The New Stuff - Suit digital marketing

Τί είναι τα URL Shorteners και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

Ράνια Καλλίρη


Υπάρχουν περισσότεροι από 4,3 δισεκατομμύρια χρήστες internet παγκοσμίως, πάνω από 644 εκατομμύρια sites που έχουν δημιουργηθεί και πάνω από 2,9 δισεκατομμύρια e-mails που αποστέλλονται καθημερινά. Oι αριθμοί αυτοί αυξάνονται κάθε δευτερόλεπτο.

Watching the internet grow - Rebrandly

Οι διευθύνσεις URL παίζουν σημαντικό ρόλο στον ψηφιακό κόσμο. Είναι το εργαλείο, το μέσο επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε στην digital εποχή. Δυστυχώς όμως, με την πάροδο του χρόνου και τη διεύρυνση του web, μεγάλωσαν και γίναν πολύπλοκες και αυτές.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Τί είναι το “URL”;

Ο όρος “URL” αποτελείται από τα αρχικά της φράσης “Uniform Resource Locator” και αποτελεί έναν τρόπο για τον εντοπισμό της θέσης ενός αρχείου στο διαδίκτυο.

Με απλά λόγια, μια διεύθυνση που μας οδηγεί ακριβώς εκεί που βρίσκεται το περιεχόμενο που αναζητάμε.

Προσοχή! Το “URL” είναι διαφορετικό από το “domain name”.

Τί είναι το URL Shortener;

Το URL Shortener είναι ένα ψηφιακό εργαλείο συντόμευσης διευθύνσεων URL, το οποίο δημιουργεί αυτόματα μια νέα μικρότερη διεύθυνση, η οποία μεταφέρει τους αναγνώστες στο ίδιο landing page με την αρχική.

Image result for url shortener

Πώς βρίσκει χρήση κάτι τέτοιο;

Τα URL Shorteners είναι ένα από τα πιο υποτιμημένα εργαλεία του digital marketing, καθώς διευκολύνουν τη χρήση και διαχείριση μεγάλων διευθύνσεων URL.

Πολλές φορές ίσως έχετε παρατηρήσει πως όταν θέλετε να στείλετε ένα link σε κάποιον φίλο ή πελάτη αυτό μοιάζει κάπως μεγάλο, περίπλοκο και με περιττούς χαρακτήρες…

https://www.nytimes.com/interactive/2018/09/25/climate/scotland-orkney-islands-sea-level.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage

Ένα “URL Shortener” θα έκανε το παραπάνω link να εμφανίζεται με τον εξής ωραίο, απλό και ευπαρουσίαστο τρόπο:

https://nyti.ms/2OSqP7D

Η χρήση τους γίνεται αναγκαία όταν τα links προορίζονται για χρήση και μοιράζονται σε πλατφόρμες micro-blogging, όπως είναι το Ιnstagram και το Twitter, που έχουν περιορισμό στους χαρακτήρες.

Branded Short URL

Ποιά είναι τα οφέλη χρήσης τους;

Αρχικά, σύμφωνα με έρευνες, τα συνεπτυγμένα links που προέρχονται από ένα τέτοιο πρόγραμμα, λαμβάνουν έως και 39% περισσότερα clicks, σε σύγκριση με τα κανονικά URLs, ακόμα και αν αυτά ήταν εξ’αρχής μικρά.

Βασικό χαρακτηριστικό των URL Shorteners είναι η δυνατότητα που δίνουν στον χρήστη να δημιουργήσει δικά του custom branded URLs.

Image result for url shortener

Αυτά μπορούν να διαβαστούν, να απομνημονευτούν και να πληκτρολογηθούν εύκολα, καθιστώντας τα ιδανικά για οποιαδήποτε μορφή έντυπης διαφήμισης, όπως αφίσες, φυλλάδια, περιοδικά ή επαγγελματικές κάρτες.

URL Shortener

Ακόμα, τα περισσότερα URL Shorteners προσφέρουν κάποια βασικά insights μέσω analytics, επιτρέποντάς σας την παρακολούθηση της απόδοσης του link σας και δίνοντας βασικές πληροφορίες για την βελτίωση της στρατηγική σας στο marketing.

Bitly Analytics

Τέλος, υπάρχουν URL Shorteners, τα οποία προσφέρουν retargeting marketing μέσω pixel, απευθείας πάνω στο custom url σας, επιτρέποντάς σας έτσι μία εύκολη επαναστόχευση του κοινού σας.

Τα URL Shorteners έχουν εξελιχθεί πολύ, από την πρώτη τους εμφάνιση σχεδόν 20 χρόνια πριν. Έχουν μετατραπεί από ένα απλό εργαλείο συντόμευσης του συνδέσμου σας, σε ένα ολοκληρωμένο εργαλείο παρακολούθησης που σας βοηθάει στο marketing και την ανάπτυξη του brand σας.

Μια σύντομη Infographic αναδρομή

Το μέλλον

Τα URL Shortener υπάρχουν και διευκολύνουν την ζωή μας από το 2002. Έχουν συμβάλει σημαντικά στη διατήρηση της σπουδαιότητας και της χρησιμότητας της διεύθυνσης URL στο συνεχώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο, αλλά για τον online κόσμο είναι παλιά νέα. Ενώ η φύση του URL/Link δεν θα εξαφανιστεί ποτέ, το πώς αλληλεπιδρούμε με αυτό αλλάζει διαρκώς.

Ίσως στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, τα links θα βρίσκονται στο παρασκήνιο και εμείς θα επικοινωνούμε μόνο με τους προσωπικούς A.I.(*Artificial Intelligence) βοηθούς μας.

Τότε θα λέμε “Την εποχή μου, έπρεπε να πληκτρολογούμε www.”…

 

Social Media

analytics · digital marketing · link · social media tools · URL · url shortener

e-Shops · Small Businesses

Communications · Media · Technology

Ράνια Καλλίρη

H Ράνια Καλλίρη έχει σπουδάσει Νομική με έμφαση στο Ευρωπαικό Δίκαιο, η αγάπη της όμως να μαθαίνει συνεχώς νέα πράγματα και το ανήσυχο πνεύμα της, την οδήγησαν στο χώρο του Digital Marketing. Την κέρδισε ο τομέας της επικοινωνίας και του PR, και σήμερα εργάζεται σαν PR executive στην Socialab.

Recently Published

»

Instagram Stories & Useful Tools

»

8 οφέλη του Digital Marketing έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης

»

Πώς να διαχειριστείτε ένα Social Media Crisis

»

8 τρόποι για να σας προσέξουν στο Instagram

»

3 mobile marketing tips που θα σας φανούν χρήσιμα

»

Πώς και γιατί το Quality Score του AdWords επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της διαφήμισής σας

»

Google Ads vs Facebook Ads

»

Πώς να δημιουργήσετε shareable περιεχόμενο στα social media

»

ΝΒΑ’s Digital Strategy: Μπορεί να ωφελήσει και το δικό σου brand

Inbound vs Outbound
»

Inbound vs Outbound marketing

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο