Κερδίζοντας τη μάχη του περιεχομένου! Μάθημα Πρώτο!
Εδώ και χρόνια μιλάμε για content marketing, κυρίως αναφερόμενοι στο Facebook αλλά και στα υπόλοιπα social media.
Όλοι έχουμε ξοδέψει χιλιάδες ώρες μπροστά σε μία οθόνη ή κόβοντας βόλτες γύρω από το κτίριο για να σκεφτούμε αυτή τη διαφορετική ιδέα που θα δημιουργήσει buzz και θα εκτοξεύσει όχι μόνο τα shares, αλλά και το virality του περιεχομένου.
Όσο και αν αλλάζουν οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε, το content θα συνεχίσει να είναι ο νούμερο ένα παράγοντας που θα μπορεί να επηρεάσει τους καταναλωτές. Τόσο μέσα από τη Google, όταν κάποιος κάνει μια αναζήτηση, όσο και μέσα από τα υπόλοιπα μέσα που το content έρχεται και σε βρίσκει μόνο του.
Ο βασικός όμως σκοπός του περιεχομένου είναι να δημιουργήσει conversions. Είτε μιλάμε για πωλήσεις, είτε για συλλογή emails, είτε για engagement. Ας δούμε λοιπόν πως μπορείτε να κερδίσετε σε αυτή τη μάχη που θα συνεχίσει να σας απασχολεί για πολλά χρόνια ακόμα.
Δημιουργήστε περιεχόμενο για πολλές συσκευές
Ναι, είναι φανταστικό να παράγουμε ωραίο, δημιουργικό περιεχόμενο και καινοτόμες ιδέες. Το πιο βασικό όμως είναι να μπορούν οι χρήστες να δουν αυτό το φανταστικό περιεχόμενο σωστά και σε όλες τις συσκευές. Τεστάρετε το περιεχόμενο σας σε κινητά και tablet, δείτε πως φαίνεται, βελτιώστε τα λεκτικά σας και τις εικόνες σας, ώστε να είναι πιο φιλικές σε χρήστες φορητών συσκευών.
Γίνετε χρήσιμοι
Βασικός κανόνας στα social media είναι να παράξετε χρήσιμο περιεχόμενο. Δε χρειάζεται να εφεύρετε ξανά τον τροχό, χρειάζεται όμως να δείτε τα πραγματικά προβλήματα των καταναλωτών σας και να εστιάσετε σε activations, όπως και σε αντίστοιχο περιεχόμενο, που θα τους βοηθήσει να βελτιώσουν τη ζωή τους και να νιώσουν καλύτερα με τον εαυτό τους και τους γύρω τους. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να έρθετε στο μυαλό τους όταν φτάσει η ώρα να αγοράσουν ένα προϊόν.
Παίξτε με το συναίσθημα
Υπάρχουν μέσα που πολύ δύσκολα θα επηρεάσουν κάποιον χρήστη να κάνει μια άμεση πώληση, ειδικά βλέποντας ένα συγκεκριμένο post, εκτός κι αν πρόκειται για προσφορά. Επομένως, δε χρειάζεται πάντα να επικαλείστε τη λογική, μπορείτε να «παίξετε» και με τη συναισθηματική πλευρά του χρήστη. Δημιουργήστε εικόνες και βίντεο, τα οποία παρόλο που έχουν σχέση με τις αξίες του brand σας, γεννάνε συναισθήματα. Συναισθήματα χαράς, ευτυχίας ή ακόμα και συγκινήσεις. Ο κόσμος είναι διατεθειμένος να μοιραστεί στο profile του πράγματα που τον κάνουν να “νιώθει”, παρά σκέτες εικόνες ή προσφορές.
Επιβραβεύστε τους καταναλωτές σας
Όσα χρόνια και αν περάσουν, είναι βασικό να δείχνετε στους καταναλωτές σας ότι τους σέβεστε, αλλά και ότι αναγνωρίζετε το πόσο πιστοί είναι σε εσάς. Δώστε τους κίνητρα να έρθουν να αγοράσουν από εσάς, δοκιμάστε να δημιουργήσετε ακόμα και ιστορίες βασισμένες πάνω σε αυτούς. Αυτό το περιεχόμενο εκτός απ’ το ότι θα μοιραστεί στα social media, θα είναι ένα πολύ καλό κίνητρο να δημιουργήσουν οι ίδιοι οι χρήστες θετικές ιστορίες για εσάς και να μιλήσουν για το brand σας στους φίλους τους.
Δημιουργήστε περιεχόμενο βάσει σχεδίου
Πρέπει πάντα να έχετε ένα συρτάρι γεμάτο από ιδέες, γεμάτο από ιδέες για καλό και ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να το κάνετε μόνοι σας. Πρέπει όλα τα μέλη της ομάδας να μπορούν να συμμετέχουν στη δημιουργική διαδικασία. Ακούστε τους πελάτες σας, ρωτήστε τους, πάρτε σωστά brief και δημιουργήστε ιδέες πάνω σε αυτούς και τις αξίες του κάθε brand.
Δημιουργήστε visual περιεχόμενο
Σκεφτείτε πόσο πιο εύκολο είναι για τους χρήστες να δουν μια εικόνα ή ένα βίντεο με αυτά που θέλετε να τους πείτε και πόσο πιο δυνατό περιεχόμενο θα είναι αυτό από οποιοδήποτε άλλο κείμενο. Φροντίστε κάθε φορά που θέλετε να γράψετε κάτι να σκέφτεστε με ποιον τρόπο μπορείτε να το κάνετε εικόνα και μάλιστα μία δημιουργική, ξεχωριστή εικόνα.
Κάντε focus στην “Generation C”
Υπάρχει λοιπόν μια γενιά εκεί έξω (ναι, ανήκω κι εγώ σε αυτή τη γενιά), η οποία είναι συνεχώς “connected”. Είμαστε λοιπόν όλοι εμείς που έχουμε ένα κινητό στο χέρι, ένα tablet και μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σχεδόν σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη ( αρκεί βέβαια να έχουμε σήμα 🙂 ). Αυτή η γενιά είμαστε σχεδόν όλοι μεταξύ 18-34 που προχωράμε στο δρόμο και το κινητό είναι η προέκταση του χεριού μας. Αυτή η γενιά ξοδεύει περίπου 500 billion στο internet κάθε χρόνο..
Η συγκεκριμένη γενιά έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
- Είναι συνεχώς συνδεδεμένη
- Δεν έχει τόσο μεγάλη σύνδεση με τα παραδοσιακά μέσα, οπότε είναι αρκετά δύσκολο να βρείτε τα μέλη της αν δημιουργήσετε περιεχόμενο σε κάποιο παραδοσιακό μέσο
- Εμπιστεύεται τα recommendations και την γνώμη των φίλων ή των influencers
- Τα μέλη της έχουν δει τόοοοοσο πολύ περιεχόμενο online, που πλέον θέλουν έναν καλό λόγο για να διαβάσουν κάτι και να τους κεντρίσει το ενδιαφέρον για να το κάνουν share.
Email = Sales!
Φροντίστε να δημιουργήσετε activations που έχουν ως στόχο να μαζέψετε emails, πολλά emails, αλλά πάνω απ΄ όλα ποιοτικά emails. Πρέπει πάντα να μπορείτε να στείλετε ένα καλοστημένο newsletter, με σωστό περιεχόμενο, για να φέρετε traffic στο site σας και να μη βασίζεστε μόνο στη Google ή σε άλλα μέσα.