The New Stuff - Suit digital marketing

Τί είναι το Google Data Studio και πώς μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε.

Dimitra Kasapoglou


Το Google Data Studio σας επιτρέπει να δημιουργείτε branded reports, οπτικοποιώντας τα δεδομένα που έχετε και παρουσιάζοντάς τα στους πελάτες σας με τον πιο κατανοητό και παραστατικό τρόπο.

Το Google Analytics ήταν πάντα μια πρόκληση για τους περισσότερους digital marketers. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα φαίνεται αρκετά περίπλοκη και δυσνόητη στον απλό χρήστη. Σε πολλές περιπτώσεις, οι digital marketers δεν αναφέρουν στα reports τους ακόμη και βασικά στοιχεία που έχουν συλλέξει για τους πελάτες τους, επειδή δεν είναι σίγουροι από που να ξεκινήσουν. Αυτό εν μέρει συμβαίνει λόγω της υπερφόρτωσης των πληροφοριών και των συγκεχυμένων δεδομένων.

Ουσιαστικά, δεν υπήρχε κανένας τρόπος να παρέχουμε στους πελάτες μια επισκόπηση του πως το website ή οι καμπάνιες τους αποδίδουν ο οποίος να είναι ταυτόχρονα εύκολος και κατανοητός. Τα περισσότερα agencies παρέχουν στους πελάτες reports αναλυτικών στοιχείων, έχοντας κατεβάσει τα δεδομένα του Google Analytics και παραθέτοντας αυτά σε υπολογιστικά φύλλα του Excel για την δημιουργία διαγραμμάτων.

Η Google τώρα επιτρέπει να δημιουργείτε απλούστερα και κατανοητά reports χάρη στο Google Data Studio.

Το Google Data Studio αποτελεί μέρος του Google Analytics 360 Suite, του συνόλου του Google Analytics Enterprise υψηλής ποιότητας. Καθώς οι περισσότεροι δεν έχουν τη δυνατότητα να δαπανήσουν τόσα χρήματα για ένα εργαλείο περισυλλογής στοιχείων, συνήθως προτιμούν τη δωρεάν έκδοση του Google Analytics. Η Google αποφάσισε λοιπόν, να δώσει την ευκαιρία σε όλους όσους χρησιμοποιούν τη δωρεάν έκδοση να πάρουν μια γεύση από το τις δυνατότητες του Google Data Studio.

Τι είναι το Google Data Studio;

Το Google Data Studio σας παρέχει όλα όσα χρειάζεστε για να μετατρέψετε τα δεδομένα που έχετε συγκεντρώσει σε reports κατανοητά, με την βοήθεια της οπτικοποίησης και της γραφικής απεικόνισης των στοιχείων.

Τα reports είναι εύκολο να ερμηνευθούν, να κοινοποιηθούν και να προσαρμοστούν σε κάθε πελάτη σας. Μπορείτε να επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να παρουσιάσετε τα γραφήματα δεδομένων, τα διαγράμματα, τους πίνακες και ούτω καθεξής. Επιπλέον, μπορείτε να αλλάξετε τις γραμματοσειρές και τα χρώματα και να ενσωματώσετε στα reports το λογότυπό του πελάτη σας.

Ένα πράγμα που είναι καινούργιο στο Data Studio είναι ότι μπορείτε να κατεβάσετε περισσότερα από τα απλά δεδομένα του Google Analytics. Συγκεκριμένα, μπορείτε ακόμη και να εισάγετε δεδομένα του Facebook, αρκεί να τα βάζετε σε ένα φύλλο Google Sheet. Οποιαδήποτε πληροφορία έχετε σε ένα Google Sheet μπορεί να περαστεί στο Google Data Studio και στα reports σας!

Τα reports είναι δυναμικά. Συνεπώς, όταν υπάρχει μια ενημέρωση στην πηγή δεδομένων, οι ενημερωμένες/ νέες πληροφορίες εμφανίζονται αυτόματα σε όλα τα reports που αναφέρονται στην πηγή. Επιπλέον, τα reports είναι κοινόχρηστα, προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα να παραχωρήσετε και σε άλλους χρήστες την άδεια να προβάλλουν τα reports και να πραγματοποιήσουν αλλαγές. Το Google Data Studio χρησιμοποιεί την ίδια λογική με τα Έγγραφα Google και τα Google Sheets, οπότε το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να πατήσετε το κουμπί «Κοινή χρήση» για να επιτρέψετε στους πελάτες σας ή σε άλλα μέλη της ομάδας σας να προβάλουν ή να επεξεργαστούν τα reports.

Πώς να αποκτήσετε πρόσβαση στο Google Data Studio;

Για να αποκτήσετε πρόσβαση στο Google Data Studio, επισκεφτείτε τη διεύθυνση www.google.com/analytics/data-studio και συνδεθείτε χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες σύνδεσης στο Google Analytics. Αυτή τη στιγμή, εάν χρησιμοποιείτε την δωρεάν έκδοση του Google Analytics, έχετε μια περιορισμένη έκδοση του Data Studio. Μπορείτε να δημιουργήσετε δωρεάν έως και πέντε προσαρμοσμένα reports.

Όταν συνδέεστε για πρώτη φορά, θα δείτε μερικά δείγματα που θα σας δώσουν μια καλή εικόνα της εμφάνισης των reports και του είδους της πληροφορίας που μπορείτε να κατεβάσετε. Καλό θα ήταν να περιηγηθείτε μέσα σε αυτά τα δείγματα έτσι ώστε να δείτε όλες τις δυνατότητες που σας προσφέρονται.

H Google παρέχει επίσης ένα βίντεο, το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε στο YouTube για να έχετε μια γρήγορη επισκόπηση του εργαλείου, δίνοντάς σας καθοδήγηση για τον τρόπο σύνδεσης των πηγών δεδομένων και τη δημιουργία του πρώτου σας report.

Είναι σωστό το Google Data Studio για εσάς;

Αν είστε ο τύπος ανθρώπου που του αρέσει να εργάζεται με υπολογιστικά φύλλα, ίσως πιστεύετε ότι το Data Studio δεν είναι μεγάλη υπόθεση. Αλλά για ένα μεγάλο αριθμό ανθρώπων που απεχθάνεται τα υπολογιστικά φύλλα, αυτό θα αποτελέσει ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο!

Πλέον, όταν μιλάτε με τους πελάτες σας, μπορείτε να παραθέσετε τα αποτελέσματα της δουλειάς σας σε μια εύκολη, κατανόηση και ευδιάκριτη παρουσίαση! Παρουσιάζοντας τέτοιας ποιότητας reports στους πελάτες σας, θα είναι σε θέση να καταλάβουν πώς αποδίδουν οι ενέργειες του digital marketing, κάτι που είναι σίγουρα προς όφελός σας.

Advertising · E-commerce · Online Marketing · Social Media · Tools

#digitalmarketing · google · google ads · google analytics · googledatastudio

Agencies · Brand & Marketing Managers

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog

Dimitra Kasapoglou

Η Δήμητρα Κασάπογλου είναι απόφοιτος του Οικονομικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πειραιά. Διαθέτει ακόμη μεταπτυχιακό πάνω στο Advertising and Marketing από το Coventry University της Αγγλίας. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Media Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting