The New Stuff - Suit digital marketing

Νέος οδηγός του Facebook για τη βελτιστοποίηση των Video Ads

Sanfora Dhimitri


Η χρήση video στον τομέα του social media marketing και ειδικότερα στο Facebook έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη τον τελευταίο καιρό. Υπολογίζεται μάλιστα πως έως το 2020 θα αποτελεί το 75% της συνολικής κίνησης δεδομένων της κινητής τηλεφωνίας. Το σημαντικότερο από το παραπάνω γεγονός όμως, είναι ο τρόπος που θα καταφέρεις ως marketer να κάνεις το video σου να τραβήξει την προσοχή των χρηστών.

Η μαζική στροφή προς τα κινητά τηλέφωνα και η επακόλουθη αύξηση των online μέσων, ώστε να καλύψουν αυτή την ζήτηση έχει οδηγήσει σε  δραστική μείωση του χρόνου συγκέντρωσης των χρηστών. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, οι χρήστες χρειάζονται μόλις 0,25 δευτερόλεπτα παρακολούθησης ενός video για να το θυμούνται. Κατά συνέπεια αυτός είναι και ο χρόνος που έχεις ώστε να καταφέρεις να πείσεις τους χρήστες να παρακολουθήσουν το περιεχόμενο του video σου. Ως marketer πρέπει να είσαι σίγουρος πως το περιεχόμενο του video σου ξεχωρίζει.

Πως θα επιτευχθεί αυτό;

Για να απαντηθεί το παραπάνω ερώτημα το Facebook πραγματοποίησε μια μελέτη με περισσότερες από 850 αγγλόφωνες διαφημίσεις οι οποίες εμφανίστηκαν σε χρήστες στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2014 με 2015. Επιλέχθηκαν άνθρωποι οι οποίοι δεν είχαν κάποιο διαφημιστικό υπόβαθρο, ώστε να παρακολουθήσουν τις διαφημίσεις και να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων σχετικά με την εμπειρία τους σε κάθε διαφήμιση.

Το κάθε video αξιολογήθηκε δυο φορές με ένα σύνολο 19 ερωτήσεων. Τα κύρια κριτήρια ήταν, το branding, οι εντυπώσεις, το μήνυμα που προβαλλόταν μέσα από το video, καθώς και τα διάφορα χαρακτηριστικά του video. Οι άνθρωποι που συμμετείχαν στη έρευνα αρχικά παρακολούθησαν 10 δευτερόλεπτα από το video χωρίς ήχο. Στην συνέχεια για μια πιο εμπεριστατωμένη αξιολόγηση παρακολούθησαν 30 δευτερόλεπτα video με ήχο. Κατ’αυτό τον τρόπο τα αποτελέσματα που προέκυψαν βοήθησαν στην αξιολόγηση των κριτηρίων που χρειάζεται να έχει ένα video ώστε να τραβήξει την προσοχή.  Παρακάτω παρατίθενται τα πιο σημαντικά tips που προέκυψαν από τη διεξαγωγή της έρευνας.

in-app-video-ads

1) Μην υποτιμάς την αξία των visual cues

Σύμφωνα με την έρευνα το 76% των videos χρειαζόταν και τον ήχο ώστε να μπορέσει ο χρήστης να βγάλει νόημα από το video. Αντιθέτως, μόνο το 24% των videos ήταν κατανοητό χωρίς ήχο. Οι marketers πρέπει να περάσουν το ”φράγμα του ήχου” και να  επικεντρωθούν σε οπτικά ερεθίσματα τα οποία θα τραβήξουν την προσοχή του χρήστη και θα καταφέρουν να μεταφέρουν το μήνυμα ακόμη και χωρίς να χρειάζεται ήχος.

2) Προώθησε περισσότερο την εταιρία σου

Ο μέσος χρήστης κάνει πολλές φορές την ημέρα scroll στην οθόνη του. Έχοντας σε πρώτο πλάνο το logo της εταιρείας μπορεί να τραβήξει την προσοχή και να πείσει τους χρήστες να σταματήσουν και να δουν περισσότερη ώρα το video.

3)Κάνε την διαφορά και κάνε τα videos σου αξέχαστα

Μέσα από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανακαλύφθηκαν χαρακτηριστικά τα οποία επηρέασαν θετικά τις διαφημίσεις video στο Facebook.

Οι παρακάτω ερωτήσεις θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις αν το video σου είναι φτιαγμένο για να τραβήξει την προσοχή.

α)Είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος το μήνυμα της διαφήμισης χωρίς να υπάρχει ήχος;

β)Το μήνυμα της διαφήμισης είναι ξεκάθαρο, χωρίς περιττές πληροφορίες;

γ)Είναι εύκολο να αντιληφθεί κάποιος για ποια εταιρεία πρόκειται;

δ)Είναι αρκετά 30” ώστε να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί τον σκοπό της διαφήμισης;

ε)Υπάρχει σωστή λεκτική επικοινωνία με τον χρήστη;

Αν οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις είναι θετικές τότε το video σου βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο.

People are silhouetted as they pose with laptops in front of a screen projected with a Facebook logo, in this picture illustration taken in Zenica October 29, 2014. Facebook Inc warned on Tuesday of a dramatic increase in spending in 2015 and projected a slowdown in revenue growth this quarter, slicing a tenth off its market value. Facebook shares fell 7.7 percent in premarket trading the day after the social network announced an increase in spending in 2015 and projected a slowdown in revenue growth this quarter. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINABUSINESS LOGO - Tags: BUSINESS SCIENCE TECHNOLOGY LOGO TPX IMAGES OF THE DAY)

Τι σημαίνουν τα παραπάνω για τους marketers

Καθώς τα κινητά έχουν εξελίξει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες ασχολούνται με τα videos οι marketers πρέπει να εξετάσουν τις ευκαιρίες που προσφέρει το Facebook. Η δημιουργία και η σχεδίαση των videos πρέπει να βασίζεται στο γεγονός πως θα προβληθούν σε διάφορες οθόνες. Συνεπώς, χρειάζεται να υπάρχει η βέλτιστη ποιότητα ανεξαρτήτως της οθόνης στην οποία θα προβληθεί, καθώς η εμπειρία του χρήστη παίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία που θα έχει το οποιοδήποτε video.

Δημιούργησε έχοντας στο μυαλό σου την οθόνη του κινητού 

Το video δίνει τη δυνατότητα στους  marketers να διηγηθούν μια ιστορία, να προκαλέσουν συναισθήματα και να δεθούν συναισθηματικά με τους χρήστες ανεξαρτήτως του μεγέθους της οθόνης. Παρόλα αυτά  το video πρέπει να δημιουργηθεί με βάση την οθόνη στην οποία θα προβληθεί. Οι άνθρωποι έχουν μια μοναδική αλληλεπίδραση με το κινητό τους  και οι marketers θα χρειαστεί να έχουν κατά νου το συνολικό περιβάλλον καθώς και την ταχύτητα που χρησιμοποιείται.

Γίνε δημιουργικός, δοκίμασε, μάθε, επανέλαβε

Το περιβάλλον του κινητού δίνει τη δυνατότητα δοκιμής της οποιαδήποτε ενέργειας πριν κυκλοφορήσει. Σαν αποτέλεσμα οι marketers έχουν την δυνατότητα να κάνουν μικρο-αλλαγές οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν στην καλύτερη λειτουργία του video. Κατά συνέπεια, να αυξήσουν τις προβολές του video και να επιτύχουν τους στόχους του εκάστοτε brand.

Ανακεφαλαιώνοντας, το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να έχει ο κάθε marketer στο μυαλό του είναι πως η ζωή τρέχει, το ίδιο και οι πληροφορίες, το ίδιο και οι χρήστες που θέλεις να τους τραβήξεις την προσοχή. Τι μπορείς να κάνεις γι’αυτό; Να τους πείσεις πως το περιεχόμενο που έχεις να τους προσφέρεις αξίζει τον χρόνο τους. Μόνο έτσι θα καταφέρεις να σταματήσεις το δάχτυλο που σκρολάρει ασταμάτητα ψάχνοντας για κάτι ενδιαφέρον…

 

Facebook · Social Media · survey · Video

Brand & Marketing Managers · e-Shops · Small Businesses

Sanfora Dhimitri

H Sanfora Dhimitri είναι απόφοιτη τμήματος Marketing του Πανεπιστημίου Greenwich στο Λονδίνο. Την διακρίνει η ιδιαίτερη αγάπη που τρέφει για το Digital Marketing, καθώς η δυναμική του κλάδου αυξάνεται διαρκώς δημιουργώντας συνεχώς τροφή για σκέψη και δημιουργικότητα. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executuve στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting