The New Stuff - Suit digital marketing

Πως θα παραμείνουν οι επισκέπτες στη σελίδα σας

Δήμητρα Γεωργίου


Τόσο η Google όσο και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να προωθούν το περιεχόμενο που ταιριάζει με τις ανάγκες του κάθε χρήστη ξεχωριστά. Γι’ αυτό τον λόγο, η εμπειρία που έχει ο χρήστης σε ένα site παίζει τον σημαντικότερο ρόλο σε ότι αφορά το SEO. Δηλαδή, όσο πιο χρηστικό είναι ένα site τόσες περισσότερες πιθανότητες υπάρχουν να αποκτήσει και μεγαλύτερη και πιο συγκεκριμένη επισκεψιμότητα.

Φυσικά, όταν μιλάμε για θέματα SEO και βελτίωσης ιστοσελίδας, γίνεται τεράστια η λίστα με τα πράγματα που πρέπει να γίνουν. Άλλωστε, τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και είναι σημαντικό να έχουμε κάποιες βασικές αρχές για το που πρέπει να εστιάζουμε.
Παρακάτω θα βρείτε τον οδηγό με τις 5 σημαντικότερες λειτουργίες που μπορούν να δώσουν προβάδισμα σε κάθε site.

1. «Μη με κάνεις να σκέφτομαι»

Την πρώτη βασική αρχή της χρηστικότητας ενός site έθεσε ο Steve Krug λέγοντας την πολύ απλή φράση “Don’t make me think”, αναφερόμενος φυσικά στην ανάγκη του χρήστη. Είναι λογικό ότι κάθε επιχείρηση που συνθέτει ένα site θέλει να επικοινωνήσει ένα εύρος περιεχομένου και γι’ αυτόν τον λόγο μπήκε άλλωστε στη διαδικασία να δημιουργήσει το site. Παρόλα αυτά, οι πληροφορίες πρέπει να φτάνουν στον χρήστη όσο πιο εύκολα, γρήγορα και ανώδυνα γίνεται.

Ένα πολύ απλό κριτήριο που μπορεί να βοηθήσει να κατανοήσουμε έναν χρήστη, είναι ο χρόνος. Οι περισσότεροι από τους χρήστες που θα επισκεφθούν τη σελίδα σας θα είτε θα είναι, παράλληλα, απασχολημένοι με κάτι άλλο, είτε θα έχουν λίγο χρόνο που θα μπορούν να διαθέσουν. Ο δικός σας ρόλος έρχεται όταν πρέπει να φτιάξετε το site με τέτοιον τρόπο που να μπορεί ο καθένας να φτάσει στην πληροφορία που αναζητά μέσα σε πολύ λίγα βήματα.

Mini tip: Φτιάξτε το site σας όσο πιο χρηστικό γίνεται. Μην προσπαθείτε να υποθέσετε τι μπορεί να είναι αυτό που θέλει ο μέσος όρος των χρηστών.

2. Το Test των 5΄

Η βασική ερώτηση που πρέπει να είστε σε θέση να απαντήσετε θετικά είναι: αν έβλεπε την σελίδα ένας άνθρωπος των σπηλαίων, θα μπορούσε να περιηγηθεί σε αυτήν; Με την παραπάνω ερώτηση μπορείτε να μάθετε αν όντως έχετε δημιουργήσει με σωστό τρόπο τη σελίδα σας.

Ο Donald Miller δίνει, μέσα σε 3 απλές υπο-ερωτήσεις, τον τρόπο για φτάσετε στην απάντηση αυτής της ερώτησης. Για αρχή παίρνετε κάποιον, που δεν έχει ξαναδεί τη σελίδα σας, τον αφήνετε να επεξεργαστεί το site σας για μόλις 5 λεπτά και ύστερα κλείνετε το laptop. Στη συνέχεια του κάνετε τις 3 ερωτήσεις.

• Τι προσφέρει η επιχείρηση;
• Πως μπορεί να σε βοηθήσει;
• Τι χρειάζεται να κάνεις για να αγοράσεις (ένα προϊόν ή υπηρεσία);

Mini tip: Μπορεί ο χρήστης να καταλήξει σε αυτό που χρειάζεται από τη σελίδα μέσα σε 5 λεπτά; Αν όχι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πρέπει να επανεξετάσετε το site σας.

3. Το test κάλυψης αναγκών

Οι χρήστες, πλέον, χρησιμοποιούν το κινητό τους περισσότερο απ’ ότι τον υπολογιστή. Εξαιτίας αυτού, η Google δίνει μεγάλη σημασία στην μέτρηση της συγκεκριμένης λειτουργίας.

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει μία κλίμακα αξιολόγησης που επικεντρώνεται στους χρήστες κινητών. Γι’ αυτό τον λόγο, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι το site σας είναι βελτιστοποιημένο, ιδιαίτερα για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων. Στην περίπτωση που η σελίδα σας δεν πληροί τις κατάλληλες προϋποθέσεις, θα παρατηρήσετε ότι οι χρήστες θα επιστρέφουν στα αποτελέσματα αναζήτησης, με σκοπό να ελέγξουν άλλα sites. Φυσικά, το αποτέλεσμα θα είναι να χάνετε συνεχώς θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

Mini tip: Σύμφωνα με έρευνα της Google, οι χρήστες κινητών έχουν 5 φορές περισσότερες πιθανότητες να εγκαταλείψουν πιο γρήγορα την προσπάθεια πλοήγησης σε ένα site, που δεν είναι mobile friendly.

4. “K.I.S.S.”

Το συγκεκριμένο ακρωνύμιο KISS αναφέρεται στην αρχή “Keep it Short and Simple”. Επειδή κανείς δεν θέλει να φτιάξει ένα site που να μην ενθουσιάζει τον χρήστη, συχνά πέφτουμε στην παγίδα να δημιουργήσουμε κάτι πολύπλοκο ή φανταχτερό. Αντιθέτως, όμως, η λογική του KISS υπενθυμίζει ότι ένα απλό και εύχρηστο site είναι πάντα η πιο σοφή επιλογή.

Μπορείτε εύκολα τηρώντας 4 απλές αρχές να απλουστεύσετε τη λειτουργία της σελίδας σας.
• Χρησιμοποιείστε σαφής ετικέτες πλοήγησης
• Επιλέξτε εικονίδια που να συνδέοντα με το γενικό design και το logo της σελίδας
• Προσπαθήστε να γράφετε με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται
• Αφαιρέστε στοιχεία στη σελίδα σας που δεν είναι απαραίτητα

Mini tip : Προσπαθήστε να είστε όσο πιο άμεσοι και απλοί γίνεται. Επίσης, θυμηθείτε ότι όσο χάνεται από design τόσο περισσότερο κερδίζετε σε λειτουργικότητα και αντίστροφα.

5. Ο χρήστης δεν διαβάζει λεπτομερώς

Είναι ελάχιστοι οι χρήστες που θα διαβάσουν έστω και μία ολόκληρη σελίδα από το site σας. Συνήθως οι χρήστες ψάχνουν κάτι συγκεκριμένο, που τους κάνει να ψάχνουν μόνο γι’ αυτό χωρίς να προσέχουν τις λεπτομέρειες.
Από το 1997, ο Jakob Nielson σε έρευνά του ανέφερε ότι το 79% των χρηστών έριχνε μόνο μια γρήγορη ματιά, σε κάθε νέα σελίδα που εμφανιζόταν μπροστά του. Από την άλλη πλευρά, μόνο το 16% των χρηστών διάβαζε λεπτομερώς ολόκληρη τη σελίδα. Ακόμη, πρόσφατες έρευνες έχουν καταλήξει στα ίδια συμπεράσματα.

Βάση των παραπάνω δεδομένων, μπορείτε να δημιουργήσετε το site σας με τέτοιον τρόπο ώστε να μπορεί ο χρήστης να «σκανάρει» πιο εύκολα το περιεχόμενος σας. Έτσι, διευκολύνετε τον αναγνώστη ενώ, ταυτόχρονα, του δίνετε τις πληροφορίες εκείνες που θέλετε. Τρία απλά εργαλεία στα οποία μπορείτε να βασιστείτε είναι η χρήση επικεφαλίδων, bold text και αρκετού ελεύθερου χώρου.

Καταλήγουμε, λοιπόν, στο συμπέρασμα ότι η λειτουργικότητα παίζει καίριο ρόλο στη δημιουργία ενός site. Η απλότητα είναι το βασικό που θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας καθ΄ όλη τη διάρκεια προετοιμασίας του site. Τέλος, αυτό που θα καταφέρετε θα είναι να μπορούν οι χρήστες να περιηγηθούν στη σελίδα σας εύκολα, γρήγορα και κυρίως παίρνοντας το μήνυμα που θέλετε να περάσετε.

Content · Copywriting · Google · How To · SEO · Social Media · user experience

user experience · website

Δήμητρα Γεωργίου

Η Δήμητρα είναι απόφοιτη του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Ιονίων Νήσων. Την περίοδο αυτή εργάζεται ως Account Executive στην εταιρεία Socialab.

Recently Published

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

ad-campaign-launch-blog
»

Μία επιτυχημένη digital καμπάνια σε 5 βήματα

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο