The New Stuff - Suit digital marketing

Πως τα Social Media επηρέασαν δραστικά την κοινότητα των κωφών!

Giannis Kotselis


Είναι γνωστό ότι τα social media έχουν αλλάξει τον τρόπο που οι άνθρωποι επικοινωνούν μεταξύ τους. Σε σύγκριση με την προηγούμενη δεκαετία, γνωρίζουμε περισσότερα από κάθε άλλη φορά για τη ζωή των ανθρώπων (και τη ζωή των παιδιών τους). Έχουμε επίσης γίνει πιο έμπειροι στη γραπτή και οπτική επικοινωνία έναντι καθαρά της λεκτικής επικοινωνίας. Υπάρχει όμως μια ομάδα για την οποία η εμφάνιση των social media κυριολεκτικά άλλαξε τη ζωή τους και αυτή είναι η κοινότητα των κωφών. Σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Στατιστικής για την Υγεία των Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχουν περίπου 1 εκατομμύριο «λειτουργικά κωφοί» άνθρωποι στις ΗΠΑ, με περισσότερους από τους μισούς να είναι άνω των 65 ετών. Επιπλέον, εκατομμύρια άλλοι έχουν βιώσει κάποιο επίπεδο απώλειας ακοής. Εκείνοι που μεγάλωσαν χωρίς την ικανότητα να ακούν ή να μιλούν αντιμετώπιζαν πάντα σημαντικές δυσκολίες στην επικοινωνία με τον έξω κόσμο, ακόμη και αν είναι γνώστες τις νοηματικής γλώσσας.

«Ενώ μεγάλωνα, έγινε σαφές από την αρχή ότι δεν θα γινόμουν αποδεκτός ως ισότιμος από τους δασκάλους, με περιφρονήσεις από τους λιανοπωλητές και τους συνομηλίκους μου που διασκέδαζαν με τη νοηματική μου γλώσσα», λέει ο Ryan Commerson, 41 ετών, υπεύθυνος των μέσων ενημέρωσης για την υπηρεσία επικοινωνίας για τους κωφούς. «Και λόγω των περιστάσεων, η εμπιστοσύνη και η ταυτότητά μου χρειάστηκαν περισσότερο χρόνο για να αναπτυχθούν. Ως εκ τούτου, δεν μπορούσα να καταλάβω πώς να αξιοποιήσω τον εαυτό μου όσον αφορά την επικοινωνία μου με άλλους που δεν γνώριζαν τη νοηματική γλώσσα».

Στη δεκαετία του ’60, εφευρέθηκε μια συσκευή που ονομαζόταν TTY, ωστόσο δεν έγινε τόσο mainstream μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’80 έως τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Το TTY επέτρεψε στους χρήστες να πληκτρολογήσουν ένα μήνυμα, με τους λήπτες είτε να λάμβάνουν το «κείμενο» είτε μία «ηχογράφηση» του κειμένου από ένα πρόσωπο που μιλάει, ανάλογα με το αν το άτομο στην άλλη γραμμή θα μπορούσε να ακούσει ή όχι.  «Στη δεκαετία του ’90, ήμουν σε θέση να κάνω την πρώτη μου κλήση αναμετάδοσης. Μπορούσα να καλέσω έναν συμμαθητή  μου από το σχολείο, μέσω της χρήσης του TTY, και ένας «χειριστής αναμετάδοσης» θα έπαιρνε τις κλήσεις μου  (με βάση το κείμενο) και θα μετέδιδε τα μηνύματά μου μέσω της φωνής του στο άλλο άκρο», εξηγεί ο Commerson. «Ήταν αδέξιο να ζητάς μια κοπέλα να βγείτε μέσω ενός διερμηνέα».

Σύντομα με την εμφάνιση των social media όλο αυτό το σκηνικό άλλαξε. Ο Derek Troy, 39, ιδιοκτήτης των Derek Bikes και μέλος της επιτροπής Deaf Planet Soul, λέει ότι γνώρισε για πρώτη φορά τα social media «πριν από πολλά χρόνια όταν είδα MySpace και LinkedIn». Μόνο όταν ένας φίλος του τον έπεισε να φτιάξει προφίλ στο Facebook το 2010, ο ίδιος βίωσε για πρώτη φορά αυτό που θα αποτελούσε γενικότερη αλλαγή  για το πώς επικοινωνούσε με τον υπόλοιπο κόσμο. Σήμερα, ο Troy ποστάρει σχεδόν καθημερινά και το Facebook τον βοήθησε να αναπτύξει την επιχείρησή του αγοράζοντας και πωλώντας ποδήλατα και άλλα αντικείμενα. Οι πελάτες μου συνήθως δεν γνωρίζουν ότι είμαι κωφός. Είμαι καλός με τις λέξεις και θα ήθελα να το χρησιμοποιήσω προς όφελός μου», λέει ο Troy.

Ο Commerson λέει ότι χρησιμοποιεί Facebook, Twitter, Instagram και LinkedIn «για κοινωνική δικτύωση, ανταλλαγή ιδεών και αυτοπροβολή». Σημειώνει ότι τα social media άλλαξαν όχι μόνο τη ζωή του, αλλά και όλους τους υπόλοιπους γύρω του. «Τα social media άλλαξαν τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι», ανέφερε. «Και οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να γράφουν μηνύματα μέσω τηλεφώνου, κάτι που είναι σίγουρα επωφελές για μένα αλλά και άλλους κωφούς». Τα κοινωνικά μέσα έχουν επίσης «δώσει σε μας τα εργαλεία που χρειαζόμαστε για να κινητοποιηθούμε, να επανασυνδέσουμε και να οργανώσουμε την κοινότητά μας», ανέφερε ο Commerson και ίσως το πιο σημαντικό, έχουν αλλάξει το πώς η κοινότητα γίνεται αντιληπτή από άλλους.

«Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα για τους κωφούς είναι το στίγμα ότι είμαστε διανοητικά κατώτεροι, επειδή το στερεότυπο είναι ότι αν δεν μιλάτε και δεν ακούτε, δεν μπορείτε να αναπτυχθείτε πνευματικά», είπε. «Τα social media άλλαξαν αυτό το φαινόμενο για εμάς, δίνοντάς μας την πλατφόρμα για να επιδείξουμε τις δυνατότητές μας». Ένα αποτέλεσμα αυτού είναι μια ακμάζουσα κοινότητα κωφών στις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού σε άλλες χώρες. Πράγματι, η κεφαλαιοποίηση της λέξης «Κωφών» έχει σκοπό να «διεκδικήσει την κυριότητα της λέξης» ως πηγή υπερηφάνειας, λέει ο Commerson. «Σήμερα, στην ηλικία των 41 ετών, με πολύ περισσότερη εμπιστοσύνη, επικοινωνώ με τους ανθρώπους καλύτερα απ’ ότι μπορούν μεταξύ τους», δήλωσε ο Commerson με ένα (γραπτό) chuckle.

«Έχω μάθει ότι η επικοινωνία είναι περισσότερο για την σαφή διατύπωση των ιδεών σας. Οπλισμένοι με ένα iPhone, μερικές εφαρμογές, ένα σύνολο δεξιοτήτων για την πληκτρολόγηση υψηλής ταχύτητας και καλά διαμορφωμένες ιδέες, η επικοινωνία βγαίνει αβίαστα. Και τώρα υπάρχουν νέες εξελίξεις, που θα αναλάβουν την οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων σε ένα εντελώς νέο επίπεδο». Το περασμένο έτος, το Facebook παρουσίασε μια νέα επιχειρηματική αποστολή: «Να δώσει στους ανθρώπους τη δύναμη να οικοδομήσουν την κοινότητα και να φέρουν τον κόσμο πιο κοντά». Είναι δύσκολο να βρεθεί μια κοινότητα που έχει επηρεαστεί περισσότερο θετικά από την έλευση του Facebook και άλλων κοινωνικών εργαλείων από την κοινότητα κωφών. Ο Troy συνοψίζει τη μαζική αλλαγή που έχουν κάνει τα social media στη ζωή του με μια απλή αποδοχή: «Ντρεπόμουν όταν χρησιμοποιούσα τη νοηματική γλώσσα. Τώρα πια είμαι υπερήφανος που είμαι κωφός».

How To · Social Media

Social Media · επικοινωνία · κωφοί

Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Communications · Media

Giannis Kotselis

O Γιάννης είναι απόφοιτος του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο χώρος του Digital Marketing και ειδικότερα των Social Media μπήκε στη λίστα ενδιαφέροντός του από πολύ μικρή ηλικία. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας και οι στρατηγικές Digital Marketing

»

Εφτά βασικοί τρόποι για να προωθήσεις το e-shop σου

»

Τα 3 κλειδιά των Social Media για τις επιχειρήσεις

»

Εκτόξευσε το brand σου με τα Instagram Stories

»

Digital Marketer – 5 βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει

»

Πώς να δημιουργήσετε ένα πλάνο δοκιμής για το περιεχόμενο των Social Media σας

»

E-mail marketing το 2018: Έχει λόγο ύπαρξης ή μήπως όχι;

»

9 Τρόποι για να αξιοποιήσεις τα Instagram stories στον εργασιακό χώρο

»

Social Media Marketing and Digital Marketing

»

4 tips για να προσελκύσετε το κοινό σας

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο