The New Stuff - Suit digital marketing

Πλατφόρμες διαφήμισης στον ψηφιακό κόσμο: Google vs Facebook

Giannis Soultis


Κάθε επιχειρηματίας που σέβεται το δυνητικό κοινό στο οποίο απευθύνεται, οφείλει να σχεδιάζει, παρακολουθεί και βελτιστοποιεί τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που λανσάρει. Πολλές επιχειρήσεις κινούνται στην κατεύθυνση αυτή, δε δίνουν όμως όσο βάρος θα έπρεπε στη γνωστοποίηση των προϊόντων/υπηρεσιών τους: με άλλα λόγια, τη διαφήμιση. Ειδικά όταν αναφερόμαστε στο online περιβάλλον, οι ψηφιακές πλατφόρμες διαφήμισης εξυπηρετούν διαφορετικές ανάγκες.

Στον ψηφιακό κόσμο, ο ανταγωνισμός είναι σαφώς περισσότερος, από τη διαφήμιση στα παραδοσιακά μέσα. Και αυτό γιατί, το κόστος είναι εξαιρετικά χαμηλό στις πλατφόρμες αυτές. Ας δούμε λοιπόν τη βασική διαφορά ανάμεσα σε δύο βασικά εργαλεία: google και facebook!

Διαφήμιση μέσω google

Οι διαφημίσεις της google, εμφανίζονται όταν κάποιος αναζητεί κάτι πολύ συγκεκριμένο. Για παράδειγμα, αν διαθέτεις ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας, και θελήσεις να διαφημιστείς μέσω google ads, μπορείς να εμφανίσεις τη διαφήμισή σου, κάθε φορά που κάποιος αναζητά ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας, μέσα από την search μπάρα της google. Μετά από κάθε σχετική αναζήτηση κάθε χρήστη, οι διαφημίσεις σου θα εμφανιστούν πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα και θα χρεώνεσαι κάθε φορά που κάποιος θα κάνει click. Πρόκειται λοιπόν για μία μορφή paid search.

Διαφήμιση μέσω facebook

Στο facebook, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Επιλέγεις ένα κοινό το οποίο έχει συγκεκριμένες ιδιότητες, με βάση κάποιες μεταβλητές και ενδιαφέροντα: φύλλο, ηλικία, επίπεδο σπουδών, περιοχή, προτιμήσεις κλπ. Η διαφήμιση ενεργοποιείται και αρχίζει να εμφανίζεται στη σελίδα του χρήστη με τις υπόλοιπες δημοσιεύσεις που βλέπει. Η διαφορά με το παράδειγμα που αναφέραμε πιο πάνω, είναι ότι ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση που ενεργοποίησες, χωρίς απαραίτητα να την αναζητήσει ο ίδιος, βάσει των κριτηρίων στόχευσης, που θέτεις κάθε φορά. Αν μπορούσαμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό, η λειτουργία του facebook είναι κατά κάποιο τρόπο όμοια με την τηλεόραση. Στη ροή του περιεχομένου που παρακολουθείς, εμφανίζεται και στις δύο περιπτώσεις διαφημίσεις, για τις οποίες όμως δεν έχει προηγηθεί από τον θεατή/χρήστη κάποιου είδους αναζήτηση.

Συνοψίζοντας τις διαφορές στις πλατφόρμες διαφήμισης

Μετά από την αναφορά σε συγκεκριμένα παραδείγματα, μπορούμε να συνοψίσουμε τη βασική διαφορά στο εξής: Στην πρώτη περίπτωση, η ανάγκη για την υπηρεσία/προϊόν υπάρχει και εκδηλώνεται μέσω της αναζήτησης από πλευράς χρήστη και η google ικανοποιεί την ανάγκη αυτή, μέσα από την εμφάνιση αποτελεσμάτων. Στη δεύτερη περίπτωση, η διαφήμιση “αναζητά” τους εν δυνάμει αποδέκτες της.

Ποιο από τα δύο advertising tools;

Αν είσαι σε δίλημμα με ποια πλατφόρμα πρέπει να ξεκινήσεις, η απάντηση είναι απλή: χρησιμοποίησε τις συνδυαστικά και μην αποκλείεις την μία από την άλλη. Θυμήσου ότι η κάθε μία επιτελεί έναν συγκεκριμένο σκοπό. Το facebook μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως το εργαλείο εκείνο, το οποίο θα γνωστοποιήσει αυτό που θες να προβάλλεις στο στοχευμένο κοινό που εσύ θα ορίσεις. Η διαφήμιση μέσω google ads, μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά, με την προϋπόθεση να γνωρίζεις τις αναζητήσεις που κάνει το κοινό που σε ενδιαφέρει, ώστε να του δώσεις την καλύτερη απάντηση που να τους ικανοποιεί, μέσα από τα paid results που θα του εμφανίζονται και άρα να προκύψουν δυνητικά conversions.

Ο κόσμος του digital marketing χαρακτηρίζεται από συχνές αλλαγές. Εσύ γιατί να μένεις πίσω; Μπορείς ανά πάσα στιγμή να απευθυνθείς σε εξειδικευμένα agencies, τα οποία θα βρουν για σένα την καλύτερη λύση, προσφέροντάς σου την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι!

Advertising

ads · facebook ads · google ads · διαφήμιση · πλατφόρμες

Giannis Soultis

Ο Γιάννης είναι απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Συνέχισε τις σπουδές του λαμβάνοντας το Professional Diploma in Digital Marketing. Aυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Media Executive.

Recently Published

»

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και οι στρατηγικές Digital Marketing

»

Εφτά βασικοί τρόποι για να προωθήσεις το e-shop σου

»

Τα 3 κλειδιά των Social Media για τις επιχειρήσεις

»

Εκτόξευσε το brand σου με τα Instagram Stories

»

Digital Marketer – 5 βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει

»

Πώς να δημιουργήσετε ένα πλάνο δοκιμής για το περιεχόμενο των Social Media σας

»

E-mail marketing το 2018: Έχει λόγο ύπαρξης ή μήπως όχι;

»

9 Τρόποι για να αξιοποιήσεις τα Instagram stories στον εργασιακό χώρο

»

Social Media Marketing and Digital Marketing

»

4 tips για να προσελκύσετε το κοινό σας

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο