The New Stuff - Suit digital marketing

Το Guerrilla Marketing συχνά βρίσκεται γύρω σου, το έχεις δει;

Chryssa Arabatzi


ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ GUERRILLA MARKETING?

Αν η λέξη Guerrilla σας ακούγεται ξένη, τότε σας πιάσαμε αδιάβαστους. To Guerrilla marketing είναι ένας τρόπος επικοινωνίας, προώθησης και γνωστοποίησης ενός προϊόντος μιας υπηρεσίας ή μιας ενέργειας. Mπορούμε να πούμε πως είναι αδερφάκι του Viral Marketing. Αυτό το στυλ διαφήμισης, θεωρείται μη συμβατική στρατηγική Marketing. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ένας συνδιασμός Street Art και Marketing.

Αυτό λοιπόν είναι το Guerrilla Marketing. Αφορά κυρίως την εκμετάλλευση εξωτερικών χώρων. Έχει στόχο του την έκπληξη του καταναλωτή, τον θετικό συναισθηματικό αντίκτυπο και τη δημιουργία Social Media buzz. Συχνά προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση στους καταναλωτές, συγκρητικά με πιο παραδοσιακές μορφές διαφήμισης.

Το βασικό στοιχείο μιας πετυχημένης Guerrilla επικοινωνίας, είναι η δημιουργικότητα και η φαντασία. Κάτι ελκυστικό στις ενέργειες αυτές, είναι πως συχνά θεωρούνται low cost, συγκριτικά με άλλες ενέργειες επικοινωνίας.

Σχεδόν όλοι έχουμε γίνει αποδέκτες στοιχείων Guerrilla marketing. Μπορούν να πετύχουν υψηλά ποσοστά word of mouth, ιδίως στα Social Media. Αν δεν είστε βέβαιοι πως έχετε παρατηρήσει γύρω σας παρόμοιες ενέργειες, ακολουθούν ορισμένες περιπτώσεις Guerrilla, που ενδεχομένως να έχετε δει στην καθημερινότητά σας. Oι πιο συχνές δημιουργικές ιδέες, είναι οι εξής:

ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΑ

Είστε startup; Ακόμη καλύτερα!

Το Guerrilla Marketing είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό για τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς είναι φθηνό και εστιάζει περισσότερο στo awareness της διαφήμισης και στον βομβαρδισμό του καταναλωτή από ένα ερέθισμα.

Είστε startup λοιπόν; Προτιμήστε το!

Το Guerrilla Marketing είναι ιδανικό στο να προκαλεί συναισθήματα, έκπληξη, ενθουσιασμό. Η εμφάνιση ενός αυτοκόλλητου παντού γύρω μας, σίγουρα θα κεντρίσει την περιέργειά μας, ως προς τον λόγο που είμαστε δέκτες της πληροφορίας αυτής. Κάπως έτσι είχε ξεκινήσει ο Μηλοκλέφτης για όσους θυμούνται τη #followthefox καμπάνια και είχαν παρατηρήσει τα αυτοκόλλητα της αλεπούς στο κέντρο της Αθήνας.

OUTDOOR INSTALLATIONS

Δεν γίνεται να ξεφύγουν από το βλέμμα μας. Μπορούν να δημιουργήσουν εύκολα Social Media buzz καθώς αποτελούν ενδιαφέροντα στοιχεία, ιδίως για όσους ασχολούνται με το Instagram. Το remake της horror ταινίας “IT”, συνοδεύτηκε από μια άκρως πετυχημένη Guerrilla καμπάνια, με installation κόκκινα μπαλόνια σε υπονόμους, βάση του θέματος του “IT”.

Πολλές ακόμα μεγάλες εταιρίες, χρησιμοποίησαν outdoor installations ανά διαστήματα. Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών είναι συχνά να δημιουργείται μεγάλο buzz, ιδίως πλέον στα instagram stories.

Θα μπορούσαμε να πούμε βέβαια, πως τα outdoor installations, είναι η πιο ακριβή version Guerrilla marketing και συνήθως την επιλέγουν πολυεθνικές, με στόχο να αυξήσουν το brand love και excitement διότι στο awareness είναι ήδη κατοχυρωμένες στο choice set των καταναλωτών.

STREET ART- GRAFFITI

Πολλές φορές επίσης, στοιχεία του δρόμου, αξιοποιούνται για Guerrilla ενέργειες. Οι διαβάσεις πεζών χρησιμοποιήθηκαν συχνά από εταιρίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Mc Donalds και όχι μόνο.

Οι στάσεις λεωφορείων επίσης, είναι συναρπαστικά μέρη για αυτόν τον τύπο καμπάνιας, και έχουν χρησιμοποιηθεί, ουκ ολίγες φορές. Στα μέρη αυτά, τα οποία είναι συνηθισμένα στο μάτι του περαστικού, υπάρχει μια καθημερινή ροή ανθρώπων και όταν εισάγουμε σε αυτά μια ευχάριστη προσθήκη, γίνεται εύκολα παρατηρήσιμη από τον κόσμο.

GUERRILLA – ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ

Είστε startup; Ακόμη καλύτερα και πάλι!

Τα τελευταία χρόνια, έχουμε παρατηρήσει αρκετά έντυπα, με τα οποία μπορεί να αλληλεπιδράσει ο περαστικός. Τραβούν την προσοχή του, περισσότερο από μια απλή αφίσα και αν έχουν “catchy” περιεχόμενο, ενώ μπορούν να λειτουργήσουν και ως Social Media buzz. To συγκεκριμένο ενδείκνυται για μικρούς επαγγελματίες και freelancers, διότι είναι οικονομικό και στοχεύει συνήθως άμεσα στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Όσο απλά και διασκεδαστικά βέβαια μας ακούγονται όλα αυτά τα δημιουργικά concept, τόσο χρειάζονται πολύ καλή οργάνωση και marketing thinking ώστε να έχουμε την αναμενόμενη απόδοση. Μπορείτε να ζητήσετε καθοδήγηση ανά πάσα στιγμή από ειδικούς, για να δείτε τα αποτελέσματα της Guerrilla καμπάνιας σας και τους στόχους σας να υλοποιούνται με επιτυχία!

Advertising · marketing · Social Media

advertising · Content · Guerilla Marketing · guerrilla · Social Media

Chryssa Arabatzi

Η Χρύσα είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου. Μετά την ολοκλήρωση του προπτυχιακού της τίτλου, κατέληξε πως θα ήθελε να ασχοληθεί με το κομμάτι του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας. Έτσι, συνέχισε τις σπουδές της στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, συμμετέχοντας στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Marketing & Communication". Αυτή τη στιγμή, εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Τα σωστά keywords, μπορούν να κάνουν το άρθρο σου να ξεχωρίσει.

»

Πως να υπολογίσετε το Engagement rate στο Instagram

»

Τί είναι τα URL Shorteners και γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιείς.

»

Ο ενθουσιασμός για τα e-Sports και οι Digital Marketers

»

Τι χρειάζεται να γνωρίζεις για το location-based marketing

»

5 tips για να βελτιώσετε τη διαφήμισή σας στα Social Media.

inbound marketing
»

Τι είναι το inbound marketing;

»

Τί είναι το Google Data Studio και πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

»

10 Στατιστικά για τα social media που πρέπει να γνωρίζεις!

»

Πως θα κάνετε τις διαφημίσεις σας στο διαδίκτυο να ξεχωρίσουν

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο