The New Stuff - Suit digital marketing

Η μανία των Fidget Spinners και το Viral Marketing!

Anna Kafkoula


Τα fidget spinners αποτελούν μία viral τάση που κατέκλυσε το διαδίκτυο. Ξεκίνησαν ως ένα εργαλείο που βοηθά τα παιδιά να διοχετεύουν τη νευρική τους ενέργεια, και πολύ γρήγορα έγινε ένα δημοφιλές παιχνίδι στα σχολεία. Στη συνέχεια,οι ενήλικες «ανακάλυψαν» την ύπαρξή τους και τώρα εκατομμύρια fidget spinners πωλούνται στον κόσμο. Οι παραλλαγές που έχουν κατασκευαστεί είναι αμέτρητες (ποικιλία σχεδίων, χρωμάτων, ακόμα και με… φωτάκια) και φυσικά το «φαινόμενο» αυτό κατάφερε να γίνει viral.

Το φαινόμενο των fidget spinners έχει δημιουργήσει πάνω από 5 εκατομμύρια βίντεο στο YouΤube και απέσπασε 110.000 αναζητήσεις στο Google τον μήνα, οπότε σίγουρα αξίζει να δούμε τι μπορούμε να μάθουμε από αυτό.

Για όσους δεν είναι εξοικειωμένους με το παιχνίδι, η ιδέα πίσω από το fidget spinner είναι απλή. Το fidget spinner αποτελείται από δύο κομμάτια και θυμίζει έλικα ελικοπτέρου. Έχει συνήθως τρεις ακτίνες (μεταλλικές ή πλαστικές) και μία βάση στην οποία αυτές στηρίζονται. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να το τοποθετήσετε σε ένα από τα δάχτυλα (συνήθως στον αντίχειρα) και να χτυπήσετε τις ακτίνες ώστε αυτές να αρχίσουν να περιστρέφονται. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί μία ικανοποιητική περιστροφική κίνηση που να μπορεί να συνεχιστεί για λίγα δευτερόλεπτα  όπως εδώ:

Είτε έχετε δοκιμάσει τα fidget spinners είτε όχι,τα spinners αποτελούν μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη περίπωσης για το πώς κάτι γίνεται viral και πώς τα brands μπορούν να εξερευνήσουν το viral marketing για να πετύχουν μεγαλύτερο reach. Πριν όμως φτάσουμε σε αυτό αξίζει να δούμε με ποιους τρόπους το διαδίκτυο παίζει τεράστιο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο τα πράγματα γίνονται viral.

Κατανόηση του κύκλου των νέων ειδήσεων

Η χρήση των social media ως μέσο ενημέρωσης έχει επιταχύνει τον ρυθμό του κύκλου των ειδήσεων και σε ορισμένες περιπτώσεις τον έχει παρατείνει. Τα tweets μπορούν να διαδώσουν ειδήσεις πριν από ένα blog και ένα blog μπορεί να δημοσιεύσει και να διαδώσει νέα νωρίτερα από μία εφημερίδα. Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο δεν είμαστε πλέον παθητικοί καταναλωτές των μέσων ενημέρωσης αλλά ενεργά συμμετέχοντες σε αυτό.

Τα πάντα, από σχόλια σε κοινοποιήσεις, σε blog, σε παρωδίες στο YouΤube τώρα συμβάλλουν στον κύκλο των ειδήσεων για οποιοδήποτε συγκεκριμένο viral φαινόμενο. Εδραιωμένοι οργανωτικοί οργανισμοί αναφέρουν tweets και memes, ξεκινούν συζητήσεις και διαδίδουν ιστορίες με τεράστιο ρυθμό.

Τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης τροφοδοτούν τα social media και το αντίστροφο

Καθώς τα μέσα επικοινωνίας αναγνωρίζουν μία τάση, την καλύπτουν, βαθμιαία εκπαιδεύουν την αγορά και τελικά διαμορφώνουν τις συνομιλίες που κάνουμε στην καθημερινότητα μας.

Με τα fidget spinners βλέπουμε ότι υπάρχουν όλα τα είδη τίτλων ειδήσεων, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούνται για να δώσουν ενδιαφέρον στην εκάστοτε ιστορία:

  • Τα fidget spinners είναι ένα απαραίτητο παιχνίδι γραφείου για το 2017
  • Γνωρίστε το fidget spinner, το νέο παιχνιδι που αφορά μικρούς και μεγάλους
  • Fidget Spinners: Ποιος εφηύρε το δημοφιλές παιχνίδι;
  • Η Fidget Spinner App είναι πλέον μία κορυφαία δωρεάν εφαρμογή

Αλλά οι τίτλοι δεν αρκούν για να διατηρηθεί μία viral τάση. Η viral τάση θα πρέπει να είναι μία ιδέα ή ένα θέμα που μπορεί να συνεχίσει να τροφοδοτεί το άλλο μισό του κύκλου των σημερινών ειδήσεων, δηλαδή το μέρος στο οποίο αλληλεπιδρούμε με την ιδέα μέσω κοινοποιήσεων, σχολιασμού και δημιουργίας. Αυτό το διαδραστικό κομμάτι του κύκλου των ειδήσεων είναι που δημιουργεί το viral απαραίτητο για να απογειωθεί μία τέτοια τάση.

Πως δημιουργείται ένας viral βρόγχος;

Η ανάπτυξη του viral είναι δυνατή μόνο μέσω της δημιουργίας του λεγόμενου «viral loop».

Ας δούμε πως λειτουργεί :

  • Ένα άτομο εκτίθεται σε μια ιδέα
  • Η ιδέα προκαλεί μια αντίδραση στο άτομο (αυτό είναι το κλειδί)
  • Το άτομο (πρόθυμα ή απρόθυμα) βοηθά στη διάδοση της ιδέας
  • Περισσότεροι άνθρωποι εκτίθενται στην ιδέα
  • Κάθε νέο άτομο έχει τη δυνατότητα να αντιδράσει στην ιδέα και να βοηθήσει να εξαπλωθεί και σε άλλους
  • Η διαδικασία επαναλαμβάνεται

Είναι εύκολο να δούμε πώς αυτή η ανάπτυξη μπορεί να συμβεί εκθετικά αλλά η ιδέα δεν θα συνεχίσει να εξαπλώνεται από άτομο σε άτομο εκτός και αν είναι ικανή να προσελκύσει μια αντίδραση από τους ανθρώπους. Όσο η ιδέα μπορεί να προσελκύει ανθρώπους οι οποίοι αντιδρούν και να δρουν πάνω σ ‘αυτήν, η ιδέα μπορεί να συνεχίσει να εξαπλώνεται μέχρι να προκαλέσει αρκετά άτομα και τελικά να κερδίσει και εκείνους που στην αρχή ήταν  αντίθετοι στην ιδέα.

Η μανία των fidget spinners έκανε πολύ καλή δουλειά πάνω σε αυτό, ενθαρρύνοντας κάθε είδους συμπεριφορά που επικεντρώνεται στη μετάβαση της ιδέας σε άλλους:

  • Επισημαίνοντας  φίλους στα σχόλια σε δημοσιεύσεις του Facebook
  • Κοινοποιώντας  σκέψεις και ιδέες στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης
  • Υποκινώντας τους δημιουργούς/εκδότες να συμμετάσχουν σε newsjacking
  • Διαδίδοντας memes ως μέρος ενός αστείου που τρέχει
  • Eνθαρρύνοντας άτομα να μοιράζονται διαφορετικές απόψεις
  • Συζητώντας εκτός διαδικτύου για τα fidget spinners και διαδίδοντας την τάση από στόμα σε στόμα

Ο συνδυασμός όλων αυτών των παραγόντων συνέβαλε στην εκθετική ανάπτυξη των fidget spinners.

marketing · Online Marketing · Social Media · Viral

digital marketing · Social Media · social media marketing · Viral

Agencies · Brand & Marketing Managers

Anna Kafkoula

Η Άννα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Βιομηχανικής Διοίκησης και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιά. H επικοινωνία, η δημιουργία και η συνεχής εξέλιξη που προσφέρει το digital marketing την κέρδισαν και γι’ αυτό αποφάσισε να ξεκινήσει από νωρίς τα πρώτα της βήματα στον χώρο. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting