Οδηγός αρχαρίων για influencer marketing στο Instagram!
Τι είναι το influencer marketing;
Το influencer marketing δεν είναι νέο φαινόμενο. Έχει χτιστεί πάνω στην ιδέα της μετάδοσης νέων από στόμα σε στόμα και τα social media απλά έχουν εκσυγχρονίσει τη δύναμη αυτής της τεχνικής marketing.
Τα διάφορα brands μπορούν να χρησιμοποιούν το influencer marketing για να συνεργάζονται με τον κατάλληλο online influencer, αξιοποιώντας τόσο τη δημιουργικότητά τους όσο και το αφοσιωμένο τους κοινό ώστε να δημιουργούν όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ως προς το brand τους με έναν αυθεντικό και οργανικό τρόπο.
Ποιοι είναι αυτοί οι influencers;
Μία από τις πιο συναρπαστικές πτυχές του influencer marketing στο instagram είναι ο ενδιαφέρον συνδυασμός των ανθρώπων που εκπροσωπούν brands, καλύπτοντας όλα τα είδη αναγκών σε όλο τον κόσμο.
Οι personal trainers χρησιμοποιούν το instagram για να μοιραστούν τις προπονήσεις τους, οι fashion bloggers για να αναδείξουν το στυλ τους, οι διακοσμητές εσωτερικών χώρων για να παρουσιάσουν το portfolio τους, οι φωτογράφοι ταξιδιών για να εκθέσουν τις εμπειρίες τους ακόμα και οι σεφ για να δημοσιεύσουν τις συνταγές τους.
Ορισμένοι από τους influencers μπορεί να έχουν μεγαλύτερο αριθμό followers ακόμα και από πραγματικές διασημότητες. Όταν οι ίδιοι αποφασίσουν να συνεργαστούν με ένα brand η γνώμη τους δεν θα είναι μόνο γνήσια αλλά θα ληφθεί και σοβαρά υπόψιν από τους followers τους.
Influencer Marketing σε 5 βήματα!
1) Κάντε την έρευνά σας
Το προφανές είναι να ξεκινήσετε την έρευνα παρακολουθώντας την τακτική που ακολουθούν οι ανταγωνιστές σας. Χρησιμοποιώντας το Whalar Labs μπορείτε να βλέπετε στατιστικά για τον λογαριασμό σας στο Instagram τα οποία μπορείτε να τα συγκρίνετε με έως και 3 διαφορετικούς λογαριασμούς.
Επίσης είναι πολύ έξυπνο να κάνετε έρευνα και σε άλλα brand τα οποία δεν είναι ανταγωνιστές σας, αλλά μπορείτε να μάθετε πράγματα από αυτά. Αν το brand που εκπροσωπείτε έχει μία ιστορία από πίσω του, ερευνήστε και αυτήν.
Τέλος ένα καλό σημείο αναφοράς είναι το blog Instagram for Business. Εκεί μπορείτε να βρείτε πολλά case studies πολλά νέα χαρακτηριστικά και εργαλεία. Είναι υπέροχο μέρος για να διαβάσεις συγκεκριμένο περιεχόμενο για το πως τα brands μπορούν να αξιοποιήσουν πλήρως την πλατφόρμα του Instagram.
2) Θέστε ένα ξεκάθαρο brief
Η καμπάνια σας θα είναι πιο πετυχημένη εάν επιτρέψετε στον influencer να παράξει ελεύθερα και δημιουργικά το περιεχόμενο το οποίο ο ίδιος γνωρίζει ότι το κοινό του θα το λατρέψει. Εμπιστευτείτε τους για να δημιουργήσουν μία αυθεντική και συναρπαστική καμπάνια για εσάς!
Ένα αρχείο το οποίο μπορεί να προμηθεύετε μαζί με το brief είναι ένας mood broad. Ο mood board ουσιαστικά βοηθάει τον influencer να καταλάβει καλύτερα ποια είναι η γενική αισθητική πίσω από ένα brand.
3) Επιλέξτε τους κατάλληλους influencers
Μόλις αποκτήσετε μία ξεκάθαρη ιδέα για το τι θέλετε να πετύχετε, το επόμενο βήμα είναι να επιλέξετε τον κατάλληλο influencer. Είναι σημαντικό σε αυτό το βήμα να αφιερωθεί αρκετός χρόνος ώστε να πάρετε τη σωστή απόφαση διότι αν αυτό πάει λάθος οι επιπτώσεις θα είναι σημαντικές.
Υπάρχουν influencers οι οποίοι επηρεάζουν ουσιαστικά κάθε αγορά. Είτε είναι μόδα, lifestyle, ταξίδια ή διατροφή σίγουρα θα βρείτε πολλές καλές επιλογές. Ένας από τους κύριους τρόπους για να βρείτε κόσμο είναι κάνοντας αναζήτηση με hashtags και έτσι βρίσκετε δημοσιεύσεις οι οποίες έχουν υψηλό engagement. Μπορείτε επίσης να βρείτε influencers μέσα από λογαριασμούς άλλων brands. Αναζητήστε δημοσιεύσεις στις οποίες tagάρουν κάποιον άλλον ως content creator.
Μπορεί να γίνει πολύ δύσκολο το να βρείτε κατάλληλους influencers χωρίς να περάσετε πολύ χρόνο μέσα στους εκατοντάδες λογαριασμούς του Instagram. Εδώ είναι και το σημείο όπου και το εργαλείο Whalas κάνει τη ζωή σας λίγο πιο εύκολη. Μπορείτε να ψάξετε σε μία βάση δεδομένων με βάση το θέμα, την τοποθεσία, το engagement, τα ποσοστά κλπ.
4) Συμφωνείστε σε μία δομή συνεργασίας
Μόλις βρείτε τους influencers με τους οποίους θέλετε να δουλέψετε θα πρέπει να τους προσεγγίσετε και να συμφωνήσετε σε μία δομή συνεργασίας. Συνήθως υπάρχουν 5 βασικές δομές στις οποίες χρειάζεται να συζητήσετε:
- Χρονοδιάγραμμα
Καλό είναι να είστε ανοιχτοί σχετικά με τις προθεσμίες και να επισημάνετε ότι είναι σημαντικό να τηρούνται.
- Αποτέλεσμα
Να είστε σαφείς με το αποτέλεσμα που θέλετε να παραχθεί.
- Χρήση περιεχομένου
Ενημερώστε τους για το ποια είναι τα δικαιώματα χρήσης του περιεχομένου που χρησιμοποιούν. Ο influencer διατηρεί πάντα την ιδιοκτησία ως δημιουργός αλλά συνήθως ζητάτε ένα δικαίωμα πλήρους χρήσης δύο ετών.
- Πληρωμή
Σχεδόν όλοι οι καλοί influencers θα χρειαστούν κάποια αμοιβή για τις υπηρεσίες τους. Περιστασιακά, μπορεί να είναι πρόθυμοι να διαπραγματευτούν ή να δεχτούν ένα δωρεάν προϊόν/υπηρεσία/εμπειρία ως μέρος αυτής της αμοιβής. Όταν διαπραγματεύεστε μία τιμή θα πρέπει να έχετε υπόψιν σας ότι πληρώνετε για πολλαπλές υπηρεσίες: δημιουργία περιεχομένου, δικαιώματα χρήσης και πρόσβαση στο κοινό τους.
Το marketing influencer είναι ένας οικονομικός και αποδοτικός τρόπος ώστε το brand σας να αποκτήσει ένα δημιουργικό περιεχόμενο, να αυξήσει τη δημοσιότητά του και να αξιοποιήσει το αφοσιωμένο κοινό άλλων χρηστών.