The New Stuff - Suit digital marketing

Γιατί κάνουν unfollow οι χρήστες;

Fotini Tzika


Τι είναι αυτό  που οδηγεί τους χρήστες στο να κάνουν unfollow; Πρόκειται για ένα θέμα που πολλοί αναρωτήθηκαν, αλλά ίσως δεν βρήκαν την απάντηση ακόμα. Βάσει έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε πάνω από 1,000 άτομα, υπάρχουν πέντε κύρια λάθη που εκνευρίζουν το διαδικτυακό κοινό.

1. Promote,  promote και πάλι promote

Ίσως να θεωρείς ότι η χρησιμότητα των social media περιορίζεται στην παρουσίαση των προσφορών και των προϊόντων σου μέσω posts. Ήρθε η ώρα να μάθεις πως το 57,5% των ατόμων της έρευνας το έθεσαν σαν νούμερο ένα πιο ενοχλητικό συνήθειο των brands online.

Αν ακόμα σου φαίνεται περίεργο θα πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι τα social media δεν είναι ένα μέσο μονόδρομης επικοινωνίας και πληροφόρησης. Θα πρέπει να ωθήσεις τους fans σου να επικοινωνήσουν μαζί σου και να αναπτύξετε μια πιο στενή σχέση. Αυτό είναι εξάλλου το κύριο χαρακτηριστικό που διαχωρίζει το digital marketing με το παραδοσιακό. Η αμεσότητα της επικοινωνίας.

Promotes

2. Αργκό; Thanks, but no thanks

Έχουμε δει πολλά brands να υιοθετούν έναν πιο χαλαρό τρόπο επικοινωνίας ώστε να προσελκύσουν το νεότερο κοινό. Αυτό κρίνεται σωστό αλλά και απαραίτητο όταν προσπαθείς να αναπτύξεις την επικοινωνία με τους νεότερους fans. Θα πρέπει όμως να γίνει με μεγάλη προσοχή καθώς η χρήση της αργκό βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατάταξης με ποσοστό 38,4%.

Ίσως να έχεις ακούσει πολλές φορές εφήβους να χρησιμοποιούν τη λέξη «ντερλικώνω» για παράδειγμα. Αυτό δεν σημαίνει πως άμα το χρησιμοποιήσεις στην επίσημη σελίδα σου θα δημιουργήσει μια καλύτερη σύνδεση του brand σου με την νεολαία. Όπως είπα και παραπάνω είναι πιο πιθανό να απωθήσει τους μεγαλύτερους και να γίνει περίγελος των νεότερων. Από την άλλη, στο ποσοστό αυτό των unfollows περιλαμβάνεται και η χρήση πολλών τεχνικών όρων όπου δεν γίνονται κατανοητοί από όλους τους χρήστες. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν καλύτερα να επιλέξεις εκφράσεις που είναι της μόδας αλλά αρμόζουν στην εικόνα σου.

3. Ρομπότ vs άνθρωπος

Είναι σίγουρο πως όταν κάποιος χρησιμοποιεί «ξύλινη γλώσσα» δεν ελκύει το ενδιαφέρον των γύρω του. Με το να χρησιμοποιείς κοινότυπες εκφράσεις χωρίς συναίσθημα η σελίδα σου μοιάζει λες και την έχει αναλάβει ένα ρομπότ. Στους χρήστες αρέσει να βλέπουν την προσωπικότητα του ατόμου πίσω από τη σελίδα. Δεν μιλάμε για υπερβολές! Θα πρέπει να κρατάς συγκεκριμένα προσχήματα. Πέραν αυτού όμως λίγο συναίσθημα στις δημοσιεύσεις σου δεν έβλαψε κανέναν.

Human vs Robot

4. Ο γελοτοποιός του unfollow

Ειδικά τον τελευταίο καιρό έχουμε δει πως τα brands που χρησιμοποιούν χιούμορ στη σελίδα τους κερδίζουν τις αντιδράσεις του κοινού. Βλέποντας όμως αυτές τις περιπτώσεις ίσως υπερεκτιμήσεις τις δυνατότητές σου. Στην τέταρτη θέση και με ποσοστό 32,3% στην έρευνα περί unfollows βρίσκονται οι περιπτώσεις του κακού χιούμορ.

Μην προσπαθείς να ταιριάξεις απόλυτα με τα trends αν αυτά δεν ανταποκρίνονται στο στιλ σου. Το πιο πιθανό είναι να κάνεις υπερπροσπάθεια και να καταλήξεις με αρνητικά αποτελέσματα. Ειδικά σήμερα βλέπουμε μια συνεχή αύξηση της δημοτικότητας των memes και πολλές εταιρίες μπήκαν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν αυτό το trend. Λίγοι μόνο κατάφεραν να έχουν ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν γίνεται η σωστή χρήση τους και αυτό «εξαγριώνει» τους fans, οδηγώντας τους στο unfollow. Φυσικά δεν πιστεύω πως λίγος πειραματισμός είναι κακός. Είναι καλύτερα όμως να παίρνεις μια δεύτερη γνώμη για να βεβαιωθείς πως δεν ανταποκρίνεται μόνο στο δικό σου προσωπικό είδος χιούμορ.

5. Αφήστε μήνυμα μετά τον ήχο

Φτάνοντας στον πέμπτο και τελευταίο λόγο της έρευνας για τα unfollows, με ποσοστό 24,7%, είναι η αγνόηση των μηνυμάτων των fans. Αν και οι χρήστες σε ακολουθούν συνήθως για να έχουν πρόσβαση στο content σου, τα άτομα της έρευνας δήλωσαν πως είναι αρκετά ενοχλητικό να μην απαντάς στα μηνύματα.

Το ένα τέταρτο των υποψηφίων θεωρεί την ανταπόκριση στα μηνύματά τους αρκετά σημαντική οπότε καλό θα ήταν να το λάβεις υπόψη σου. Ίσως αν οι fans σου είναι πολλοί να μην έχεις τον χρόνο να απαντάς προσωπικά σε κάθε ένα άτομο. Σε αυτή την περίπτωση θα ήταν καλύτερο να συνεργαστείς με κάποιο agency ώστε να διασφαλίσεις πως όλοι σου οι fans παίρνουν απάντηση στα μηνύματά τους.

Συνολικά θα πρέπει να θυμάσαι πως είναι καλό να διατηρείς το περιεχόμενό σου «αληθινό» χωρίς να καταβάλεις τεράστιες προσπάθειες. Ίσως αν αναμείξεις το προσωπικό σου στιλ με τα trends θα έχεις πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

Content · Social Media · survey

Brand & Marketing Managers

Fotini Tzika

Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting