Εξελίξεις σχετικά με την «τιμωρία» από την Google για τις διαφημίσεις τύπου pop-up
Στον χώρο της διαδικτυακής διαφήμισης πολλές φορές οι διαφημίσεις προκαλούν δυσφορία στα άτομα τα οποία απευθύνονται. Το αποτέλεσμα αυτού είναι οι διαφημίσεις να μην εξυπηρετούν τον αρχικό στόχο τους και στην ουσία να δαπανούνται πόροι που δεν αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Η Google τιμωρεί τις διαφημίσεις που πλέον προκαλούν δυσφορία
Από τις 10 Ιανουαρίου 2017, η Google αποφάσισε να «τιμωρεί» τα websites που χρησιμοποιούν διαφημίσεις τύπου interstitial ή αλλιώς τα γνωστά pop-up ads, εξαιτίας του χαρακτήρα που έχουν να «εισβάλουν» στη ζωή των χρηστών.
Συνοδευτικά επιβεβαίωση αποτελεί η αναβάθμιση του αλγόριθμου που ανακοινώθηκε και χαρακτηρίζει το πρόβλημα ως «προβληματικές μεταβιβάσεις μεταξύ σελίδων στο Internet» και προσφέρει 3 χαρακτηριστικά παραδείγματα από σελίδες που θα επηρεαστούν:
1. Σελίδες όπου ένα pop-up ανοίγει απευθείας μετά από μία αλληλεπίδραση του χρήστη με ένα link ή με scroll (up ή down) εφόσον ο χρήστης βρίσκεται στη σελίδα.
2. Σελίδες που παρουσιάζουν ένα interstitial ad το οποίο για να κλείσει ο χρήστης πρέπει να κάνει click στο (Χ) για να συνεχίσει την πλοήγησή του στο περιεχόμενο της σελίδας.
3. Σελίδες που κρύβουν περιεχόμενο μετά το μέσο μίας σελίδας, παρουσιάζοντας μια interstitial διαφήμιση πρώτα.
Επιπλέον, σύμφωνα με την Google, μικρά σε μέγεθος pop-up δεν θα επηρεαστούν από αυτούς τους κανόνες, αλλά ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί το μικρό σε μέγεθος. Αυτοί οι κανόνες, βέβαια ισχύουν για σελίδες όπου το πρώτο click προέρχεται από την Google. Για παράδειγμα, εάν βρίσκεστε ήδη σε μία σελίδα, δεν υπάρχουν κυρώσεις εάν πέσετε πάνω σε διαφημίσεις ακολουθώντας ένα link από το site που βρίσκεστε.
Σημαντικά στοιχεία σχετικά με τις διαφημίσεις που προκαλούν δυσφορία στους χρήστες
Συνοδευτικά, σύμφωνα με έρευνα από την MediaBrix οι διαφημίσεις που αποτελούν ενσωματωμένο τμήμα μίας σελίδας έχουν 8 φορές καλύτερη ανταπόκριση και 3 φορές μεγαλύτερη διάρκεια παρουσίασης από αυτές των interstitial διαφημίσεων.
Επιπλέον σύμφωνα με την έρευνα, 90% των χρηστών παρακολουθούν 30 δευτερόλεπτα ενσωματωμένου περιεχομένου video, ενώ μόνο το 25% παρακολουθεί 30 δευτερόλεπτα των video όταν αυτά παρουσιάζονται με τη μορφή interstitial.
Ενώ οι διαφημίσεις είναι τις περισσότερες φορές σημαντικές για την επιβίωση των websites και των επιχειρήσεων, δεν χρειάζεται να διακόψουν την εμπειρία ενός χρήστη κατά τη διάρκεια των πρώτων δευτερολέπτων της πλοήγησής του στο internet. Εάν το site σας έχει interstitial ή αλλιώς διαφημίσεις που εισβάλουν και αλλοιώνουν την εμπειρία του χρήστη, τότε οφείλετε να αναθεωρήσετε τη στρατηγική σας και να σκεφτείτε ένα πιο μακροπρόθεσμο πλάνο ώστε να παρουσιάσετε σχετικό, ενημερωτικό και διασκεδαστικό περιεχόμενο διαφήμισης για το κοινό στόχευσης.