SEO: Θα υπάρχει για πάντα;
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναρωτιούνται γιατί συνεχίζει να υπάρχει το SEO, ή αν θα συνεχίσει να υπάρχει για πάντα, εφόσον οι μηχανές αναζήτησης δεν έχουν κέρδος από αυτό και τα οργανικά αποτελέσματα.
Για πάμε λοιπόν να δούμε μαζί μερικά ενδιαφέροντα points:
Εμπιστοσύνη
Είναι γεγονός πως αρκετοί χρήστες εμπιστεύονται τα οργανικά αποτελέσματα πολύ περισσότερο από τα πληρωμένα (PPC ads). Πολλές φορές αυτό συμβαίνει γιατί γνωρίζουν πως τα δεύτερα αποτελέσματα είναι paid και έτσι τα θεωρούν προϊόντα διαφήμισης και ίσως όχι τόσο αντικειμενικά. Αυτό δίνει σημαντικό προβάδισμα στο SEO, εφόσον έτσι δίνεται η επιλογή στον κόσμο για ποιοτικά αποτελέσματα κάτι το οποίο επιθυμούν και οι μηχανές αναζήτησης.
Τύπος έρευνας και συμπεριφορές
Όταν ένας χρήστης ενδιαφέρεται για πληροφορίες το SEO είναι πάντα καλύτερο και πιο ποιοτικό, όμως όταν ο χρήστης είναι σε κατάσταση ενδιαφέροντος προς κάποια αγορά η PPC μέθοδος έχει καλύτερα αποτελέσματα. Οπότε πάλι η μηχανή αναζήτησης φροντίζει να καλύψει και τις δύο απαιτήσεις, τόσο ποιοτικά αποτελέσματα με βάση το SEO και αλγοριθμικά κριτήρια όσο και διαφημίσεις.
Διαφορετικά αποτελέσματα
Το SEO και το PPC προσφέρουν διαφορετικά αποτελέσματα και έχουν σκοπό να στοχεύσουν όσο καλύτερα γίνεται ως προς το ενδιαφέρον του χρήστη που πραγματοποιεί την οποιαδήποτε αναζήτηση με το ανάλογο keyword. Επομένως, όσο η μηχανή αναζήτησης συνεχίζει να προσφέρει τα αποτελέσματα που ψάχνει και επιθυμεί ο εκάστοτε χρήστης, είτε είναι πληρωμένα είτε είναι οργανικά, τόσο αυτός μένει ικανοποιημένος.
Engagement
Όσο πιο ποιοτικά είναι τα οργανικά αποτελέσματα τόσο περισσότερους χρήστες προσελκύουν στην μηχανή αναζήτησης. Αυτό εξηγεί το γιατί οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να κάνουν τα γνωστά “αλγοριθμικά Updates” προκειμένου τα αποτελέσματα να είναι πιο αληθή και ποιοτικά, όπως π.χ. η Google με το Penguin.
Οικονομική διαφορά και επιλογές:
Παρόλο που το SEO και το PPC έχουν διαφορά στο κόστος, ο συνδυασμός τους είναι ιδανικός διότι πριν ολοκληρωθεί το SEO σε ένα Website και βρεθεί στην πρώτη σελίδα της μηχανής αναζήτησης καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί PPC έτσι ώστε να εξασφαλισθεί διαφήμιση, ή ακόμα και πωλήσεις, νωρίτερα. Εφόσον λοιπόν η επιχείρηση πληροί τις SEO ποιοτικές προδιαγραφές και το σωστά δομημένο περιεχόμενο, θα βρεθεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων όπου και συνήθως το κόστος του SEO είναι ακριβότερο καθώς είναι και πιο ποιοτικό.
Έτσι, συμπεραίνουμε πως το SEO και το PPC από τα οποία έχουν κέρδος οι μηχανές αναζήτησης είναι άμεσα συνδεδεμένα και το ένα βοηθάει το άλλο ως προς τα ποιοτικά και χρήσιμα αποτελέσματα που αναζητά ο κάθε online χρήστης.
Θεωρείται, λοιπόν, πως δεν θα σταματήσει να είναι χρήσιμο το SEO, γιατί τα κριτήρια που είναι απαραίτητα ώστε μια ιστοσελίδα να βρεθεί στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων συχνά μεταβάλλονται. Αυτή ακριβώς είναι και η δουλειά του SEO Expert, να αντιλαμβάνεται αυτές τις αλλαγές και να φροντίζει να αξιοποιούνται με τον καταλληλότερο τρόπο ώστε να «έρχονται» τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ολοκληρώνοντας, αρκεί μόνο να αναρωτηθούμε, «Πόσο αξιόπιστη θα θεωρείται μία μηχανή αναζήτησης αν όλα τις τα αποτελέσματα είναι paid;».