Ο ρόλος των Social Media στο Marketing
Tι είναι τα Social Media;
Είναι ένα εργαλείο χαμηλού κόστους το οποίο συνδυάζει τεχνολογία και κοινωνική αλληλεπίδραση με τη χρήση λέξεων. Αυτά τα εργαλεία είναι συνήθως το Internet ή τα κινητά τηλέφωνα.
Κάποια από τα πιο γνωστά που θα έχεις ακούσει είναι τα Twitter, Facebook και Instagram.
Τα Social Media δίνουν φωνή στους marketers και τους προσφέρουν έναν τρόπο επικοινωνίας με τους συναδέλφους, πελάτες ή πιθανούς πελάτες. Προσωποποιούν τα brands και βοηθούν στη διάδοση μηνυμάτων με άνεση, προκαλώντας διάλογο.
Η έντονη στροφή στα Social Media δηλώνει πως θα πρέπει να αποτελούν ένα κομμάτι της καθημερινότητας ώστε να διατηρείται η κινητικότητα και η προσέλκυση που χρειάζεται.
Ωστόσο, εάν πιστεύεις ότι τα Social Media χρησιμοποιούνται μόνο από τις μικρές επιχειρήσεις προσπαθώντας να γίνουν γνωστές είναι λάθος. Εδώ θα δεις παραδείγματα κάποιων δημοφιλών εταιρειών που έχουν παρουσία στα Social Media:
Absolut Vodka – Online Video on YouTube και χρήση Facebook.
BMW – Χρήση του Facebook για να προωθήσουν 1-Series Road Trip και δημιούργησαν Rampenfest Page για τους fans τους.
Dunkin Donuts – Είναι αλήθεια ότι αύξησαν την αξία του brand τους μέσα από τα Social Media και έχουν δημιουργήσει ένα microblogging account στο Twitter.
Barack Obama – Σημαντικό παράδειγμα είναι ο πρώην Αμερικανός Πρόεδρος Barack Obama. Φαίνεται να είναι ο βασιλείας του Twitter! “(use of Twitter during the Presidential Election)”. Επίσης το “twitter buzz” κατά τη διάρκεια των Presidential Debates ήταν το ίδιο με την εκλογική εκστρατεία.
Όπως μπορείς να δεις δημοφιλείς εταιρίες ποτών, αυτοκινητοβιομηχανίες, ζαχαροπλαστεία και Πρόεδροι χρησιμοποιούν τα Social Media. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι υπάρχει κάτι εκεί!

Τι ρόλο θα μπορούσαν να έχουν στο εταιρικό marketing;
Σίγουρα είναι ένας τρόπος να ενημερώσουμε τους πελάτες για τα προϊόντα, ποιοι είμαστε και τι προσφέρουμε. Ο τρόπος είναι ο εξής:
- Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα Social Media ώστε να προβάλουμε την ταυτότητα της εταιρίας, ποιοι είμαστε, ποια είναι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρουμε.
- Μπορούμε να δημιουργήσουμε σχέσεις με ανθρώπους που ίσως δεν θα γνώριζαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
- Τα Social Media μας βοηθούν να καταλάβουμε τη θέση των πελατών. Για παράδειγμα, αν θες να αποκτήσεις περισσότερους followers μη μιλάς μόνο για τα τελευταία νέα των προϊόντων, αλλά μοιράσου την προσωπικότητα της εταιρείας με το κοινό σου.
- Μέσα από τα Social Media μπορούμε να σχετιστούμε με άλλα brands που απευθύνονται στην ίδια αγορά.
- Μπορούμε να επικοινωνήσουμε και να προβάλουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ της εταιρίας και των πελατών της.
Tα Social Media προσφέρουν αξία, αλλά πως μπορεί να γίνει σωστά;
- Δεν εξαρτάται μόνο από τα Social Media, αλλά θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική marketing. Ενώ τα social media αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα ενός brand, δε σημαίνει ότι θα αυξηθούν οι πωλήσεις της εταιρίας άμεσα.
- Να είσαι ο εαυτός σου δείχνοντας τη προσωπικότητά σου. Δεν υπάρχουν σωστοί ή λάθος κανόνες στα Social Media. Πρέπει να βρεις αυτό που ταιριάζει καλύτερα σε εσένα.
- Να είσαι συνεπής, εάν δεν σχεδιάζεις να είσαι συνεπής μην το κάνεις, είναι χάσιμο χρόνου για όλους.
Σίγουρα τα Social Media δεν δημιουργούν μόνο repeat buyers, αλλά και loyal customers. Επίσης ποικίλουν τόσο, ώστε να χρησιμοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο που θα ταιριάζουν στο ενδιαφέρον και στις ανάγκες της κάθε επιχείρησης.