The New Stuff - Suit digital marketing

Ένας χρόνος με “Reactions” στο Facebook – Πως χρησιμοποιούνται και τι συμπεραίνουμε από τη χρήση τους.

Dimitris Stratigos


Έχει περάσει ένας χρόνος από τη στιγμή που το Facebook εφάρμοσε τη χρήση των “Reactions” ως επιλογή απάντησης σε posts. Την εφαρμογή αυτή είχε προαναγγείλει ο CEO του Facebook, Mark Zuckerberg, υπονοώντας ότι μία εκδοχή της επιλογής “Dislike”, που ζητούσαν συνεχώς οι χρήστες, θα υπάρξει σύντομα.

Παρόλο που τα “Reactions” που εισήγαγε το Facebook δεν περιελάμβαναν την επιλογή “Dislike”, έδωσαν τη δυνατότητα στους χρήστες να απαντούν στα posts, πολύ πιο γρήγορα. Μία δυνατότητα που αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντική, όταν το 90% του κοινού έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα μέσω κινητού τηλεφώνου.

Πώς όμως οι χρήστες προσαρμόστηκαν στη χρήση των “Reactions” ως ένα εργαλείο απάντησης σε posts;

Με την ολοκλήρωση του πρώτου χρόνου από την ένταξή τους, το Facebook δημοσίευσε νέα στοιχεία όσον αφορά τη χρήση τους. Μέχρι στιγμής τα “Reactions” έχουν χρησιμοποιηθεί 300 δισεκατομμύρια φορές συνολικά. Μπορεί αυτό το νούμερο να φαίνεται μεγάλο, όχι όμως όταν στο Facebook καταγράφονται περίπου 4 εκατομμύρια “Like” το λεπτό. Οπότε, τα “Reactions” αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό από τους τρόπους που απαντούν οι χρήστες συνολικά.

Όμως, παρόλο το χαμηλό ποσοστό χρήσης τους, το Facebook αναφέρει ότι τα “Reactions” είναι ένας ισχυρός δείκτης για να διακρίνουμε το ενδιαφέρον των χρηστών. Για αυτόν τον λόγο, πρόκειται να αποκτήσουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο News Feed.

Σύμφωνα με το Facebook (μέσω της Mashable):

«Τον χρόνο που πέρασε, ανακαλύψαμε ότι εάν οι χρήστες απαντούν με “Reaction” σε κάποιο post, αυτό αποτελεί ένα ακόμα ισχυρότερο σημάδι ότι επιθυμούν να βλέπουν το συγκεκριμένο είδος post περισσότερο από ότι ένα post στο οποίο αντιδρούν με ένα “Like”. Για αυτόν τον λόγο αναβαθμίζουμε το News Feed ώστε να αποκτήσουν λίγο μεγαλύτερη βαρύτητα τα “Reactions” σε σχέση με τα “Likes”. Με αυτόν τον τρόπο θα εντοπίζουμε πόσο σχετικό είναι το κάθε περιεχόμενο για τον εκάστοτε χρήστη».

Ποια είναι τα συμπεράσματα;

Από όλα αυτά συμπεραίνουμε ότι τα “Reactions” είναι ισχυρότερα από τα “Likes”. Όμως, παραδόξως, το Facebook αναφέρει ότι όλα τα “Reactions” θα έχουν ακριβώς την ίδια βαρύτητα. Αυτό σημαίνει πως είτε επιλέγεις “Sad” είτε “Angry” ή “Love” σε κάποιο post, το Facebook θα λαμβάνει σήμα ότι επιθυμείς να παρακολουθείς περισσότερο το συγκεκριμένο είδος περιεχομένου. Η λογική πίσω από αυτή τη σκέψη, είναι ότι εφόσον ο χρήστης μπήκε στη διαδικασία να χρησιμοποιήσει ένα “Reaction” σημαίνει ότι αισθάνθηκε περισσότερο την ανάγκη να αντιδράσει στο συγκεκριμένο post. Οπότε, φαίνεται ότι τα “Reactions” μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως πιο ενδεικτικά ατομικά μέσα μέτρησης του ενδιαφέροντος των χρηστών.

Ίσως, όμως να μην υπάρχει αρκετή χρήση του κάθε Reaction ώστε να παράγει αρκετά στοιχεία που να επισημαίνουν τις προθέσεις και το ενδιαφέρον του κάθε χρήστη.

Επίσης, συμπεραίνουμε ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βλέπουμε πολύ πιο συχνά post τύπου δημοσκόπησης με χρήση των “Reactions”, όπως το παρακάτω, στο εγγύς μέλλον.

Ποιο χρησιμοποιούν πιο συχνά οι χρήστες;

Μέχρι σήμερα, το Facebook αναφέρει ότι το “Love Reaction” χρησιμοποιείται συχνότερα. Πιο συγκεκριμένα, οι χρήστες επιλέγουν το “Love” περισσότερο από το 50% της συνολικής χρήσης των “Reactions”. Αυτό το στοιχείο αν και ήταν αναμενόμενο, αποτελεί την ίδια στιγμή μια μεγάλη έκπληξη.

Κι αυτό γιατί οι χρήστες ζητούσαν διαρκώς την επιλογή “Dislike”, οπότε αναμέναμε τις πιο αρνητικές επιλογές “Reactions” να εμφανίζονται πιο συχνά. Όμως στην πραγματικότητα, οι χρήστες προτιμούν την επιλογή “Love”, η οποία δεν διαφέρει ιδιαίτερα σαν απάντηση από το απλό “Like”.

Την ίδια στιγμή όμως, η χρήση του “Love” ήταν αναμενόμενη, επειδή το emoji «Καρδιά» ήταν πάντα πολύ δημοφιλές. Μία μελέτη του Quintly, παρουσίασε ότι από τον Μάιο του 2016 το “Love” ήταν ήδη το πιο δημοφιλές όσον αφορά τη χρήση των “Reactions” συνολικά.

Η «Καρδιά», ως επιλογή απάντησης, είναι δημοφιλής και σε άλλες πλατφόρμες social media. Για παράδειγμα, το Twitter, άλλαξε την επιλογή του αγαπημένου του «Αστεριού» σε «Καρδιά», λόγω της διαρκώς αυξανόμενης χρήσης του «emoji καρδιά» στο Twitter. Αν λάβουμε υπόψη αυτή τη στιγμή το emojitracker θα ανακαλύψουμε ότι το «emoji καρδιά» είναι το δεύτερο σε χρήση emoji στην ιστορία του Twitter.

Ποιος όμως ήταν ο στόχος των Reactions;

Στόχος των “Reactions” ήταν να δώσουν στους χρήστες περισσότερους και πιο εύκολους τρόπους να εκφραστούν. Με αυτόν τον τρόπο, η χρήση τους θα παρέχει στο Facebook και στους Marketers περισσότερα στοιχεία για το κοινό.

Η αρχική υπόθεση όταν λανσαρίστηκαν τα “Reactions”, ήταν ότι τα στοιχεία που θα παραχθούν από τη χρήση τους, θα μπορέσουν να δημιουργήσουν μία καινούργια γκάμα από emotional insights και εργαλεία, τα οποία θα βελτιώσουν τη δημιουργία και τη στόχευση των περιεχομένων στο Facebook. Για παράδειγμα, θα είχαμε τη δυνατότητα να μάθουμε πως τα post που προκάλεσαν το “Sad Reaction” οδήγησαν σε συγκεκριμένα click-throughs, σε σύγκριση με το “Haha” ή το “Wow”.

To Facebook εισήγαγε τα στοιχεία από τη χρήση των “Reactions” στη σελίδα Insights, με τα περισσότερα να δείχνουν αποτελέσματα όπως το παρακάτω:

 

Ποια είναι η χρήση τους αυτή τη στιγμή;

Διακρίνουμε ότι οι περισσότεροι χρήστες απλά επιθυμούν να απαντούν στα posts με μία γρήγορη κίνηση. Οπότε, ίσως αν τα “Reactions” βρίσκονταν διαρκώς στην οθόνη, σε αντίθεση με τον τρόπο που εμφανίζονται αυτή τη στιγμή, να αυξανόταν η χρήση τους.

Το Facebook επίσης αναφέρει ότι τα Χριστούγεννα, καταγράφηκε η υψηλότερη χρήση των “Reactions” μέχρι τότε, με το “Love” να κατέχει την πρώτη θέση.

Τα δέκα έθνη τα οποία χρησιμοποιούν περισσότερο τα “Reactions” είναι τα εξής:

  1. Μεξικό
  2. Χιλή
  3. Σουρινάμ
  4. Ελλάδα
  5. Παραγουάη
  6. Κόστα Ρίκα
  7. Μπελίσε
  8. ΗΠΑ
  9. Βραζιλία
  10. Ουρουγουάη

Άλλη μία διαφορετική χρήση των Reactions!

Το Facebook πραγματοποίησε ένα πολύ ενδιαφέρον πείραμα σε σχέση με την χρήση των Reactions. Εκτός από τα κλασσικά Reactions, το Facebook λάνσαρε ανά περιόδους κάποια θεματικά όπως Star Trek, Mother’s Day και Halloween.

 

Αυτή η χρήση αποτελεί μία ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν τα “Reactions” ως ένα ακριβό είδος διαφήμισης ή για να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα και η χρήση τους.

Όμως προς το παρόν, τα “Reactions” αποτελούν ένα μικρό add-on στην γενικότερη περιήγηση στο Facebook.

Θα γίνουν ποτέ κάτι παραπάνω; Το Facebook αναφέρει ότι θα αλλάξει την εφαρμογή τους, ώστε να αυξηθεί η χρήση τους. Όμως σε αυτό ίσως να βοηθήσει τελικά η προσθήκη της επιλογής “Dislike”, που ζητούν οι χρήστες.

Αυτή τη στιγμή πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν, τα “Reactions” δεν αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο. Παρόλο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν δείκτες ή σαν εργαλεία που παρέχουν insights, το χαμηλό ποσοστό χρήσης τους περιορίζει κατά πολύ την αξία τους.

 

Facebook · Interactive · Social Media · user experience

Facebook · facebook reactions · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Dimitris Stratigos

Ο Δημήτρης είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά και του Μεταπτυχιακού Επιχειρηματικότητας του ALBA Graduate Business School. Το ενδιαφέρον του στον τομέα του Digital Marketing δημιουργήθηκε από τα πρώτα του φοιτητικά χρόνια. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Εύκολοι τρόποι να αυξήσετε το Conversion Rate του ιστότοπού σας

»

Πώς να αντιμετωπίσετε την κακή κριτική στα Social Media!

»

Tips για αποτελεσματικό περιεχόμενο στο Twitter!

»

5 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντά κάθε διαφήμιση στο Facebook

»

3 Λόγοι για τους οποίους το Live Streaming είναι το next big thing του 2017

»

Πως να διαλέξετε τον κατάλληλο digital influencer για το brand σας

»

5 Τρόποι για να βελτιώσετε την παρουσία σας στο Instagram

»

Interns Wanted

»

5 αποτελεσματικές τεχνικές marketing στο LinkedIn

»

Το marketing, οι πωλήσεις και το PR δεν είναι ίδιες έννοιες!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο