The New Stuff - Suit digital marketing

Μήπως οι πληρωμές μέσω κινητού αλλάζουν το παιχνίδι;

Sanfora Dhimitri


Οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων θεωρούνται το μέλλον των πληρωμών τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία. Μήπως λοιπόν έφτασε η στιγμή για τους marketers να αρχίσουν να ασχολούνται με τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων;

Το επόμενο μεγάλο βήμα στον τρόπο πληρωμής είναι γεγονός, χάρη στην πρωινή αμερικάνικη συνήθεια η οποία συμπεριλαμβάνει καφέ και donuts.

Παρόλο που η εποχή των πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου δεν έχει ακόμα υιοθετηθεί στο μέγιστο, ένα μικρό μερίδιο της αγοράς έχει ήδη οδηγηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η ανάγκη για άμεση και γρήγορη εξυπηρέτηση στον τομέα του φαγητού οδήγησε στη δημιουργία εφαρμογών, οι οποίες υποστηρίζουν πληρωμή μέσω του κινητού τηλεφώνου. Η εταιρεία Dunkin’ Donuts για παράδειγμα δημιούργησε την εφαρμογή The Dunkin’ App  η οποία μέχρι στιγμής έχει πάνω από 18 εκατομμύρια downloads και πάνω από 4,9 εκατομμύρια χρήστες απολαμβάνουν τα προνόμια του προγράμματος επιβράβευσης της εταιρίας. Σύμφωνα με την Angela Abdallah, διευθύντρια του Digital Marketing και καινοτομίας της Dunkin’ Donuts,  η Apple pay και Visa checkout έχουν ενταχθεί στην εφαρμογή της εταιρίας. Ως αποτέλεσμα οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν μέσω του κινητού τους ενώ βρίσκονται μέσα στο κατάστημα καθώς και να ολοκληρώσουν την αγορά πριν ακόμη φτάσουν στο κατάστημα ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα.

Δεν είναι όλες οι αγορές ίδιες 

Παρόλο που η πληρωμή μέσω κινητών τηλεφώνων αναμένεται να κατακτήσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς μέσα στα επόμενα χρόνια, η επιτυχία φαίνεται να συγκεντρώνεται μόνο στον κλάδο του φαγητού. Σύμφωνα με έρευνα την οποία πραγματοποίησε η Accenture Consulting’s της Βόρειας Αμερικής στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, αποδείχθηκε πως το 40% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το κινητό του για αγορές τροφίμων και ποτών, το 39% το χρησιμοποιεί σε αγορές σε μανάβικα και το 33% χρησιμοποιεί το κινητό του για πληρωμές σε εστιατόρια. Άλλοι τομείς της αγοράς έχουν μικρότερη απήχηση σε σχέση με τον τομέα των τροφίμων, πιο συγκεκριμένα, το 31% χρησιμοποιεί το κινητό του για αγορές προϊόντων ένδυσης ενώ το 27% το χρησιμοποιεί για υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών.

Η χρήση των smartphones εν έτη 2016

Η χρήση των smartphones μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα για τους πελάτες ενώ στις εταιρείες δίνει την ευκαιρία για καλύτερο tracking των πελατών τους. Παρόλα αυτά η χρήση τους θεωρείται περιορισμένη και οι χρήστες φαίνεται να μην είναι αρκετά ενθουσιασμένοι με τις δυνατότητές του.

Σύμφωνα με την EMarketer, μια ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών, εκτιμάται πως έως το τέλος του 2016 οι δαπάνες μέσω κινητού θα φτάσουν τα 27,05 δισεκατομμύρια δολάρια ενώ τον αμέσως προηγούμενο χρόνο ήταν μόλις 8,71 δισεκατομμύρια δολάρια. Παρόλα αυτά οι πληρωμές μέσω κινητού είναι μόλις το 1% των συνολικών δαπανών του πληθυσμού των ΗΠΑ.

Παρακάτω αναλύονται οι τρόποι πληρωμής στις ΗΠΑ το 2015.

first-one-suit

Υιοθέτηση σε παγκόσμια κλίμακα

Σύμφωνα με το City και το Imperial College του Λονδίνου οι ΗΠΑ καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο κατηγοριοποιούνται ως χώρες ”σε ετοιμότητα” σχετικά με τις ψηφιακές πληρωμές. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει πως και οι δύο χώρες είναι εξοικειωμένες με ψηφιακές λύσεις και με τη χρήση ψηφιακού περιβάλλοντος, αλλά δεν έχουν δημιουργήσει ακόμη ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα ψηφιακής πληρωμής.

Το Ηνωμένο Βασίλειο μεταφέρθηκε από την έβδομη θέση κατάταξης χωρών οι οποίες χρησιμοποιούν ψηφιακές πληρωμές για το 2015, στην τέταρτη θέση για το 2016, ενώ οι ΗΠΑ βρίσκονται στην τρίτη θέση για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά κάτω από τη Φιλανδία και τη Σιγκαπούρη αντίστοιχα.

Το Μεξικό έχει υποβάλει αίτημα στην Κυβέρνηση της χώρας για την οργάνωση ενός συστήματος 7 εκατομμυρίων καρτών οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή των οφειλών.

Στόχος της χώρας είναι μέσω της χρήσης των smartphones και των καρτών τις οποίες θα εκδώσουν, να μειώσουν τις οικονομικές απάτες, καθώς και να βελτιώσουν την ποιότητα και την ταχύτητα των συναλλαγών ώστε να οδηγηθούν σε μια πιο ψηφιακή κοινωνία.

Στην Κίνα υπάρχουν πάνω από 500 εκατομμύρια χρήστες οι οποίοι πληρώνουν μέσω των κινητών τους τηλεφώνων. Κατά προσέγγιση δηλαδή πάνω από τα 2/3 των χρηστών στην Κίνα πληρώνουν τους λογαριασμούς τους μέσω των κινητών τους.

Επιτακτική ανάγκη για αλλαγή

Ο συγγραφέας Marketing, Seth Godin, είχε αναφέρει πως ”Πρέπει να μιλάμε για προϊόντα τα οποία είναι αξιοσημείωτα”. Πολλοί άνθρωποι μιλούν για πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου, αλλά οι ειδικοί λένε ότι υπάρχει ακόμα περιθώριο ανάπτυξης.

Ο Lara Balazs, ανώτερος Aντιπρόεδρος Marketing της Visa αναφέρει πως κάνουν συνεχείς προσπάθειες μέσω του εκπαιδευτικού Μarketing να αυξήσουν τις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων. Για παράδειγμα, η Visa είχε συνεργαστεί με την Chevron για την εφαρμογή πληρωμών μέσω κινητού σε βενζινάδικα. Ένα βίντεο έπαιζε στις αντλίες του βενζινάδικου το οποίο έδειχνε πώς να χρησιμοποιούν τα κινητά για πληρωμές.

Συνεχίζοντας, ο Lara Balazs αναφέρει πως είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίσουμε πως το Marketing είναι πλέον ένα με το προϊόν που διαφημίζεται. “Το Marketing είναι πολύ πιο πέρα από τη διαφήμιση και την επικοινωνία: το ίδιο το προϊόν είναι Marketing”, λέει ο Balazs.

Παρακάτω αναλύονται οι τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να πληρώσει:

new-one-2

Τέλος, η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Η χρήση των smartphones αυξάνεται συνεχώς προσθέτοντας λειτουργίες οι οποίες στην κυριολεξία μπορούν να μας λύσουν τα χέρια γλυτώνοντάς μας από πολύ χρόνο και κόπο. Οι πληρωμές μέσω των κινητών τηλεφώνων είναι το επόμενο μεγάλο βήμα της τεχνολογίας το οποίο πρέπει να λάβετε πολύ σοβαρά υπόψιν σας ως marketers καθώς σύντομα θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη. Το να προγραμματίσετε το επόμενο βήμα για την επιχείρησή σας θα σας δώσει τη δυνατότητα να είστε ένα βήμα μπροστά και όχι να ”ακολουθείτε” τον ανταγωνισμό.

Social Media

marketing · mobile payment

Agencies · Brand & Marketing Managers

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog

Sanfora Dhimitri

H Sanfora Dhimitri είναι απόφοιτη τμήματος Marketing του Πανεπιστημίου Greenwich στο Λονδίνο. Την διακρίνει η ιδιαίτερη αγάπη που τρέφει για το Digital Marketing, καθώς η δυναμική του κλάδου αυξάνεται διαρκώς δημιουργώντας συνεχώς τροφή για σκέψη και δημιουργικότητα. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executuve στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting