The New Stuff - Suit digital marketing

Οι 3 Λόγοι που σε κάνουν Αναποφάσιστο – Αντιμετώπισέ τους!

Dimitra Bouchari


Δεν χρειάζεται να αποτελεί κανείς κατ’ ανάγκη μέλος της Διοίκησης σε μια εταιρία, για να αντιμετωπίζεται ως ηγέτης. Ανεξάρτητα από τη θέση μας στην ιεραρχία ο καθένας μπορεί να θεωρηθεί ηγέτης, αρκεί να διαθέτει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, την αποφασιστικότητα!

Δεν πρόκειται για ακόμη μία θεωρία που πρέπει να εφαρμόσουμε για να γίνουμε επιτυχημένοι. Πράγματι, έρευνες έδειξαν ότι αφενός η λήψη γρήγορων αποφάσεων είναι πολύ αποτελεσματικότερη για μια εταιρία και αφετέρου ότι η αναποφασιστικότητα δημιουργεί μια κατάσταση στασιμότητας και παύσης των διαδικασιών, η οποία εκτός των άλλων προκαλεί ένα συναίσθημα δυσαρέσκειας και αποτρέπει τη μάθηση.

Και θα μου πείτε καλά όλα αυτά, αλλά κανείς δεν επιλέγει να είναι αναποφάσιστος συνειδητά.  Η αναποφασιστικότητά μας οφείλεται σε 3 κατά κύριο λόγο λαθεμένες αντιλήψεις – φοβίες.

Τελικά όμως γιατί δεν είμαστε αποφασιστικοί;

1. Μας τρομάζει!

Ο συνηθέστερος λόγος για τον οποίο είμαστε αναποφάσιστοι είναι ο φόβος για την αποτυχία.

Η λήψη μιας απόφασης δεν είναι απλό ζήτημα. Πίσω της κρύβεται η πιθανότητα του να κάνουμε λάθος και όπως είναι λογικό σε κανέναν δεν αρέσει αυτό.

Πώς το αντιμετωπίζουμε

Το να πάρουμε μια απόφαση είναι συχνά τρομαχτικό, αλλά αν το καλοσκεφτούμε το να μην πάρουμε μια απόφαση είναι και αυτή από μόνη της μια απόφαση.

Η αδράνεια στην οποία βυθιζόμαστε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι συχνά πιο επιζήμια και αυτό συμβαίνει καθώς η αναβολή μιας απόφασης αυξάνει τις πιθανότητες για αποτυχία. Η επιτυχία εξάλλου είναι συνισταμένη 2 παραγόντων της καλύτερης δυνατής δουλειάς στον συντομότερο δυνατό χρόνο.

Όπως είπε και η Dorie Clark στο online course της με τίτλο Acting Decisively, στο LinkedIn, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είμαστε παντογνώστες, ούτε και μελλοντολόγοι και επομένως δεν πρόκειται να έχουμε δίκιο στο 100% των περιπτώσεων. Σημασία έχει να κάνουμε συνειδητές επιλογές και να μπορούμε να υπερασπιστούμε τις αποφάσεις μας. Για τον σκοπό αυτό καλό είναι να κάνουμε επισταμένη έρευνα πριν τη λήψη κάποιας απόφασης και να λαμβάνουμε υπόψη τις γνώμες έμπειρων ανθρώπων.

2. Φοβόμαστε μην πληγώσουμε τους άλλους…

Συχνά η λήψη μιας απόφασης σημαίνει να προτιμήσουμε την ιδέα ενός ατόμου έναντι κάποιου άλλου. Ως άνθρωποι θέλουμε να είμαστε αρεστοί και έτσι φοβόμαστε ότι η απόρριψη του ενός θα καταστρέψει τη σχέση μας με αυτόν.

Πώς το αντιμετωπίζουμε

Όπως είπαμε και πριν το να μην παίρνουμε μια απόφαση είναι και αυτό μια επιλογή, η οποία ωστόσο αυξάνει τις πιθανότητες να ενοχληθούν και οι δύο πλευρές αφού είναι σαν να θεωρούμε ότι και οι δύο ιδέες είναι κακές.

Το να είμαστε αποφασιστικοί μπορεί να οδηγήσει συχνά στη δυσαρέστηση κάποιων ανθρώπων αλλά τι να κάνουμε, έτσι είναι η ζωή. Από την άλλη, όταν είμαστε ενεργοί με μια απόφαση μπορούμε να ελέγξουμε τον τρόπο με τον οποίο αυτή επικοινωνείται. Έτσι, μπορούμε να ελέγξουμε την εντύπωση που δημιουργείται στον κόσμο και να κερδίσουμε τελικά μακροπρόθεσμα τον σεβασμό των γύρω μας.

Όπως είναι λογικό θα υπάρξουν και οι ομάδες οι οποίες δεν θα είναι ευχαριστημένες με την απάντησή μας. Ωστόσο, εάν αναλάβουμε την ευθύνη και λάβουμε την απόφασή μας σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, τότε μπορούμε να ελέγξουμε τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρονται οι πληροφορίες, αποφεύγοντας έτσι τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

3. Το να είμαστε αποφασιστικοί σημαίνει ότι αποφασίζουμε χωρίς όλα τα δεδομένα

Σχεδόν πάντα καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις έχοντας στη διάθεσή μας περιορισμένες πληροφορίες. Και συνήθως λειτουργούμε με τη λογική ότι όλο και κάποια πληροφορία θα ξεκλέψουμε – και έτσι καθυστερούμε την απόφασή μας, μήπως και μάθουμε περισσότερα. Στο χειρότερο σενάριο καταλήγουμε να υπεραναλύουμε τα δεδομένα παγώνοντας έτσι τη διαδικασία.

Πώς το αντιμετωπίζουμε

Εάν χρειαζόμαστε περισσότερες πληροφορίες, πρέπει να είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Τι πληροφορίες χρειαζόμαστε; Πόσο καιρό θα πάρει ώσπου να τις λάβουμε; Αξίζουν την καθυστέρηση οι πληροφορίες αυτές;

Ας το δούμε και αλλιώς, στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν χρειάζεται να πάρουμε κάποια μεγάλη απόφαση. Μια καλή εναλλακτική είναι να κάνουμε δοκιμές, παίρνοντας μικρότερες αποφάσεις και έτσι με κάθε τέτοιο βήμα να μαθαίνουμε.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα ότι εισάγουμε ένα νέο προϊόν στην αγορά. Αντί να το προωθούμε σαν τρελοί από την πρώτη μέρα, μπορούμε να επιλέξουμε ένα ομαλότερο λανσάρισμα, παρακολουθώντας την ανταπόκριση του κόσμου σε μικρότερες αγορές. Έτσι, χρησιμοποιώντας αυτές τις γνώσεις μπορούμε να προχωρήσουμε σε μεγαλύτερα λανσαρίσματα.

How To

choices · decision making · decisiveness · dilemmas · leadership · options · Αναποφασιστικότητα

Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Communications · Education

Dimitra Bouchari

Η Δήμητρα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Η δημιουργικότητα καθώς και το επικοινωνιακό του χαρακτήρα της, ήταν τα πρώτα στοιχεία που την οδήγησαν στον χώρο του digital marketing. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting