The New Stuff - Suit digital marketing

Μπορεί η διαφημιστική βιομηχανία να μας πουλήσει μια ζωή χωρίς απόβλητα;

agapi antonopoulou


Ήταν μια κατάδυση στο Μεγάλο Κοραλλιογενή Ύφαλο που πυροδότησε το ενδιαφέρον του Andy Ridley για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Σοκαρισμένος από την κατάσταση του Υφάλου εντάχθηκε στη WWF και ξεκίνησε να προωθεί την «Ώρα της Γης» το 2007, την τεράστια εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή, όπου βλέπεις κτίρια σε 7.000 πόλεις να σβήνουν τα φώτα τους.

Τώρα, στο νέο του ρόλο ως CEO της Circular Economy, μια ολλανδικής κοινωνικής εταιρείας, ο Ridley θέλει να χτίσει ένα παρόμοιο παγκόσμιο κίνημα για να επιταχύνει την κυκλική οικονομία. «Η εμπειρία μου από την “Ώρα της Γης” ήταν άνθρωποι να λένε δεν θα δουλέψει εδώ, δεν θα δουλέψει εκεί… αλλά η υιοθέτηση επιτυγχάνεται αν έχεις το σωστό δήμαρχο, το σωστό επιχειρηματικό πρόσωπο, το σωστό ηγέτη της κοινότητας ή το σωστό “αδελφό” οργανισμό», είπε ο Ridley.

Μπορεί το μάρκετινγκ να συνδράμει στη λειτουργία της κυκλικής οικονομίας;

Εξίσου σημαντική, λέει ο Ridley, είναι η παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία των 579 δις δολαρίων. «Ποιος μας πούλησε τα Marlboro, ποιος μας έμαθε να καπνίζουμε;» λέει. Οι marketers είναι ταλαντούχοι άνθρωποι, είναι μερικοί από τους πιο δημιουργικούς ανθρώπους στον πλανήτη. Τους χρειαζόμαστε, για να είναι μέρος της αλλαγής σε αυτόν τον πλανήτη.»

Ο Ridley λέει ότι η βιομηχανία πρέπει να αρχίσει να αλλάζει την προοπτική των εταιρικών πελατών της. «Πρόκειται για την εξέταση των επιχειρηματικών μοντέλων της κυκλικής οικονομίας, για παράδειγμα της ανακύκλωσης, της κατανομής των περιουσιακών στοιχείων, της μετάβασης σε μια υπηρεσία και του τρόπου με τον οποίο αυτά εφαρμόζονται στους πελάτες. Τα έξυπνα δημιουργικά θα αρχίσουν να το αντιλαμβάνονται.»

Η Dorothy Mackenzie, πρόεδρος του πρακτορείου μάρκετινγκ Dragon Rouge, αναφέρει ότι οι ομάδες καινοτομίας έχουν ήδη αναλογιστεί: «Τι είναι το Airbnb ή το Uber στην αγορά μας;» Ισχυρίζεται ότι για τα τμήματα μάρκετινγκ που θέλουν να οικοδομήσουν brand loyalty, τα επιχειρηματικά μοντέλα της κυκλικής οικονομίας έχουν πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα, δίνονται κίνητρα στους πελάτες να επιστρέψουν το κινητό τους όταν θέλουν να αγοράσουν καινούριο, ή να νοικιάσουν και να επιδιορθώσουν τα jeans τους.

Οι διαφημιστικές εταιρείες πρέπει να αναγνωρίσουν αυτές τις ευκαιρίες και να συνειδητοποιήσουν ότι η κυκλική οικονομία δεν είναι απλώς ένα ακόμη «πράσινο» πράγμα, το οποίο έχουν αγωνιστεί να πουλήσουν, λέει ο Ridley.

Ένα μακροχρόνιο πρόβλημα για το κίνημα βιωσιμότητας, είναι ότι τείνει να απαιτήσει να σταματήσουμε αυτό ή το άλλο, παρά να προσφέρουμε ελκυστικές εναλλακτικές λύσεις, επισημαίνει ο Ridley. Η κυκλική οικονομία, ωστόσο, δεν λέει ότι πρέπει να σταματήσουμε να καταναλώνουμε, λέει ότι πρέπει να ξεκινήσουμε να καταναλώνουμε διαφορετικά.

Ο KoAnn Vikoren Skrzyniarz, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sustainable Brands, πιστεύει ότι οι millennials – οι οποίοι έχουν μεγαλώσει κατά τη διάρκεια της κατάρρευσης των χρηματιστηρίων – ενδιαφέρονται λιγότερο για τη συσσώρευση πράξεων και είναι ανοιχτοί για συμμετοχή σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα.

Η κυκλική οικονομία και το μάρκετινγκ σε απτά παραδείγματα

Υπάρχουν μερικά πρώιμα παραδείγματα πρωτοβουλιών μάρκετινγκ σε brands για έναν κόσμο με φθίνοντες πόρους. Η υπηρεσία επισκευής ενδυμάτων της Παταγονίας και το σχέδιο επιστροφής της H&M είναι σχετικά εδραιωμένες υπηρεσίες, ενώ η Adidas πρόσφατα λάνσαρε μια περιορισμένη έκδοση αθλητικών παπουτσιών, τα οποία έχουν φτιαχτεί από ανακυκλωμένα απόβλητα του ωκεανού, και τα οποία μπορούν να κερδίσουν το Instagram υποσχόμενα την αποφυγή πλαστικών μίας χρήσης.

Αν και ορισμένες πτυχές της κυκλικής οικονομίας θα είναι αόρατες για τους καταναλωτές – όπως επί παραδείγματι δεν είναι ευρέως διαδεδομένο ότι η Dell κατασκευάζει νέους υπολογιστές χρησιμοποιώντας πλαστικό που ανακυκλώνεται από παλιούς υπολογιστές. Μια σημαντική αλλαγή στην κυκλικότητα απαιτεί από τους ανθρώπους να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους! Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο χρειαζόμαστε διαφημιστικές εταιρείες και ομάδες μάρκετινγκ.

Επομένως ο Ridley καταλήγει: «Η βιομηχανίας της διαφήμισης έχει περάσει από αυτές τις τρεις μεγάλες προκλήσεις: digital, data-driven και τώρα την αναζήτηση της αυθεντικότητας. Η κυκλική οικονομία είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία για τη βιομηχανία διαφημίσεων σε γενιές.»

Advertising · marketing

brands · cyclical economy · marketing

Agencies · Brand & Marketing Managers

agapi antonopoulou

Η Αγάπη είναι απόφοιτη του μεταπτυχιακού τμήματος "Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η αγάπη της για το marketing κρατάει χρόνια και μετά το μεταπτυχιακό έχει θέσει ως στόχο να εφαρμόσει όσα διδάχθηκε και να μάθει ακόμη περισσότερα. Με γνώμονα αυτό έχει βρεθεί τώρα στη Socialab, όπου εργάζεται ως Account Executive στο τμήμα των Δημοσίων Σχέσεων.

Recently Published

»

4 λόγοι που οι έμποροι B2B δε γίνεται να αγνοούν το Facebook

»

3 τρόποι για να γίνεις επαγγελματίας στις PPC καμπάνιες

»

Πως να δημιουργήσετε πιο αποτελεσματικά Banner Ads

»

Στρατηγικές για το Ψηφιακό Marketing που χρειάζεται να ακολουθήσετε!

»

Ζητείται Account Manager!

»

7 Digital Marketing Trends που πρέπει να γνωρίζετε για το 2018

»

Οδηγός αρχαρίων για influencer marketing στο Instagram!

»

4 τρόποι βελτίωσης της σχέσης των καταναλωτών με το digital marketing

»

Οι νέοι εγκαταλείπουν το Facebook

»

7 εναλλακτικοί τρόποι για να αναπτύξεις τους instagram followers!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο