The New Stuff - Suit digital marketing

Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing!

Vicky Gouvala


Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του marketing

Το marketing αναφέρεται στην αναγνώριση των συγκεκριμένων ενεργειών που κάποιος παίρνει για να μάθει για τη μάρκα σας και να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Είναι πώς οι marketers εκτιμούν την αξία των διαφόρων καναλιών ή συμβάντων που οδήγησαν στη μετατροπή. Η έννοια έχει εξελιχθεί με προοδευτικό τρόπο τον τελευταίο αιώνα.

Σήμερα, οι πωλήσεις γίνονται ή χάνονται με ένα κλικ, οπότε είναι λογικό ότι τα μοντέλα απόδοσης πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς ανάλογα με την εξέλιξη του ψηφιακού κόσμου. Αυτό που λειτούργησε πριν από 30 χρόνια μπορεί να μην αρκεί σήμερα. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι η τακτική της εποχής πριν από το Διαδίκτυο δεν είναι πλέον χρήσιμη.

Το χθες του marketing

Το μάρκετινγκ  υπό μια έννοια υπάρχει από την αρχαιότητα. Στην Κίνα και την Ινδία οι πωλητές προσπαθούσαν να πείσουν τους αγοραστές χρησιμοποιώντας τις επικοινωνιακές δεξιότητές τους.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60, οι ειδικοί του άμεσου μάρκετινγκ, η διοίκηση μάρκετινγκ και ο στρατηγικός προγραμματισμός μάρκετινγκ αποτελούν ουσιαστικό μέρος της επιχείρησης.

Στη δεκαετία του 1950 βρίσκεται  η ρίζα των marketing mix models (ΜΜΜ). Αυτή η προσέγγιση κέρδισε δημοτικότητα στη δεκαετία του ’80, καθώς περιλάμβανε διασταυρούμενη κάλυψη όλων των τύπων μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για να ενθαρρύνουν τις μετατροπές.

Τα MMM ήταν ένα χρήσιμο εργαλείο, εν μέρει λόγω της έλλειψης βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων. Σήμερα, αυτά τα παλαιότερα μοντέλα απόδοσης παρουσιάζουν καθυστέρηση σε έναν ψηφιακό κόσμο και οι έμποροι που εξακολουθούν να βασίζονται σε αυτές, υστερούν σε πολύτιμες πληροφορίες και ιδέες.

Ευτυχώς, η μετάβαση στον ψηφιακό κόσμο έδωσε στους marketers εργαλεία και τεχνικές που έχουν αναζωογονημένα μοντέλα απόδοσης μάρκετινγκ, καθιστώντας δυνατή την παρακολούθηση κάθε βήματος κατά μήκος του ταξιδιού του πελάτη.

Το σήμερα του marketing

Η ευρεία υιοθέτηση των social media και γενικά του Internet έχει ενδυναμώσει τους καταναλωτές και το ταξίδι αγοράς τους είναι πιο περίπλοκο από ποτέ. Έχουν πρόσβαση σε περισσότερες πληροφορίες από ποτέ και μια φωνή για να επιβραβεύσει ή να παραπονεθεί. Αντί να επικοινωνεί μόνο την αξία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, το μάρκετινγκ αυξάνει όλο και περισσότερο τη διαχείριση σχέσεων. Και επειδή οι σχέσεις εξαρτώνται από την κατανόηση του ποιος είναι το άτομο, τα δεδομένα των πελατών είναι πιο σημαντικά από ποτέ.

Οι περισσότερες εταιρείες σήμερα δημιουργούν σχέσεις με το κοινό μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και με διάφορα κοινωνικά μέσα όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, το YouTube, το Instagram, το Yelp, το Flickr, τα blogs, και πολλά άλλα. Εν τω μεταξύ, ο χρόνος που δαπανάται για τα τηλέφωνα και τα tablet έχει ξεπεράσει το χρόνο που δαπανάται για υπολογιστές και ο χρόνος που αφιερώνεται σε εφαρμογές είναι πολύ μεγαλύτερος από τον χρόνο περιήγησης για κινητά. Είμαστε επίσης στην εμφάνιση ενός νέου κύματος συνδεδεμένων συσκευών, όπως τα αυτοκίνητά μας, ρολόγια, γυαλιά, οικιακές συσκευές και πολλά άλλα. Είναι πιο δύσκολο όχι μόνο να συνδέσετε τις ενέργειες που λαμβάνει ένα άτομο, αλλά και να φτάσετε εκείνο το άτομο με το σωστό μήνυμα στο σωστό χρόνο και τόπο.

Το αύριο του marketing

Το multi-channel marketing είναι και ήταν ο βασικός άξονας των επιχειρήσεων. Πολλοί ειδικοί όμως, προβλέπουν ότι θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στο μέλλον που θα επηρεάσουν και θα κάνουν ακόμα πιο αποδοτικές τις τεχνικές marketing που θα χρησιμοποιούνται.

Είναι προφανές ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει απόλυτα το μέλλον του marketing.Το σημαντικό είναι να παρατηρήσουμε ότι το marketing εξελίσσεται δυναμικά και με απίστευτα γρήγορα ρυθμούς. Επομένως, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν και να συγχρονιστούν με τις τάσεις ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές.

marketing · Online Marketing · Social Media

advertising · marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Communications · Media

Vicky Gouvala

Η Βίκη είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά. Ο χώρος του digital marketing την ενθουσιάζει και αυτή τη στιγμή δουλεύει ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

»

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

email-marketing-
»

Είναι το email marketing ακόμη αποτελεσματικό;

»

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη σελίδα “About Us”.

»

Facebook Messenger Bots: Το επόμενο βήμα για το brand σας!

»

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

ROI
»

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

»

Πως το Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μία crowdfunding καμπάνια

»

5 tips για τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου

conversion rate image
»

TIPS για να βελτιώσετε το conversion rate

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο