The New Stuff - Suit digital marketing

Γιατί η αντιγραφή των ανταγωνιστών σας καταστρέφει το Content Marketing Strategy

Smaragda Monou


“Ο ανταγωνιστής μας κάνει A, οπότε πρέπει να το κάνουμε και εμείς”.

Αν έχετε περάσει από κύκλους Digital Marketing περισσότερο από 24 ώρες, πιθανότατα θα έχετε συναντήσει αυτήν την φράση ή κάποια παρόμοια. Στην πραγματικότητα, το σημαντικό είναι να ενημερωνόμαστε για το τι λειτουργεί για τους άλλους και ίσως για τα νέα δεδομένα.

Φυσικά, μπορείτε να κλέβετε ιδέες για δημοσιεύσεις για blog ή άλλο περιεχόμενο, αλλά η κλοπή μιας στρατηγικής Content Marketing είναι ένα διαφορετικό κομμάτι.

Παρακάτω θα εξετάσουμε γιατί δεν πρέπει να αντιγράφετε τους ανταγωνιστές σας, αλλά και τι πρέπει να κάνετε αντ’ αυτού.

#1 Οι ανταγωνιστές σας είναι τόσο ανίδεοι όσο εσείς

Νομίζετε ότι οι ανταγωνιστές σας ξέρουν τι κάνουν; Μερικές φορές, ο ανταγωνισμός σας είναι εξίσου ανίδεος με εσάς, ίσως και χειρότερος. Είναι πολύ πιθανό ότι ο ανταγωνιστής σας αντιγράφει και άλλους στο χώρο, πράγμα που σημαίνει ότι όταν τα αντιγράφετε, δεν αντιγράφετε καν το πρωτότυπο, αλλά μια απομίμηση. Αυτό δημιουργεί τα δικά του προβλήματα, επειδή η αντιγραφή μπορεί να γίνεται τυφλά και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι λειτουργεί για μια άλλη επιχείρηση.

Σίγουρα, οι απόψεις που παρουσιάζουν οι ανταγωνιστές μπορεί να είναι σωστές – τουλάχιστον μερικές φορές – αλλά είστε σίγουροι ότι θέλετε να στοιχηματίσετε τους πόρους σας σε δοκιμασμένες απόψεις όλη την ώρα; Σίγουρα όχι. Αντίθετα, αν νιώθετε περιπετειώδης, θα προτιμήσετε να πειραματιστείτε με τις δικές σας ιδέες ως εναλλακτική λύση.

#2 Δεν ξέρετε τι κάνουν σωστά

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας, τουλάχιστον μέσα από το περιεχόμενο που δημιουργούν στο website τους ή στα κανάλια κοινωνικών μέσων. Αλλά πώς ξέρετε ποιοι τύποι περιεχομένου επιφέρουν μεγαλύτερη απόδοση της επένδυσης (ROI); Πώς προωθούν το περιεχόμενό τους; Είναι όλα ελεύθερα ή υπάρχουν κρυφές συνεργασίες συν το κόστος;

Με μια περισσότερο παρατηρητική ματιά, υπάρχουν και άλλα ερωτήματα, τα οποία πρέπει να απαντήσετε για να καθορίσετε τις σωστές πτυχές της στρατηγικής Marketing που πρέπει να αντιγράψετε.

#3 Δεν έχετε τους πόρους τους

Οι πόροι εδώ περιλαμβάνουν ανθρώπινο δυναμικό, λογισμικό (εργαλεία) και χρήματα, για να αναφέρουμε μερικά.

Κάποτε είχε γίνει γνωστό ένα περιστατικό, όπου ένας πελάτης που ήθελε να αντιγράψει το σχεδιασμό ενός δικτυακού τόπου ενός ανταγωνιστή,  διαπίστωσε ότι θα κόστιζε περίπου 13 φορές τον αρχικό προϋπολογισμό του για να το βγάλει!

Η στρατηγική Content Marketing των ανταγωνιστών σας μπορεί να φαίνεται απλή, αλλά μπορεί να αποτελεί έναν πραγματικά πολύπλοκο μηχανισμό, που δημιουργήθηκε με την βοήθεια των καλύτερων επαγγελματιών του κλάδου και χρηματοδοτούμενων από δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Δεν είναι καθόλου προφανές, αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπου μια εταιρεία έχει μια ομάδα Marketing πλήρους απασχόλησης στο σπίτι, εκτός από εξωτερικούς φορείς ή συμβούλους, οι οποίοι επίσης βοηθούν με το Content Marketing. Οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να αντέξουν τέτοιες δαπάνες.

#4 Η επιχείρησή σας μπορεί να χρειάζεται διαφορετική στρατηγική

Ένα από τα καλύτερα μέρη του Content Marketing είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε να δημιουργήσετε μια ποικιλία περιεχομένου, διότι δεν είστε κολλημένοι με blogging ή γραπτό περιεχόμενο καθόλου. Μπορείτε να δημιουργήσετε podcasts, βίντεο ή ακόμα και λογισμικό – είναι όλα περιεχόμενο.

Η αντιγραφή του ανταγωνιστή σας σημαίνει ότι η μορφή του περιεχομένου του θα λειτουργήσει και για εσάς. Σίγουρα, ορισμένες μορφές περιεχομένου έχουν χαμηλότερα εμπόδια στην είσοδο απ ‘ότι άλλα, αλλά αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη σωστό για εσάς.

Το κοινό σας μπορεί να επιθυμεί περισσότερο οπτικό περιεχόμενο, σε αντίθεση με τη γραπτή λέξη, ή μπορεί να απολαμβάνει μικρότερο περιεχόμενο, σε αντίθεση με μεγαλύτερες αναρτήσεις τύπου “ουρανοξύστης”.

Να είστε έτοιμοι να τους δώσετε ό,τι θέλουν και όχι αυτό που ο ανταγωνιστής σας σκέφτεται ότι θέλουν.

Τι πρέπει να κάνετε αντί να αντιγράφετε τους ανταγωνιστές σας;

Δεν πρέπει να αντιγράφετε εντελώς τους ανταγωνιστές σας. Είναι παράνομο και ανήθικο, όπως γνωρίζετε ήδη. Εδώ πρέπει να κάνετε αντί να τα αντιγράψετε:

#1 Δημιουργήστε το στόχο σας

Μια στρατηγική Content Marketing έχει πολλά συστατικά, τα οποία περιλαμβάνουν τη δημιουργία περιεχομένου, την πληρωμένη αναζήτηση, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τα κοινωνικά μέσα, το SEO και το σχεδιασμό. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν στόχο για κάθε στοιχείο.

Για παράδειγμα, σύμφωνα με το iContact, οι πιο συνηθισμένοι στόχοι για το Email Marketing θα μπορούσαν να είναι:

  • Να αυξήσετε τις πωλήσεις.
  • Να παρέχετε σχετικού και έγκαιρου περιεχομένου.
  • Να επαναφέρετε την κυκλοφορία στον ιστότοπό σας.

Όταν έχετε έναν στόχο ή μια στρατηγική, θα επιμείνετε σε ένα σχέδιο και δεν θα επηρεάζεστε εύκολα από την τακτική του ανταγωνιστή σας, η οποία μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με τους δικούς σας στόχους.

#2 Χρησιμοποιήστε τα σωστά εργαλεία και το σωστό “εργάτη”

Υπάρχει ένα ρητό – “ένας κακός εργάτης κατηγορεί τα εργαλεία του.” Αυτό σημαίνει ότι ένας ικανός εργαζόμενος θα παραμείνει ικανός ανεξάρτητα από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί. Ωστόσο αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια.

Τα εργαλεία ή ο συνδυασμός εργαλείων σας προχωρούν σε μεγάλο βαθμό τον καθορισμό του βαθμού στον οποίο ο content marketer σας φτάνει. Για παράδειγμα, με κάποιο email marketing software, δεν μπορείτε να ταξινομήσετε τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και αυτό είναι ένα ουσιαστικό μέρος της διατήρησης μιας υγιούς λίστας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Μερικές φορές δεν πρόκειται για τα εργαλεία αλλά για τον εργάτη. Αναζητήστε και προσλάβετε τους καλύτερους content marketers για να σας βοηθήσουμε να δημιουργήσετε και να εκτελέσετε το Content Marketing Strategy. Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, οι ανταγωνιστές σας ξοδεύουν μερικές φορές τεράστια ποσά για να προσλάβουν και να διατηρήσουν τους καλύτερους επαγγελματίες Marketing και ανεξάρτητους συμβούλους. Πληρώστε τις μισθώσεις σας καλά, εκτός αν έχετε το χρόνο και την τεχνογνωσία και στη συνέχεια προχωρήστε μόνοι σας.

Τώρα, για να συντομεύσετε την αναζήτησή σας για τα σωστά εργαλεία, ειδικά αν θα θέλατε να δείτε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας με κάποιο βαθμό επιτυχίας, διαβάστε το επόμενο point.

#3 Διεξαγωγή κατάλληλης ανάλυσης του ανταγωνισμού

Με την κατάλληλη ανταγωνιστική ανάλυση μπορείτε να διαλέξετε τα στοιχεία του Content Marketing Strategy του ανταγωνιστή σας και να δείτε μόνοι σας τι κάνουν, γιατί το κάνουν, πώς το κάνουν και γιατί τα δουλεύει γι’ αυτά. Με αυτόν τον τρόπο, δεν αντιγράφετε τις τακτικές τους χωρίς κάποιο έλεγχο.

Το Ghostery σας δίνει τη δυνατότητα να δείτε ποια εργαλεία χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σας στον ιστότοπό τους. Άλλα εργαλεία όπως το BuiltWith, το Ahrefs, το SentiOne και το BuzzSumo μπορούν να σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε περισσότερα σχετικά με το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας και τις δραστηριότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Εγγραφείτε στα Newsletters των ανταγωνιστών σας. Έτσι,  θα μάθετε πώς χειρίζονται τις εκτοξεύσεις ή πώς αυτοί ενσωματώνουν νέους πελάτες και πώς μπορείτε να τις εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας.

Συνοψίζοντας, θα πρέπει να είστε υπομονετικοί, επειδή οι αλλαγές δεν θα συμβούν εν μία νυκτί. Ωστόσο, αν είστε συνεπείς και αφοσιωμένοι στους δικούς σας στόχους, θα είστε σε καλό δρόμο να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας και τις τακτικές τους.

Social Media

Smaragda Monou

Η Σμαράγδα Μόνου είναι τελειόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αυτή τη στιγμή εργάζεται ως Account Executive στην Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting