The New Stuff - Suit digital marketing

Το email marketing εξακολουθεί να είναι μια αποτελεσματική στρατηγική το 2018

Virginia Koronaiou


Πολλοί επαγγελματίες επισημαίνουν τον προμελετημένο θάνατο του email marketing λόγω της ανάπτυξης των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης και των επακόλουθων επενδύσεών τους από τις εταιρείες.

Ωστόσο, όσοι συμμερίζονται την άποψη ότι το email marketing δεν είναι πλέον αποτελεσματικό είναι επειδή το περιεχόμενο του newsletter δεν ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα των παραληπτών.

Παρόλο που μερικές φορές είναι δύσκολο να ενημερωθείτε για τα τμήματα, σύμφωνα με το Ascend, το 51% των εμπόρων λένε ότι η επιτυχία αυτού του εργαλείου συχνά περιορίζεται από την έλλειψη σχετικών πληροφοριών σχετικά με τις επαφές τους.

Μια ακόμη παράμετρος αποτυχίας των newsletters είναι o μεγάλος όγκος μηνυμάτων που στέλνονται, το 78% των παραληπτών ισχυρίζονται ότι έχουν ακυρώσει συνδρομές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επειδή λαμβάνουν πάρα πολλά (Hubspot 2016). Με αυτόν τον τρόπο, είναι σημαντικό να μειώσετε τον αριθμό των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και όχι πάντα να βομβαρδίζετε άτομα με πληροφορίες σχετικά με τις εταιρείες.

Δεν υπάρχει αποτελεσματικότητα χωρίς μια προγραμματισμένη στρατηγική. Πέραν του ότι το περιεχόμενο πρέπει να είναι σχετικό, πρέπει να έχει και κάποιες ενέργειες για να παρακινήσει τους ανθρώπους να κάνουν κλικ όπου θέλουμε.

 

Το email marketing έχει πολλά πλεονεκτήματα που συνδέονται με αυτό. Όταν χρησιμοποιείται σωστά, μπορεί να ωθήσει τις πωλήσεις, να δημιουργήσει νέους πελάτες και να βοηθήσει στη διατήρησή τους. Ενώ τα κοινωνικά δίκτυα πρέπει πρώτα να προσελκύσουν τους ανθρώπους ώστε να γίνουν πελάτες.

Μέσω του email marketing μπορείτε να επιλέξετε διαφορετικές στρατηγικές επικοινωνίας, όπως είναι οι εξής:

Εμπορική: Οι στρατηγικές αυτές θεωρούνται οι πιο παραδοσιακές και αποσκοπούν στην αύξηση της παρορμητικής συμπεριφοράς, όταν ανακοινώνουν προσφορές ή ένα νέο προϊόν.

Loyalty: Για να διατηρήσετε πελάτες, αυτό το είδος campaigns στοχεύει στην προώθηση της σχέσης τους με το εμπορικό σήμα ή την εταιρεία, προκειμένου να δημιουργηθούν περισσότερες πωλήσεις.

Πληροφόρηση: Αυτές οι καμπάνιες προορίζονται κυρίως για την ενημέρωση των πελατών, για παράδειγμα σχετικά με τα μελλοντικά γεγονότα ή για την ανάδραση σχετικά με μια συγκεκριμένη υπηρεσία ή προϊόν.

Τοποθεσία: Πρόκειται για μια στρατηγική που χρησιμοποιείται για την ενημέρωση των ανθρώπων σχετικά με την τοποθεσία του φυσικού καταστήματος, έτσι ώστε να μπορούν να μπουν σε αυτό και να γίνουν πελάτες.

Οι στρατηγικές που σχετίζονται με σχετικό περιεχόμενο μπορούν να επιτύχουν καλά αποτελέσματα για τις εταιρείες. Σε αντίθεση με ό, τι συμβαίνει στα κοινωνικά μέσα, στο μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου υπάρχει μια βάση συνδρομητών που ενδιαφέρονται ήδη για τα θέματα που στέλνονται από εταιρείες. Μπορούν να επιλέξουν αν θα ανοίξουν και θα διαβάσουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, το περιεχόμενο φιλτράρεται από αυτά και δεν φτάνει σε όλους τους ανθρώπους. Το email marketing είναι έως και 40 φορές πιο αποτελεσματικό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με μελέτη της McKinsey & Company. Η ίδια μελέτη δείχνει επίσης ότι η διαδικασία αγοράς συμβαίνει 3 φορές πιο γρήγορα από ό, τι στα κοινωνικά μέσα.

Με βάση έρευνες που διενεργήθηκαν από την Έρευνα Προτιμήσεων Καναλιού, αυτές δείχνουν ότι το 91% των ατόμων έχει πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Επιπλέον, λέγεται ότι προτιμούν να λαμβάνουν επιχειρηματικές πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Fourth Source, το 92% των χρηστών του διαδικτύου έχει τουλάχιστον έναν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δηλαδή, σχεδόν όλοι έχουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε αντίθεση με ό, τι συμβαίνει με τα κοινωνικά μέσα, ενώ δεν έχουν όλοι έναν λογαριασμό, ο οποίος μπορεί να δυσκολέψει και να ελαχιστοποιήσει την εμβέλεια και την κάλυψη του επιθυμητού τμήματος.

Για να αντικρούσει τη φήμη που αναφέρει ό,τι το email marketing θα καταργηθεί, σύμφωνα με την ομάδα Radicati, λέγεται ότι ο αριθμός των χρηστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα αυξηθεί σε 3 δισεκατομμύρια το 2020.

Αυτοί οι στατιστικοί δείκτες δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολίες σχετικά με τις δυνατότητες αυτού του εργαλείου, το οποίο πρέπει να συμπεριληφθεί στην ψηφιακή στρατηγική μιας επιχείρησης, καθώς 3 στα 4 επιβεβαιώνουν ότι επιτυγχάνουν καλά αποτελέσματα μέσω αυτής (Econsultancy).

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων της είναι η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω μιας πιο προσωπικής και εξατομικευμένης προσέγγισης και το γεγονός ότι επιτρέπουν και διευκολύνουν την ανάλυση των δεδομένων, γεγονός που με τη σειρά τους βοηθάει στην κατανόηση του εάν οι στόχοι της εταιρείας είναι σύμφωνοι με τα επιτευχθέντα αποτελέσματα.

Αυτό το εργαλείο σας επιτρέπει επίσης να πραγματοποιείτε δοκιμές A/B, σας βοηθά να κατανοήσετε ποιο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο λειτουργεί καλύτερα, σας επιτρέπει να στοχεύετε στο κοινό σας, αλλά και να αυξάνετε την ευαισθητοποίηση της εταιρείας, στέλνοντας μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εβδομαδιαία ή μηνιαία. Ο παραλήπτης θα θυμάται την εταιρεία και θα σας επιτρέπει να πραγματοποιήσετε επαναληπτικό μάρκετινγκ προκειμένου να προσεγγίσετε άτομα που, για παράδειγμα, έχουν εγκαταλείψει το καλάθι αγορών του ιστότοπου. Θα τους θυμίσετε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι έχουν προϊόντα στο καλάθι.

Το email marketing έχει σχετικά λίγες δαπάνες, ένας λογαριασμός στο Mailchimp, για παράδειγμα, σας επιτρέπει να στέλνετε έως και 12.000 μηνύματα μηνιαίως σε μια λίστα με έως και 2.000 επαφές δωρεάν. Τα αμειβόμενα σχέδια δεν είναι τόσο ακριβά.

Ένας από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξή του είναι η εξέλιξη των κινητών συσκευών και η αυξημένη χρήση τους. Δύο τρίτα των μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανοίγουν σε smartphones ή tablet (Marketing Land 2015), 75% των χρηστών του Gmail έχουν πρόσβαση σε αυτά μέσω αυτών και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ανταποκρίνονται έχουν ένα ποσοστό ανοίγματος 40% (Clickz 2015).

Όσον αφορά τις τάσεις για το 2018, αρχίζει να αυξάνεται η χρήση της γεωγραφικής τοποθέτησης, η οποία θα επιτρέψει την υπερκατανομή και θα φτάσει, για παράδειγμα, στους ανθρώπους που βρίσκονται στην ίδια περιοχή με το φυσικό κατάστημα. Το βίντεο θα είναι μια καλή επιλογή για να εξεταστεί, διότι έχει μια πιο θετική απάντηση.

Έτσι, το έτος 2018, το email marketing απέχει πολύ από το να πεθάνει και φέρνει μαζί του πλεονεκτήματα και δυνατότητες που πρέπει να διερευνηθούν από τις εταιρείες. Με την καλή πρακτική και μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, που αναπτύσσεται από μια επιτυχημένη ψηφιακή δημιουργική υπηρεσία, τα αποτελέσματα θα είναι θετικά.

Online Marketing · Opinion · Social Media

marketing strategy · marketing trends · online marketing

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops · Small Businesses

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media

Virginia Koronaiou

Η Βιργινία είναι απόφοιτη του μεταπτυχιακού τμήματος Marketing & Communication του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η αγάπη της για το marketing την οδήγησε στα μονοπάτια του digital! Έχοντας ήδη εμπειρία στο internal marketing, θέλησε να εμβαθύνει γνωρίζοντας και τη πλευρά του agency. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting