The New Stuff - Suit digital marketing

Το marketing, οι πωλήσεις και το PR δεν είναι ίδιες έννοιες!

vicky nikolopoulou


Το marketing, οι πωλήσεις και το PR  αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι κάθε επιχείρησης. Η ειρωνεία ωστόσο, είναι ότι οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις, θεωρούν αυτές τις έννοιες συνώνυμες! Στην πραγματικότητα αποτελούν εξειδικευμένα πεδία, με το καθένα να έχει διαφορετική ταυτότητα. Για να γίνει αυτή η διάκριση αντιληπτή, είναι χρήσιμο να αναλύσουμε το κάθε ένα από αυτά, μιλώντας με καθαρά  τεχνικούς όρους.

Πιο συγκεκριμένα οι Δημόσιες Σχέσεις αναφέρονται στη διατήρηση μιας ευνοϊκής δημόσιας εικόνας, τo marketing είναι το μέσο που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για να προωθήσει τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της, ενώ οι πωλήσεις από την άλλη πλευρά είναι οι ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί, αποσκοπώντας στην πώληση. Με λίγα λόγια το PR επικεντρώνεται στην «οικοδόμηση» μιας φήμης για την επιχείρηση, το marketing περιστρέφεται γύρω από την προώθηση των υπηρεσιών και των αγαθών του προϊόντος, ενώ οι πωλήσεις είναι η τελική διαδικασία αυτού του κύκλου. Πρόκειται για συνδεδεμένες έννοιες, αλλά τελείως διαφορετικές μεταξύ τους.

Δημόσιες Σχέσεις (PR)

Όπως προκύπτει από τον ορισμό, το PR στρέφεται στην ανάδειξη τς επιχείρησης ως μια αξιόπιστη πηγή, για τους πελάτες της. Αλλά το ερώτημα είναι γιατί οι δημόσιες σχέσεις είναι σημαντικές; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα, μπορεί να συνοψιστεί σε μία πρόταση: «Οι άνθρωποι αγοράζουν εμπορικά σήματα! Δεν αγοράζουν αγαθά και υπηρεσίες. Αγοράζουν σχέσεις και ιστορίες.», Seth Gordin.

Marketing

To marketing εστιάζει στα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επωνυμίας. Οι τακτικές οι οποίες χρησιμοποιεί στοχεύουν στην προώθησή τους. Γιατί όμως μια επιχείρηση χρειάζεται σταθερή στρατηγική marketing; O λόγος είναι γιατί μέσω σταθερών στρατηγικών, το προϊόν της εκάστοτε επιχείρησης γίνεται γρήγορα γνωστό στην αγορά, διεγείρει το ενδιαφέρον των υποψήφιων αγοραστών και τους παρακινεί να το αγοράσουν.

Πωλήσεις

Προχωρώντας στο τελευταίο μέρος της συζήτησής μας, θα μιλήσουμε για τις πωλήσεις, οι οποίες αφορούν το τελικό στάδιο του προϊόντος. Γιατί οι πωλήσεις είναι σημαντικές; Η απάντηση σε αυτό το σημείο είναι ξεκάθαρη. Οι πωλήσεις είναι εκείνο το μέρος της διαδικασίας που τελικά μετατρέπει τον ενδιαφερόμενο σε πελάτη και αποφέρει την εισροή στην επιχείρηση.

Οι πληροφορίες που μοιράζομαι σε αυτή την ανάρτηση μπορεί να φαίνονται απλές και βασικές για πολλούς, παρόλα αυτά θεωρώ ότι υπάρχει σύγχυση των εννοιών, πράγμα που οδηγεί σε σύγχυση και στην πράξη! Εάν κάνετε το ίδιο λάθος, τότε είναι καιρός να εμβαθύνετε και να επενδύσετε σε αυτούς τους τρεις τομείς, ώστε να μάθετε πώς μπορείτε να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις δυνατότητες της επιχείρησής σας.

marketing · Social Media

marketing · pr · sales

Brand & Marketing Managers

vicky nikolopoulou

Η Βίκυ είναι απόφοιτος του μεταπτυχιακού τμήματος "Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης" του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αλλά η αγάπη της για το marketing την οδήγησε στα σκαλοπάτια της Socialab, που τώρα εργάζεται ως account executive. Άλλωστε πιστεύει ότι το digital marketing είναι ο πιο δυναμικός τομέας, σε εξέλιξη.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting