Το programmatic advertising αποτελεί πλέον έναν από τους πιο διαδεδομένους τρόπους διαφήμισης. Για όσους δεν γνωρίζουν, το programmatic advertising έχει φέρει πολλές αλλαγές στην αγορά διαφημιστικού υλικού. Πρόκειται για μία αυτοματοποιημένη διαδικασία η οποία επιτρέπει σε διαφημιστές να δημιουργούν αποτελεσματικά και πιο στοχευμένα διαφημίσεις σε online περιβάλλον.
Αναλυτικότερα, μπορείτε να ενημερωθείτε για τα οφέλη και τις κατηγορίες του programmatic advertising σε παλαιότερο άρθρο. Εδώ θα ασχοληθούμε κυρίως με την εξελικτική πορεία του programmatic καθώς και με προβλέψεις για τη μελλοντική εφαρμογή του.
Η αρχή του programmatic marketing
Σε αρχικό στάδιο το programmatic marketing έγινε γνωστό για τη δυνατότητα που προσέφερε στους διαφημιζόμενους να διαφημιστούν σε αντιπροσωπευτικό κοινό με ιδιαίτερα χαμηλές χρεώσεις και δείχνοντας μικρό ενδιαφέρον για την ποιότητα των site-προορισμών. Σήμερα το programmatic έχει εξελιχθεί σε βαθμό που παρέχει δημιουργικούς και έξυπνους τρόπους στόχευσης, ενθαρρύνοντας τους χρήστες να αγοράσουν ακόμα και σε αρκετά premium site-προορισμούς.
Τα στατιστικά δεδομένα πίσω από το programmatic advertising
Σύμφωνα με έρευνα που έγινε από την Zenith, σχετικά με την εξέλιξη του Programmatic Marketing, 41 σημαντικές διαφημιστικές αγορές θα παρουσιάσουν μέσα στο 2017 αισθητή αύξηση στην programmatic διαφήμιση. Η αύξηση αυτή εκτιμάται πως θα ξεπεράσει το 31%, πρόβλεψη που ξεπερνάει το 25% της προβλεπόμενης αύξησης των Social Media και του 20% της αντίστοιχης αύξησης του online video.
Υπολογίζεται πως το programmatic advertising κάλυψε το 51% της διαφημιστικής έκθεσης, παίρνοντας κεντρικό ρόλο στο εμπόριο του digital display. Το τέλος του 2017 θα φέρει αύξηση στο ποσοστό της έκθεσης που προαναφέραμε και η εκτίμηση είναι πως θα φτάσει στο 58%.
Εξετάζοντας την πορεία της programmatic διαφήμισης, αξίζει να αναφέρουμε ορισμένα στοιχεία σχετικά με τα επίπεδα της ποσοστιαίας αύξησης ως προς την αγορά του digital display. Αναλυτικότερα, το 2012 το programmatic συγκέντρωνε μόλις το 13% της παγκόσμιας δαπάνης για display διαφήμιση που μεταφράζεται σε 5 δισεκατομμύρια δολάρια. Ποσό που αυξήθηκε 34 δισεκατομμύρια έως το 2016 με μέσο όρο αύξησης που ανέρχεται σε 71% τον χρόνο. Σχετικά με το μέλλον εκτιμούμε πως η αύξηση θα συνεχιστεί για το 2017 και το 2018 κατά 28% τον χρόνο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι η μεγαλύτερη αγορά για το programmatic με συνολική δαπάνη για το 2016 που ανέρχεται στα 24 δισεκατομμύρια δολάρια και λαμβάνοντας το 62% του παγκόσμιου ποσού δαπάνης. Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 3,3 δισεκατομμύρια σε δαπάνες και η αγορά της Κίνας τρίτη με 2,6 δισεκατομμύρια.
Τα δεδομένα που αναφέραμε παραπάνω, αφορούν αποκλειστικά τα digital media. Ωστόσο, παρατηρούμε τα πρώτα βήματα του programmatic στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Δυστυχώς όμως η μέθοδος αυτή βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και δεν μπορούμε να μιλήσουμε ακόμα για απόδοση και αποτελέσματα. Παρ’ όλα αυτά εκτιμούμε πως τα επόμενα χρόνια το programmatic advertising θα εξαπλωθεί στον ίδιο βαθμό και στα παραδοσιακά media, καταφέρνοντας να εδραιωθεί ως μια από τις επιλογές διαφήμισης στον χώρο των media.
Ο Στέφανος είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών πάνω στο International Marketing από το Πανεπιστήμιο του Strathclyde καθώς και προπτυχιακού τίτλου από το ΤΕΙ Πατρών πάνω στην Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων. Ο ενθουσιασμός καθώς και η διαρκής περιέργειά του για την εξέλιξη του Marketing και της Digital προέκτασής του, τον οδήγησαν στην ενεργή ενασχόληση στον τομέα του Digital Marketing. Αυτήν τη χρονική περίοδο εργάζεται ως Media Executive στην εταιρεία Socialab.
Recently Published
»
Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba
»
9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)
»
Βελτιστοποίηση των landing pages
»
Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας
»
Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.
»
Επιτυχημένο Instagram Marketing
»
Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising
»
5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν
»
Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;
»
Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting
Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
Cookie
Type
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-necessary
0
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary
0
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID
0
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
0
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid
1
1 month
The cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.
Cookie
Type
Duration
Description
lang
0
This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.
Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.
Cookie
Type
Duration
Description
bcookie
0
2 years
This cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Cookie
Type
Duration
Description
YSC
1
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat
0
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma
0
2 years
This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb
0
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
0
The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt
0
10 minutes
The cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz
0
5 months
This cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.
Cookie
Type
Duration
Description
fr
1
2 months
The cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE
1
2 years
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid
0
1 year
This cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE
1
5 months
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Cookie
Type
Duration
Description
GPS
0
30 minutes
This cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga
0
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid
0
1 day
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.