Τα instagram polls αποτελούν τη νέα τάση και ήρθαν για να μείνουν
Τα social media, χρόνο με τον χρόνο, έρχονται όλο και πιο κοντά στους χρήστες τους. Τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες ενέργειες, αλλαγές και βελτιώσεις που γίνονται, αφορούν το engagement. Όταν μιλάμε για engagement, εννοούμε την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον χρήστη και τη σελίδα. Μετά το απλό like, ήρθε το unlike. Το unlike ακολούθησαν οι αντιδράσεις όπως Angry, Love, Sad, Wow, Like, Unlike σε συνδυασμό με emojis. Στο facebook, έχουμε engagement μέσω των αντιδράσεων και των comments. Αυτή η δυνατότητα έχει μεταφερθεί πλέον και στα Instagram stories. Πέρα από τις αντιδράσεις στα stories, μια νέα διαδικασία, που ήρθε και αύξησε την αξία των stories, είναι τα polls. Όταν αναφερόμαστε σε polls εννοούμε βεβαίως τις δημοσκοπήσεις.
QUICK & EASY
Πλέον, μέσω των stories, μπορεί οποιοσδήποτε, είτε διαθέτει εταιρικό προφίλ, είτε προσωπικό, να κάνει δημοσκοπήσεις με οποιαδήποτε θεματολογία, οι οποίες καταδεικνύουν, είτε συμφωνία/διαφωνία προς κάποιο θέμα, είτε προτίμηση ανάμεσα σε 2 επιλογές. H μεγαλύτερη νίκη σε αυτό το engagement, είναι η ευκολία. Το πόσο δηλαδή, εύκολα και γρήγορα μπορεί να εκφράσει την άποψή του το κοινό μέσω των smartphones, χωρίς να εκτεθεί στους υπόλοιπους χρήστες ως προς το τι επέλεξε, παρά μόνο σε αυτόν που δημιούργησε το poll. Το απλό scrollάρισμα εμπλουτίστηκε με αυτό τον τρόπο. Η τόση μεγάλη αλληλεπίδραση με τα stories, έχει μειώσει πλέον, ακόμα και το ενδιαφέρον για τα απλά post.
WHAT DO YOU LIKE?
Για τα εταιρικά προφίλ, αυτή η ενέργεια μπορεί να φανεί ιδιαιτέρως λειτουργική. Οι χρήστες, εκφράζουν τη γνώμη τους, όχι αόριστα αλλά για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία θέτει ο ενδιαφερόμενος. Το feedback που λαμβάνουν οι εταιρίες ή τα πρόσωπα, από αυτές τις δημοσκοπήσεις, παίζει ρόλο στη στρατηγική που θα ακολουθήσουν μετέπειτα. Ουσιαστικά μας δίνουν ένα path, το οποίο αφορά το τι θέλει και τι ευχαριστεί τον χρήστη και εμείς το ακολουθούμε. Με αυτό τον τρόπο, τα προφίλ γνωρίζουν ακόμα καλύτερα τους ακόλουθούς τους σε κάθε πτυχή. Μπορεί τα θέματα να αφορούν πολιτικά δρώμενα, διασκέδαση, τάσεις, ψυχολογία κοινού κλπ. Όλη αυτή λοιπόν η θεματολογία (και όχι μόνο), μπορεί να καλυφθεί μέσα από δημοσκοπήσεις με τις ψήφους του κοινού.
BUT HOW MUCH DO YOU LIKE IT?
Αυτά βέβαια τα συμπεράσματα, μπορούνε να μας δώσουν τις πληροφορίες που θέλουμε, μόνο αν εκφράσουμε με σωστό τρόπο το ερώτημά μας. Επειδή ουσιαστικά δίνουμε 2 επιλογές στο κοινό, ναι/όχι ή το ένα/το άλλο, χρειάζεται να είμαστε πολύ συγκεκριμένοι και προσεκτικοί στον διαχωρισμό των 2 επιλογών, ώστε να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα. Μια τελευταία προσθήκη, ήρθε να ενισχύσει την εγκυρότητα στο κομμάτι των δημοσκοπήσεων. Ξεφεύγουμε από το ΤΙ θέλει και ΤΙ αρέσει στον χρήστη και διευκρινίζεται το ΠΟΣΟ του αρέσει, ΠΟΣΟ το θέλει ή ΠΟΣΟ συμφωνεί με αυτό που εκφράζουμε. Όλο αυτό γίνεται με fun τρόπο, μετακινώντας ένα emoji σε κλίμακα αρεσκείας, στο σημείο που επιλέγει ο χρήστης. Έτσι, μπορούμε να βάλουμε σε ποσοτική σειρά τις προτιμήσεις του κοινού για το καθετί.
Ξεφεύγουμε λοιπόν ως επαγγελματίες από το fun κομμάτι της διαδικασίας. Η απήχηση που έχουν αυτές οι δημοσκοπήσεις, ανοίγουν νέους ορίζοντες για τις επιχειρήσεις. Τα polls, αποτελούν έναν τύπο έρευνας αγοράς και όσοι ασχολούνται με τα social media, καλό θα ήταν να τα λαμβάνουν σοβαρά υπ’ όψιν τους για τη στελέχωση μιας αποτελεσματικής επικοινωνίας. Λέτε το ποσοστό όσων ψήφιζαν στις πολιτικές εκλογές να αυξάνονταν αν γινόταν μέσα από instagram polls; Ακούγεται αστείο, αλλά κανείς δεν ξέρει τι μας επιφυλάσσει το μέλλον!