The New Stuff - Suit digital marketing

Εικόνα των Social Media και τι να αναμένουμε για το 2017

Stefanos Doudountsakis


Όσο η πρόσβαση των ανθρώπων στο Internet διαδοχικά αυξάνεται, τόσο αυξάνεται και η εξάρτηση από τα Social Media. Σήμερα, 3.4 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ή εναλλακτικά σχεδόν ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός, έχει πρόσβαση στο ίντερνετ και από αυτούς τουλάχιστον 2.3 δισεκατομμύρια χρησιμοποιούν τα Social Media.

Σίγουρα, οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν ήδη καθιερωθεί στον χώρο και συνεχίζουν συνεχώς να εξελίσσονται. Παρ’ όλα αυτά ζούμε σε μια μεταβατική περίοδο για το Internet και συγκεκριμένα για το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε αυτό. Ολοένα και περισσότερο παρατηρούμε υλικό που δημιουργείται από χρήστες, να χρησιμοποιείται ως περιεχόμενο δημοσιεύσεων (user-generated content). Πολλές φορές, χρήστες τέτοιου είδους είναι διασημότητες του χώρου των media αλλά και γενικά άτομα υψηλής επιρροής ή αλλιώς influencers.

Σύμφωνα με τις προκλήσεις και τις νέες τάσεις που αναμένουμε για τα Social Media του 2017, ενδιαφέρον έχει να προσέξουμε τον ρόλο που θα έχουν τα άτομα αυτά, όπως θα εξετάσουμε και παρακάτω.

user-generated-content

Τα Social Media θα συνεχίσουν να δρουν ως μέσο αποδιαμεσολάβησης των καθιερωμένων στον χώρο εταιρειών.

Οι πιο γνωστές ιστορίες επιτυχημένων εταιρειών των τελευταίων ετών, περιλαμβάνουν τρόπους που χρησιμοποιούν ώστε να αποφύγουν τη χρήση κάποιου μεσάζοντα κατά τη διαδικασία της πώλησης. Αναφερόμαστε στη διεξαγωγή απευθείας πώλησης μεταξύ των χρηστών, όπως για παράδειγμα συμβαίνει επιτυχημένα με τις εταιρείες Uber και Airbnb. Παράλληλα όμως, αμέτρητες άλλες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν απαρχαιωμένες και μη αποτελεσματικές διαδικασίες.

Social media doodles elements

Social media doodles elements

Χωρίς καμία έκπληξη παρατηρούμε πως 37% των εταιρειών πρόσληψης προσωπικού βρίσκουν τα νέα ταλέντα μέσω των δικτύων κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης και 8,1% των παγκόσμιων πωλήσεων λιανικού εμπορίου γίνονται πλέον online.
Για το 2017 αναμένουμε να δούμε πώς τα Social Media θα εξελιχθούν ως προς τους τομείς της υγείας και εκπαίδευσης. Νέες επιχειρήσεις θα αναδυθούν που θα προσφέρουν λύσεις και θα συνδέονται αμοιβαία με τα Social Media.

Τα Social Media θα εξακολουθήσουν να διαταράσσουν την παραδοσιακή εφαρμογή του marketing και της διαφήμισης.

Οι χρήστες ομολογουμένως αποκτούν ολοένα και περισσότερο ανοσία στην παραδοσιακή διαφήμιση και ως αποτέλεσμα παρατηρούμε απομάκρυνση των brands από τους άλλοτε υποχρεωτικούς στόχους της παρουσίας και της εικόνας. Αντιθέτως, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην προαγωγή της αντιλαμβανόμενης αξίας (brand equity) που μπορεί να έχει ένα brand μέσω των influencers.

Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα για τα brands, 81% εξ’ αυτών, που έχουν χρησιμοποιήσει στρατηγική marketing που συνδυάζει τη χρήση των influencers, δήλωσαν πως ήταν αποτελεσματική. Αυτό οφείλετε στο γεγονός ότι 92% των ανθρώπων εμπιστεύονται συμβουλές χρηστών περισσότερο από αυτές των brands, ακόμη και εάν δεν ξέρουν την ταυτότητα του χρήστη.
Άτομα με επιρροή γίνονται από μόνα τους brands και ισχυρά εργαλεία στη διάθεση των marketers. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες πάνω στην κατανομή του marketing budget, 60% των marketers εκτιμούν πως θα αυξηθούν οι δαπάνες marketing που αφορούν τη χρήση των influencers και συνολικά το budget από τα social media εκτιμάτε πως θα διπλασιαστεί έως το 2020. Επομένως, ιδιαίτερη σημασία θα αποκτήσει ο ρόλος που θα έχουν τα Social Media στο να εδραιώσουν τη σχέση ανάμεσα στα brands και τους influencers.

Οι influencers των Social Media θα εξακολουθήσουν να αυξάνονται δραστικά.

Αποτέλεσμα της γρήγορης ανάπτυξης των Social Media είναι η ανάγκη εύρεσης ατόμων διαχείρισης της κοινής γνώμης. Οι influencers θα έχουν κεντρικό ρόλο στη ροή των νέων τάσεων των Social Media και αυτό μπορεί να παρατηρηθεί και από την ανοδική πορεία των εισοδημάτων τους με την πάροδο των χρόνων. Συγκεκριμένα διάσημοι influencers των Social Media είδαν τα ετήσια εισοδήματά τους να αυξάνονται έως και 10 φορές τα τελευταία χρόνια.

influence-marketing
Το μέλλον των Social Media αναμένεται συναρπαστικό και πολλά υποσχόμενο. Τα Social Media ως εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης, έχουν καταφέρει να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά και έχουν επαναπροσδιορίσουν την πρόσβαση στην πληροφορία. Ως υποπροϊόν, έχουν τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν σύνθετες διαδικασίες που προσδιορίζουν τις συναλλαγές και τις διάφορες ενέργειες μεταξύ των ανθρώπων. Εταιρείες και πρωτοβουλίες που θα καταφέρουν να συνδέσουν συμπεριφορά με κοινωνική επιρροή θα βιώσουν μεγάλη επιτυχία μέσα στα επόμενα χρόνια.

Είναι λογικό επομένως να περιμένουμε το 2017 να είναι ένα ακόμα σπουδαίο έτος για τα Social Media. Η μετάβαση από την εφήμερη μορφή διασκέδασης σε μία πρωτοποριακή δύναμη για τις επιχειρήσεις, είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσει μία νέα ανάγκη για εξεύρεση ανθρώπων κλειδιά για την επίτευξη νέων στόχων.

Social Media

influencer marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers

Stefanos Doudountsakis

Ο Στέφανος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών πάνω στο International Marketing από το Πανεπιστήμιο του Strathclyde καθώς και προπτυχιακού τίτλου από το ΤΕΙ Πατρών πάνω στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων. Ο ενθουσιασμός καθώς και η διαρκής περιέργειά του για την εξέλιξη του Marketing και της Digital προέκτασής του, τον οδήγησαν στην ενεργή ενασχόληση στον τομέα του Digital Marketing. Αυτήν τη χρονική περίοδο εργάζεται ως Media Executive στην εταιρεία Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting