The New Stuff - Suit digital marketing

Τα 5 digital trends του 2017 που πρέπει να ακολουθήσετε!

Pavlos Rizos


Συναρπαστικά πράγματα αναμένεται να συμβούν το 2017 στον digital κόσμο, όπως δείχνουν τα σημαντικότερα digital trends της νέας χρονιάς. Από όσα συνέβησαν το 2016  βέβαια, ίσως το πιο σημαντικό ήταν ένα: η μετατόπιση της δύναμης από την παραδοσιακή τηλεόραση στη digital διαφήμιση, στις ΗΠΑ, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία η digital διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να ξεπεράσει αυτή στην τηλεόραση. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει θεμελιωδώς την παγκόσμια διαφημιστική βιομηχανία. Έτσι, το 2017 μπορούμε να πούμε ότι έρχεται και επίσημα η «βασιλεία» του digital.

Αυτή η μετατόπιση δύναμης προς τη digital διαφήμιση φέρνει στην επιφάνεια πολλές μεγάλες ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις, οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν όλα τα μέλη του digital οικοσυστήματος: αυτούς που διαφημίζουν, αυτούς που δημοσιεύουν περιεχόμενο και φυσικά τους ίδιους τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές θα πάρουν ακόμη μεγαλύτερο έλεγχο των μηνυμάτων που καταναλώνουν και αυτό θα επηρεάσει σημαντικά τα μέσα αλλά και τις μορφές περιεχομένου/διαφήμισης που θα σερβίρουν τα brands και τα μέσα. Έτσι, τα brands (οι διαφημιζόμενοι) θα πρέπει να μετατοπίσουν την έμφαση προς αυτά τα μέσα και μορφές περιεχομένου (video, chat, native κλπ), προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες των κοινών τους. Από την πλευρά τους, τα μέσα που δημοσιεύουν περιεχόμενο θα επηρεαστούν και αυτά σημαντικά καθώς θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες (όπως το Virtual reality, το Augmented Reality, η Artificial intelligence) και να παράξουν περιεχόμενο, περισσότερο αυθεντικό, για τα brands και τους καταναλωτές.

Μανίκια ψηλά λοιπόν και ετοιμαστείτε να μείνετε μπροστά από τις εξελίξεις με τα Τ0Ρ-5 digital trends του 2017 που πρέπει να ακολουθήσετε ΣΗΜΕΡΑ! Αλήθεια! Αύριο θα είναι αργά καθώς οι εξελίξεις και η τεχνολογία τρέχουν με την ταχύτητα του φωτός. Ξεκινάμε!

Text, voice, video

1. ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ

Με ολοένα περισσότερες τεχνολογίες να ξεπηδούν καθημερινά και να είναι στη διάθεσή τους, οι καταναλωτές θα πάρουν περισσότερο έλεγχο των μηνυμάτων που λαμβάνουν. Δείτε το ad blocking για παράδειγμα. Αλλά θα πάρουν και τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο επιθυμούν να ικανοποιούνται ανάγκες τους. Η επικοινωνία τους με τα brands και τα μέσα μεταμορφώνεται σε έναν πιο interactive τρόπο επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας κάποια (ή και όλα) από τα παρακάτω: κείμενο, φωνή, video! Θα χρησιμοποιούν τα παραπάνω ανάλογα με τις ανάγκες τους και τις συνθήκες. Κυρίως όμως κατά τη δική τους άνεση (την ώρα ή το μέρος που βρίσκονται ή τη συσκευή που χρησιμοποιούν εκείνη τη στιγμή). Από το να στείλουν ένα άμεσο μήνυμα στο Facebook Messenger μέχρι να μιλήσουν στον προσωπικό τους βοηθό τεχνητής νοημοσύνης (όπως το Google Home ή ο Jarvis του Facebook) ή να επικοινωνήσουν με το brand που τους ενδιαφέρει μέσω Snapchat με βίντεο ή ακόμη και live video!

ΕΞΥΠΝΟ ΤΙΡ ΓΙΑ MARKETERS: Επενδύστε σε όλα τα διαθέσιμα μέσα και εφαρμογές, για να μπορείτε να είστε κοντά και να ακούτε/βλέπετε (αλλά και μιλάτε) με τους καταναλωτές σας!

Mobile video

2. VIDEO & MOBILE

Το βίντεο είναι ο άρχοντας του παιχνιδιού, δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία. Η τάση αυτή του video ξεκίνησε μαζικά το 2016 αλλά το 2017 θα δει την κυριαρχία του live video! Οι καταναλωτές αναζητούν αυθεντικό και πρωτότυπο περιεχόμενο και το live video είναι ακριβώς αυτό! Χωρίς σενάριο και όλα μπορούν να συμβούν. Αυτό που απομένει να δούμε είναι πως η ζωντανή μετάδοση video θα περάσει το όριο που ορίζει το τι είναι τηλεόραση.

Επίσης, το mobile έχει κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια, σε καταιγιστικό βαθμό. Φροντίστε λοιπόν ώστε τα βίντεό σας να είναι βελτιστοποιημένα για κινητά (ή ακόμη καλύτερα βιντεοσκοπημένα ειδικά για θέαση σε κινητό). Για να δώσετε την καλύτερη εμπειρία στους χρήστες, σκεφθείτε τον χρόνο που κάποιος θα δει το βίντεό σας από το κινητό (π.χ. Πρωί στο αυτοκίνητο; Βράδυ στον καναπέ με ανοικτή την τηλεόραση;). Επίσης, τον προσανατολισμό του βίντεο (κάθετο ή οριζόντιο;). Αλλά ακόμη και το micro-moment που μπορεί να ζει ο χρήστης (π.χ. αναζητά how-to οδηγίες; Θέλουν να αγοράσουν;).

ΕΞΥΠΝΟ ΤΙΡ ΓΙΑ MARKETERS: Μη φοβάστε να βγείτε live και να δείξετε ζωντανά στο κοινό σας την πραγματική σας ιστορία ως brand. Ξαφνιάστε, εντυπωσιάστε και ενθουσιάστε το κοινό σας με video και live μεταδόσεις!

Influencer marketing

3. INFLUENCERS

Με την άνοδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ήρθαν στην επιφάνεια και οι λεγόμενοι influencers. Περσόνες με μεγάλα κοινά να τους ακολουθούν, ικανές να προσελκύουν και να επηρεάζουν χιλιάδες ή και εκατομμύρια καταναλωτών, με όσα λένε ή κάνουν. Οι διάσημες προσωπικότητες (celebrities) ήταν οι πρώτοι που κατάφεραν να βγάλουν χρήματα χρησιμοποιώντας τη φήμη και την επιρροή τους. Σήμερα πλέον, υπάρχει όμως μια νέα τάση, που προστάζει την επένδυση των brands στους λεγόμενους micro-influencers αντί για τους μαζικούς celebrities. Oι micro-influencers είναι προσωπικότητες (η καθεμία ειδικός στον συγκεκριμένο ειδικό τομέα της) που έχουν αριθμό ακολούθων με ένα λιγότερο μηδενικό. Ας πούμε χιλιάδες αντί για εκατοντάδες χιλιάδες ή 100.000 αντί για 1.000.000, ανάλογα πάντα με το industry και τον τομέα ενδιαφέροντός σας. Το επιχείρημα είναι ότι οι καταναλωτές πλέον τείνουν να εμπιστεύονται αυτούς περισσότερο από ότι έναν celebrity, γιατί τους θεωρούν περισσότερο ειδικούς αλλά και αυθεντικούς.

ΕΞΥΠΝΟ ΤΙΡ ΓΙΑ MARKETERS: Κάντε έρευνα στην αγορά σας και βρείτε τους πιο κατάλληλους micro-influencers. Επενδύστε σε αυτούς. Δώστε τους το χώρο για να παραμείνουν οι εαυτοί τους όταν προωθούν τα μηνύματά σας. Η αυθεντικότητα πάντα νικάει.

Virtual reality

4. ΝΕΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΜΑΖΕΣ

AR,VR,MR. Μπορεί να αλλάζει μόνο ένα γράμμα αλλά μιλάμε για πραγματικά νέες και συναρπαστικές ευκαιρίες. Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει φτάσει στο σημείο να φέρει στην καθημερινότητά μας πλέον αυτό που κάποτε ονειρευόμασταν ως Virtual reality βλέποντάς το σε ταινίες. Το 2017 θα δούμε μια επική μάχη για το ποιος θα επικρατήσει. Η εικονική πραγματικότητα (virtual reality) με νέες εφαρμογές και εξοπλισμό που εταιρείες-μεγαθήρια αναπτύσσουν; Ή η ανερχόμενη επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) όπως το φαινόμενο Pokemon go; Ή μήπως η υβριδική μορφή της μικτής πραγματικότητας; Παρότι όλα αυτά είναι αρκετά καινούρια, ωστόσο το 2017 θα δούμε το τοπίο να ξεκαθαρίζει σιγά σιγά.

ΕΞΥΠΝΟ ΤΙΡ ΓΙΑ MARKETERS: Ερευνήστε και ανακαλύψτε τυχόν ευκαιρίες που κρύβονται στις νέες αυτές πραγματικότητες. Πειραματιστείτε για να δείτε τι μπορεί να δουλέψει για τη δική σας αγορά ή τομέα. Σίγουρα όμως ασχοληθείτε και θέστε εσείς τα trends στην κατηγορία σας, χρησιμοποιώντας AR, VR, MR ή όποια άλλη μορφή πραγματικότητας κάνει την εμφάνισή της.

Growth marketing

5. GROWTH MARKETING

Η Google έχει επανειλημμένα αναφέρει τη γεωμετρική αύξηση στον όγκο αναζητήσεων του όρου “growth hacking”. Το 2015 ήταν μια πολύ hot και δημοφιλής φράση. Το 2016 έγινε η πιο δημοφιλής στρατηγική για την ανάπτυξη των start-ups. To growth hacking είναι εδώ για να μείνει και το 2017 θα ξεκινά να κυριαρχεί και στις υφιστάμενες επιχειρήσεις επίσης. Οι δύσκολες οικονομικές συγκυρίες δεν παρέχουν πολλές ευκαιρίες για μεγάλη ανάπτυξη στις επιχειρήσεις. Για αυτό τον λόγο οι αρχές και ενέργειες του growth hacking θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις υφιστάμενες επιχειρήσεις συστηματικά. Σκοπός είναι να γίνουν πιο ευέλικτες και να επιτυγχάνουν τους εμπορικούς τους στόχους πιο γρήγορα. Αυτό βέβαια δε θα είναι εύκολο. Η ουσία του growth hacking έχει να κάνει με τη διάρρηξη του παραδοσιακού τρόπου που διοικούνται οι επιχειρήσεις.  Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ριζικές αλλαγές στις εσωτερικές δομές των επιχειρήσεων και τον καταμερισμό ανθρώπων και πόρων).

ΕΞΥΠΝΟ ΤΙΡ ΓΙΑ MARKETERS: Παρακάμψτε τους κανόνες του παραδοσιακού marketing. Τολμήστε να κάνετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας τέλεια για να επιτύχετε την τέλεια σύγκλιση Προϊόντος – Αγοράς. Μπείτε στο digital και πειραματιστείτε πολύ, ασταμάτητα, μέχρι να βρείτε αυτό που θα κάνει τη διαφορά. Εκπλήξτε και ενθουσιάστε τους καταναλωτές σας και κάντε τους να γίνουν τα δικά σας εργαλεία marketing (κάνοντας τα προϊόντα σας viral!). Φροντίστε ότι κάνετε να είναι testable (δοκιμάσιμο), measurable (μετρήσιμο) και scalable (επεκτάσιμο).

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2017

Ανακεφαλαιώνοντας, αυτά ήταν τα σημαντικότερα digital trends του 2017! Νέες μορφές και μέσα για περιεχόμενο (content), mobile video, influencer marketing, νέες πραγματικότητες, growth marketing. Πώς μπορούν όλα αυτά να ενταχθούν στα πλάνα των brands για το 2017 όμως; Ξεκινώντας από το growth marketing, οι marketers πρέπει να επενδύσουν περισσότερο σε αυτές τις στρατηγικές και τεχνικές για να φέρουν τα αποτελέσματα. Out of the box thinking, virality αλλά κυρίως τέλειο προϊόν που προκαλεί από μόνο του κύκλους αυτοπροώθησης (viral loops). Αναπόσπαστο στοιχείο του growth marketing είναι η επένδυση σε digital marketing ενέργειες που κάνουν engage τον καταναλωτή: mobile video, influencer marketing & νέες μορφές και πλατφόρμες περιεχομένου. Και για το επόμενο βήμα: επένδυση στις τελευταίες τεχνολογίες όπως το virtual reality και η Τεχνητή Νοημοσύνη. Μαζί θα έρθουν και οι αλλαγές στην επικοινωνία των brands με τα κοινά τους (μέσα από personal assistants, messaging apps, virtual reality content).

Θέλετε και μια μικρή γεύση για το τι μας περιμένει το 2018;

Είναι κάτι που ξεκίνησε να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης ήδη από το 2016. Τα chat bots και οι εφαρμογές chat πολύ σύντομα θα αποτελούν τα νέα websites και τους νέους browsers! Στο κοντινό μέλλον ο καταναλωτής δε θα χρειάζεται να ανοίγει ένα παράθυρο browser και να μπαίνει στο website ενός brand. Αντίθετα, θα ανοίγει κάποια από τις εφαρμογές chat που έχει στο κινητό του και θα συνομιλεί με ένα chat bot. Θα το ρωτάει ότι πληροφορίες χρειάζεται, δίνοντας παραγγελίες σε αυτό ή κάνοντας μαζί του online συναλλαγές.

Ας κάνουμε το 2017 μια ακόμη φανταστική digital χρονιά!

Advertising · Content · Future · Guest posts · Social Media · Video

advertising · augmented reality · chat bot · Content · digital marketing · digital trends · growth marketing · influencer marketing · mixed reality · video · virtual reality

Pavlos Rizos

Brand storyteller | Digital marketer | Growth enabler. With studies in business and marketing at the Athens University of Economics and Business (BA in Business Administration & International MBA), I have worked in the field of marketing consumer products in multinational companies such as L'OREAL and MATTEL. Since 2012 I have been in charge of marketing (traditional and online) for the KRAFT PAINTS brand in Greece. I have also been actively involved in digital projects and I am certified E-commerce Practitioner and Online Marketing Certified Professional (OMCP). More at www.linkedin.com/in/pavlosrizos

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting