του μηνύματος, ανάλογα με το τι ακριβώς θέλουμε να μετρήσουμε. Αν το KPI που μας ενδιαφέρει είναι τα impressions του branding, αλλά το brand αναφέρεται μόνο μετά του click του χρήστη ή στο κάτω μέρος του κειμένου, τότε φυσικά το brand «χάνει» πολύ από το impact που θα μπορούσε να έχει.
  • Reach: Τα impressions είναι καλά, αλλά παίζει ρόλο και τελικά πόσο μεγάλο είναι το κοινό που τα κατανάλωσε. Υπάρχουν μέσα στα οποία το average frequency είναι κοντά στο 2, όπως τα περισσότερα organic posts τα οποία καταναλώνονται στο Facebook Newsfeed, ή άλλα που έχουν ένα frequency κοντά στο 10, όπως τα Facebook Right-Side Ads. Στην πρώτη περίπτωση λοιπόν, αν είχαμε 500.000 impressions θα μας έβλεπε ένα κοινό 250.000 ατόμων, ενώ στη δεύτερη περίπτωση θα μας έβλεπε ένα κοινό 50.000 ατόμων.

Όλα παίζουν ρόλο!

Γι’ αυτό όταν βλέπουμε κάπου impression πρέπει να κάτσουμε και να αναρωτηθούμε τι ακριβώς παίρνουμε πίσω, γιατί οι παλιές ημέρες όπου 1 GRP είχε την ίδια βαρύτητα no matter what έχουν φύγει ανεπιστρεπτί, και κανείς δε θέλει να πιάνεται πολύ αδιάβαστος σε θέματα digital που αφορούν τη δουλειά του.

 

Online Marketing · Social Media

impressions

Performance Team

Η ομάδα Performance της Socialab έχει σαν σκοπό να φέρει τα καλύτερα δυνατά hard KPIs σε κάθε καμπάνια: πωλήσεις, leads, εγγραφές και business objectives.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting