The New Stuff - Suit digital marketing

Σκέφτεσαι να ξεκινήσεις online shop; 10 ρίσκα που πρέπει να προσέξεις!

Elisavet Kokozi


Ζούμε στη digital εποχή, όπου σχεδόν κάθε κατάστημα διαθέτει online shop, και αν όχι σκέφτεται να ξεκινήσει τη δημιουργία του. Το εμπόριο έχει προσαρμοστεί στις εξελίξεις και έχει αναπτύξει τα απαραίτητα χαρακτηριστικά για είναι προσιτό στους χρήστες. Ένα από αυτά, τα online shops! Ας δούμε λοιπόν τους κινδύνους και τα ρίσκα που μπορεί να σημαίνει μια ενισχυμένη online παρουσία στον χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων και της απόκτησης ενός επίσημου e-commerce website. Παρακάτω, 10 αναπόφευκτα ρίσκα που πρέπει να προσέχεις!

1. Διαδικτυακή Ασφάλεια

Ο χώρος του διαδικτύου κρύβει πολλούς κινδύνους και παράθυρα τρωτότητας για την ασφάλεια των online καταστημάτων. Λαμβάνοντας υπόψιν, τα στοιχεία και τις συναλλαγές που στεγάζονται σε ένα e-commerce website υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιος θα επιχειρήσει να παρακάμψει το εκάστοτε σύστημα ασφαλείας του. Συχνά φαινόμενα είναι τα κακόβουλα λογισμικά, ηλεκτρονικές απάτες, χακερς, ή ψεύτικα καταστήματα με παράνομη δραστηριότητα. Άρα, δώσε βάση στην ασφάλεια του καταστήματός σου!

 

2. Αξιοπιστία του συστήματος

Η λειτουργικότητα και η αξιοπιστία του server της επιχείρησής σου, αποτελεί βασικό παράγοντα για την ομαλή διένεξη των online εμπορικών της συναλλαγών. Παραδείγματος χάριν, είναι πολύ πιθανό η παροχή διαδικτύου να παρουσιάσει δυσλειτουργίες και το σύστημα να κολλήσει. Άλλο ένα εξαιρετικά επικίνδυνο ρίσκο είναι το online σύστημα πληρωμών να παρουσιάσει λειτουργικά θέματα. Επίσης, τι συμβαίνει όταν το λογισμικό που υποστηρίζει την πλατφόρμα σου παρουσιάζει σφάλματα; Πρόσεξε όλους αυτούς τους σημαντικούς κινδύνους που σχετίζονται με την αξιοπιστία του δικτύου σου!

3. Προσωπικά δεδομένα

Κάθε online shop φιλοξενεί στοιχεία και προσωπικά δεδομένα των χρηστών του για να λειτουργήσει και να υποστηρίξει την εμπορική του δραστηριότητα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πολλοί που θα επιδίωκαν την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων αυτών, με στόχο παράνομες ενέργειες, όπως η κλοπή ταυτότητας ή η χρήση τους σε παράνομες αγορές. Προσοχή, στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων!

 

4. Παράπονα των καταναλωτών

Όπως σε κάθε εμπορική συναλλαγή οι καταναλωτές είναι ο βασικός στόχος, έτσι και η ικανοποίησή τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι το κλειδί για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Τι μπορεί να δυσαρεστήσει λοιπόν έναν online shopper; Υπάρχουν πολλές πιθανές απαντήσεις, όπως το να μην παραλάβει την παραγγελία του, η πιστωτική του κάρτα να χρεωθεί διπλά ή το προϊόν που θα παραλάβει τελικά στα χέρια του να μην πληροί το επίπεδο ποιότητας που παρουσίαζε αρχικά στο online shop. Επειδή οι κίνδυνοι είναι πολλοί, οι καταναλωτές απαιτητικοί και η επιτυχία κρίνεται στη λεπτομέρεια, προσοχή στην εξυπηρέτηση των πελατών μας!

 

5. Κλοπή πιστωτικής κάρτας

Όπως τονίσαμε και νωρίτερα η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του online shop μας είναι μεγίστης σημασίας, πόσο μάλλον όταν έχει να κάνει με χρηματικές συναλλαγές! Δεν είναι λίγοι αυτοί που θα προσπαθήσουν να κλέψουν τα στοιχεία από τις καταχωρημένες πιστωτικές κάρτες των πελατών σας για να πραγματοποιήσουν αγορές, ή ίσως ακόμη και να εμπλέξουν τα στοιχεία και το απόθεμα κάποιας πιστωτικής κάρτας σε παράνομες δραστηριότητες. Επίσης, είναι πιθανό να συμβεί και το αντίστροφο, κάποιος δηλαδή με κλεμμένη πιστωτική κάρτα να διενεργήσει αγορά στο κατάστημά σας! Προσέχουμε λοιπόν, και φροντίζουμε ιδιαιτέρως για την προστασία και τον έλεγχο των πιστωτικών καρτών και των στοιχείων που φιλοξενεί το e-commerce website μας!

 

6. Πνευματικά δικαιώματα

Ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της διαδικτυακής παρουσίας κάθε καταστήματος και χρήστη αποτελούν τα πνευματικά δικαιώματα. Είναι πολύ σημαντικό να διασφαλίζουμε πώς δεν παραβιάζουμε τα κατοχυρωμένα πνευματικά δικαιώματα οποιουδήποτε χρήστη και πως σεβόμαστε τους κανονισμούς σχετικά με αυτά. Ακόμη, πιο σπουδαίο όμως είναι να διασφαλίζουμε την πνευματική περιουσία του online shop μας, είτε αυτή μεταφράζεται σε εικόνες, είτε σε περιγραφές προϊόντων, ή videos, ή logos ή αναφέρεται σε μουσική. Προστατεύουμε τα πνευματικά μας δικαιώματα και σεβόμαστε τους κανονισμούς σχετικά με αυτά!

7. Βελτιστοποίηση (SEO)

Στην εποχή της μέγιστης κατηγοριοποίησης και της κατάταξης, η θέση της επιχείρησής σου στις μηχανές αναζήτησης δεν μπορεί παρά να αποτελεί προτεραιότητα! Προσοχή, όμως γιατί ακόμη και οι αλγόριθμοι κρύβουν σημαντικές παγίδες! Δεν αρκεί μόνο να επενδύεις χρόνο και κεφάλαιο στις SEO ενέργειες της online επιχείρησής σου αλλά και να διατηρείς την ευελιξία σου, να ενημερώνεσαι και να βρίσκεσαι σε ετοιμότητα για αλλαγές. Δεν ξέρεις πότε η Google ή κάποια άλλη μηχανή αναζήτησης θα πραγματοποιήσει αλλαγές στον αλγόριθμό της και θα σε αφήσει στον πάτο της αναζήτησης μέσα σε μια νύχτα! Μη ξεχνάς, Google is your friend αλλά πάντα υπάρχει η πιθανότητα να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις…

 

8. Φορολόγηση

Παρ’ ότι το διαδίκτυο προσφέρει μια περισσότερο ευέλικτη εποχή στον κόσμο των συναλλαγών, οι φόροι υπήρχαν και θα υπάρχουν σαν αντισταθμιστικοί παράγοντες σε κάθε πλεονέκτημα. Προσοχή, λοιπόν στη σωστή φορολόγηση των πωλήσεων και την ορθή χρέωση των μεταφορικών ανάλογα με την περιοχή και το προϊόν! Δεν ξεχνάμε τους αναγκαίους φόρους και δεν θέτουμε σε ρίσκο την επιχείρησή μας!

 

9. Επιστροφή αγαθών και εγγυήσεις

Στον κόσμο των online shops δεν είναι καθόλου απίθανο φαινόμενο, το προϊόν να επιστραφεί. Σύνηθες πρόβλημα για τα διαδικτυακά καταστήματα, που επιβαρύνει το κόστος τους και μειώνει την αξία του προϊόντος στη διαδικασία επαναπώλησής του. Άρα προσπάθησε το εμπόρευμά σου να κλείσει one way ticket προς τον καταναλωτή. Σε τελική ανάλυση, είναι στο χέρι σου!

10. Μεταφορικά

Εμπορεύματα, μεταφορές, παραγγελίες και παραδόσεις…! Καλώς ήρθες στον κόσμο των logistics! Πιθανοί κίνδυνοι που μπορεί να παρουσιαστούν, η αδυναμία κάλυψης της ζήτησης για κάποιο προϊόν ή η καθυστέρηση μιας μεταφοράς εμπορεύματος ή ακόμη χειρότερα η παράδοσή του σε λάθος παραλήπτη! Δώσε βάση στην οργάνωση, ανάπτυξε σχέσεις εχεμύθειας και εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές σου και εστίασε στο logic των logistics. Γιατί η λογική σκέψη και τα γρήγορα αντανακλαστικά είναι ικανά να ξεπεράσουν τους κινδύνους!

 

Αυτά λοιπόν ήταν 10 ρίσκα με τα οποία μπορεί να βρεθείς αντιμέτωπος στη διαδικασία διαμόρφωσης του online shop σου. Παρ’ όλα αυτά, δεν ξεχνάμε πως συνήθως τα ρίσκα κρύβουν παράθυρα ευκαιρίας και ο μόνος τρόπος να τα αντιμετωπίσουμε είναι με το να τα ελαχιστοποιούμε. Αν επιλέξεις, να ξεκινήσεις το online κατάστημά σου μελέτησε προσεκτικά ή ακόμη καλύτερα εμπιστεύσου τους ειδικούς στον τομέα αυτό, κάποια διαφημιστική ικανή να σταθμίσει τους κινδύνους της online αγοράς και τις ανάγκες του διαδικτυακού σου καταστήματος. Ακόμη, να ξεκινήσεις;

E-commerce · Entrepreneurship · Google · marketing · Online Marketing · SEO · Social Media · Why you need a good agency

#online shop · #κίνδυνοι · #ρίσκα · business · ecommerce

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media · Technology

Elisavet Kokozi

Η Ελισάβετ είναι φοιτήτρια του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά. Ακολούθησε την αγάπη της για την επικοινωνία και τη δημιουργία, που την οδήγησε στην ενασχόλησή της με το digital marketing και τη διαφήμιση. Αυτή τη στιγμή, εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting