The New Stuff - Suit digital marketing

Τι είναι τα Marketing Funnels και ποιά τα οφέλη τους

Νατάσα Γιασεμάκη


Γενικά θα λέγαμε ότι ένα Marketing Funnel περιγράφει το “ταξίδι” του πελάτη μαζί σας σε μία εμπειρία αγοράς. Τα Marketing Funnels είναι μία στρατηγική marketing που συνεπάγεται τη χρήση διαφορετικών τακτικών marketing και με προσεκτική ανάλυση σας ενημερώνει για το τι πρέπει να κάνει η εταιρεία σας για να επηρεάσει τους καταναλωτές σε ορισμένα στάδια.

Η ονομασία “Funnel” προέρχεται από το πραγματικό χωνί που γνωρίζουμε όλοι, επειδή καθώς μετακινείστε κατά μήκος των σταδίων, τα άτομα που γίνονται πελάτες, μειώνονται. Για παράδειγμα, εάν ξεκινήσετε με 100 πελάτες στην κορυφή του Funnel, μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτών θα καταλήξει τελικά στο τελικό στάδιο της αγοράς.

Τα στάδια των Marketing Funnels

Στα τέλη του 20ου αι., ο Elias St. Elmo Lewis, δημιούργησε ένα μοντέλο που υπογραμμίζει τα στάδια της σχέσης ενός πελάτη με μία επιχείρηση. Το μοντέλο αυτό ονομάζεται AIDA από τα αρχικά των λέξεων: Awareness, Interest, Desire, Action και χρησιμοποιείται από τους περισσότερους marketers.

Ας ρίξουμε μια ματιά λοιπόν στα 4 αυτά στάδια:

# Awareness

Σε αυτό το στάδιο, ο κύριος στόχος είναι να εισάγει το brand και τα προϊόντα σας στο κοινό που επιθυμείτε. Το πρώτο στάδιο, είναι αυτό στο οποίο όλες οι προσπάθειες Marketing θα πρέπει να επικεντρωθούν στην προσέλκυση προσοχής αλλά και στην προσέγγιση όσο το δυνατόν περισσότερων ατόμων.

Η διάδοση της αναγνωρισιμότητας του brand σας καθώς και η προσέλκυση ατόμων, είναι ένα από τα στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το πρώτο στάδιο και η επιτυχία του ή μη σχετίζεται με τον αριθμό των ατόμων που μπορείτε να οδηγήσετε στο επόμενο στάδιο. 

# Interest

Το δεύτερο στάδιο, όπως φανερώνει και το όνομά του είναι εκείνο κατά το οποίο τα άτομα αρχίζουν να έχουν ενδιαφέρον για το προϊόν ή το brand σας και αρχίζουν να μαθαίνουν για τα χαρακτηριστικά του.

Στόχος σας επομένως σε αυτό το σημείο, είναι να τους ενημερώσετε για τα οφέλη των προϊόντων/υπηρεσιών σας και σε τι υπερτερούν από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά σας, κάτι που θα σας βοηθήσει να κάνετε το προϊόν πιο ελκυστικό.

# Desire

Προχωρώντας στο επόμενο στάδιο, συναντάμε την «επιθυμία» ενός ατόμου να θέλει να αγοράσει το προϊόν/υπηρεσία σας. Ουσιαστικά εδώ, είναι η μετάβαση από το «μου αρέσει» στο «θέλω να το αγοράσω» γι’ αυτό και θα πρέπει να αλληλεπιδράσετε με τους υποψήφιους πελάτες με τέτοιο τρόπο, ώστε να αυξηθεί και η επιθυμία για τα προϊόντα σας. Το στάδιο του «desire», θα λέγαμε ότι συμβαίνει σχεδόν ταυτόχρονα με αυτό του «interest» ή ότι συμβαίνουν σε στενή διαδοχή.

# Action

Αυτό είναι και το τελικό στάδιο που συναντάμε, κατά το οποίο ο καταναλωτής μετατρέπεται σε πελάτη πραγματοποιώντας αγορές. Θα πρέπει ωστόσο, να έχετε μία στρατηγική διατήρησης του αγοραστικού κοινού σας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να παραμείνει η επιχείρησή σας κερδοφόρα.

Τα οφέλη των Marketing Funnels

Στην πραγματικότητα, τα Funnels αντικατοπτρίζουν και απλοποιούν το «ταξίδι» της αγοράς του πελάτη. Τα 4 στάδια που προαναφέραμε, μας δείχνουν και τα στάδια λήψης αποφάσεων του αγοραστή. Αυτό βοηθάει τις εταιρείες να αναπτύξουν ισχυρούς δεσμούς μαζί τους. Ο καλύτερος τρόπος να στοχεύσετε τους καταναλωτές, είναι να μάθετε σε ποιο στάδιο βρίσκονται. Και να τους οδηγήσετε στο τελευταίο, δηλαδή την αγορά.

Το μεγαλύτερο όφελος της συγκεκριμένης στρατηγικής, είναι το «measurability», δηλαδή η «μετρησιμότητα» τους. Το Funnels, σας δείχνει, σε ποιο στάδιο χάνετε πελάτες, ώστε να σας βοηθήσει να αλλάξετε τη μέχρι τώρα στρατηγική σας. Για παράδειγμα, εάν χάνετε πελάτες από το πρώτο κιόλας στάδιο, χρειάζεστε μία καλύτερη καμπάνια.

Content · How To · marketing · Social Media

digital marketing · funnel

Agencies · Small Businesses

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media

Νατάσα Γιασεμάκη

Η Νατάσα είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και αυτήν την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στην εταιρεία Socialab.

Recently Published

»

Το YouTube συστήνει τα shopping ads στα κινητά

»

Heatmaps: Ποια η σημασία τους και γιατι να επενδύσετε σε αυτα

»

Copywriting vs. Content Writing: Διαφορές και τι να διαλέξεις

»

Οδηγός για να επιλέξετε όνομα για την επιχείρηση σας

»

Bounce Rate : Τι σημαίνει για εσάς και ποιες οι επιπτώσεις του στην Digital Marketing στρατηγική σας

»

Τα σημαντικότερα Social Media Trends

»

Πώς το Brand σας θα κερδίσει τη «μάχη» των εορτών

»

Απλές τακτικές για να χρησιμοποιήσεις το Video Content Marketing

»

7 απλά βήματα για να δημιουργήσετε LinkedIn Company Page

»

Personal Branding: 4 tips για να ξεχωρίσεις στα Social Media

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο